Då får vi hoppas att vi kapar deras livlina på lördagEspenK skrev:Karlskrona spelar för sitt liv på lördag. Rätt inställning gäller! Vi ska äga matchen!
Ge Brodin lite mer tid i nästa. Svårt att peta nån dock.Ljungh och Ridderwall är de mjukaste just nu men ingen av dem är aktuell att peta. Possler? Ahlén? Hank? Alla tre var bra idag.
SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018
Ceterum censeo Solna esse delendam
Japp. Har något svagt minne av att målvakter gjorde sådär ibland way back when, typ på 80-talet eller liknande. Men det var länge sedan jag såg dessa "målvaktrusher" senast.Praetori skrev:Domarna skall blåsa, punkt.sensei skrev:Har sett ett par repriser nu på Jockes utflykt och han har pucken i plocken och är på väg ut ur "klungan" i högsta fart, till synes för att sedan släppa ner pucken och göra ett historiskt solomål i öppen kasse?
Har inte sett något liknande tidigare. Mycket ovanlig situation och ett loop hole i reglerna om att man inte får attackera målvakten som jag ser det. Hade mycket väl kunnat vara Josefsson själv i det läget, jag menar vad fan ska man göra?
Sent from my XT1580 using Tapatalk
Aja, kul avslut vilket som.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Men vem ska vilja och våga döma i framtiden. Klart de gör fel då och då.
Lite filter får man ha som tränare.
sensei skrev:Japp. Har något svagt minne av att målvakter gjorde sådär ibland way back when, typ på 80-talet eller liknande. Men det var länge sedan jag såg dessa "målvaktrusher" senast.Praetori skrev:Domarna skall blåsa, punkt.sensei skrev:Har sett ett par repriser nu på Jockes utflykt och han har pucken i plocken och är på väg ut ur "klungan" i högsta fart, till synes för att sedan släppa ner pucken och göra ett historiskt solomål i öppen kasse?
Har inte sett något liknande tidigare. Mycket ovanlig situation och ett loop hole i reglerna om att man inte får attackera målvakten som jag ser det. Hade mycket väl kunnat vara Josefsson själv i det läget, jag menar vad fan ska man göra?
- Lee Harvey Oswald
Har alltid sagt det, det jämnar ut sig med domarnivån
Med facit i hand (missad utv på Davidsson) så måste man ju gilla att Marcus lite småfult proppar Smurf-Kinnaman efter avblåsning, som hämnd efter knätacklingen på Lage
Fantastiskt att Brodin hinner göra avtryck bara på 5-6 byten, respekt!
Ahlén köttar in 1-2 .....och jag ryser över hela kroppen.
Possler "gör en Adam", dvs går från att ha varit bespottad och hånad till att förtjäna all respekt i världen, gillar verkligen hans aviga spel nu.
Han ser så sjukt glad ut på isen, man fattar ju lättnaden nu när det stämmer
DIF kan alltså åka från Växjö med 3p trots att spelet hackade i 2 perioder.
Nyper mig i skrevet...stenhårt för att förstå att detta faktiskt händer på riktigt
Skål!

Med facit i hand (missad utv på Davidsson) så måste man ju gilla att Marcus lite småfult proppar Smurf-Kinnaman efter avblåsning, som hämnd efter knätacklingen på Lage
Fantastiskt att Brodin hinner göra avtryck bara på 5-6 byten, respekt!
Ahlén köttar in 1-2 .....och jag ryser över hela kroppen.
Possler "gör en Adam", dvs går från att ha varit bespottad och hånad till att förtjäna all respekt i världen, gillar verkligen hans aviga spel nu.
Han ser så sjukt glad ut på isen, man fattar ju lättnaden nu när det stämmer

DIF kan alltså åka från Växjö med 3p trots att spelet hackade i 2 perioder.
Nyper mig i skrevet...stenhårt för att förstå att detta faktiskt händer på riktigt
Skål!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Domarna ser inga fördelar i att vara konsekventa.sensei skrev:Kändes bara så onödigt. Fattar att det är surt att förlora en sådan här match men objektivt så var det inte så illa som han beskrev det.DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Känner lite så också. Vi fans ska ju kunna gnälla på domare men när ledare och spelare gnäller vid varje match och varje utvisning gör ju inte domaryrket mer attraktivt. Jag ser gärna att gnället från spelare och ledare upphör helt så att domarna får koncentrera sig på sitt jobb.EspenK skrev:Men vem ska vilja och våga döma i framtiden. Klart de gör fel då och då.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Sedan skulle ju Växjös reserv i målet tagit alla DIF:s mål, men det skiter jag i en sån här kväll
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Haha, bättre det än att de är konsekvent dåliga.. hmm eller hur det nu blir.Hell Man skrev:Domarna ser inga fördelar i att vara konsekventa.sensei skrev:Kändes bara så onödigt. Fattar att det är surt att förlora en sådan här match men objektivt så var det inte så illa som han beskrev det.DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.
Snyggt och extra stilpoäng för att du fick med den exakta tidpunkten i klippet för Söderströms "rush"kh31d4r skrev:sensei skrev:Japp. Har något svagt minne av att målvakter gjorde sådär ibland way back when, typ på 80-talet eller liknande. Men det var länge sedan jag såg dessa "målvaktrusher" senast.Praetori skrev:Domarna skall blåsa, punkt.sensei skrev:Har sett ett par repriser nu på Jockes utflykt och han har pucken i plocken och är på väg ut ur "klungan" i högsta fart, till synes för att sedan släppa ner pucken och göra ett historiskt solomål i öppen kasse?
-
SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018
Hur såg Brodin ut? Första matchen man missar och det är just den som Brodin gör comeback på..
Du myntade det du borde veta!sensei skrev:Haha, bättre det än att de är konsekvent dåliga.. hmm eller hur det nu blir.Hell Man skrev:Domarna ser inga fördelar i att vara konsekventa.sensei skrev:Kändes bara så onödigt. Fattar att det är surt att förlora en sådan här match men objektivt så var det inte så illa som han beskrev det.DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.
Klockrent om Hallam gör det, då kommer hans spelares fokus snart att hamna där också, speciellt om de inte brinner för föreningen.Mattias_87 skrev: Känner lite så också. Vi fans ska ju kunna gnälla på domare men när ledare och spelare gnäller vid varje match och varje utvisning gör ju inte domaryrket mer attraktivt. Jag ser gärna att gnället från spelare och ledare upphör helt så att domarna får koncentrera sig på sitt jobb.
Däremot vill jag inte höra Robban ens nämna domarna framöver. Låt ledning och laget fokusera på det de kan förbättra istället för det de inte kan göra något åt. Sen kan de lyfta eventuell unken doft med sportcheferna och berörda om det finns något särskilt att anmärka på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han får väl ta upp en diskussion med ligan att ge domarna ytterligare förstärkt kompensation så att bättre förmågor söker sig dit. Skulle gissa att deras arvoden ligger på en nivå som gör att de aldrig kan bli världsklass.DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Benjamin L. Willard skrev:Hur såg Brodin ut? Första matchen man missar och det är just den som Brodin gör comeback på..
Förvånande hög fart och tajming, totalt orädd, lovar gott!
Dock endast 5-6 byten på honom, men ändå