SHL 2017/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:Matt Anderson åker alltså på fem matcher för sin tackling mot Rövle igår. Den är från blindside, så visst är den ful, men inte fan är det mer checking to the head än rattfyllots hjärnskakningstackling mot Ante?! Tycker det är horribelt att det inte blir nån påföljd när Ante dessutom får hjärnskakning.

http://www.shl.se/artikel/e1rmajbrn-403 ... linnamnden
Du glömmer att det är en "Djurgårdare" det handlar om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Koonz

Inlägg av Koonz »

Praetori skrev:
Skidlöparn skrev:Matt Anderson åker alltså på fem matcher för sin tackling mot Rövle igår. Den är från blindside, så visst är den ful, men inte fan är det mer checking to the head än rattfyllots hjärnskakningstackling mot Ante?! Tycker det är horribelt att det inte blir nån påföljd när Ante dessutom får hjärnskakning.

Börjar bli så sjukt trött på denna känsla. Jag försöker intala mig själv att domarna och disciplinnämnden är opartiska men det blir svårare och svårare.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Koonz skrev:
Praetori skrev:

Börjar bli så sjukt trött på denna känsla. Jag försöker intala mig själv att domarna och disciplinnämnden är opartiska men det blir svårare och svårare.
Brukar inte tro på konspirationsteorier. Men när det gäller domarna i SHL så finns det fan inget tvivel!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

gaspo skrev:
Koonz skrev:
Praetori skrev:

Brukar inte tro på konspirationsteorier. Men när det gäller domarna i SHL så finns det fan inget tvivel!
Vet inte heller vad man skall tro. Men huvuden måste börja rulla snart om det inte blir någon seriös uppryckning på domarnivå och att likvärdiga situationer behandlas lika = går vidare till att granskas vidare av oberoende instans. Skall för i helvete inte stanna vid att några jävla zebrautklädda gnagare/bajare inte bedömer en sak som alla andra i hallen/på tv ser det.

Sen den där gentlemanna-överenskommelsen att inte spelande lag anmäler varandra, tryck upp den där solen inte skiner!
Ja den funkade för 10-20år sedan. Nu är dom tiderna förbi och i dagens fulspelshockey måste vi nog värna om våra egna spelare när inte bestämmande instans (SHL) gör ett skit åt det! En gång med Fernholm-insidenten var en gång förmycket nu har det fan hänt igen. (hoppas dock inte det är lika allvarligt för Ante).

SHL och deras jävla lakejer kan: DRA ÅT HELVETE!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Den regeln bröt Fuleå duktigt när dom anmälde både Jimmie och Marcus:https://www.svd.se/lulea-anmaler-tva-dif-spelare
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

gaspo skrev:Den regeln bröt Fuleå duktigt när dom anmälde både Jimmie och Marcus:https://www.svd.se/lulea-anmaler-tva-dif-spelare
Det vet väl alla som har varit med att Fuleå Sixfingers är inavlets högkvarter där överenskommelser inte gäller, där det är each man to himself. För övrigt var det ju i efterföljande match (dvs Game 7) dessutom grusat i spelargången DIF skulle in ifrån till Delfinen för att lira, men det gick smidigt förbi. Så några gentlemän hittar man inte i inavelskvarteret.

Att föreningen sedan haft gingern som jag inte ens kommer ihåg vad han heter längre, Fagervall(?), som i intervju kommenterat att vi ska stryka ett streck över Fernholmincidenten eftersom den är "passé" och "avklarad" säger ju allt. Dessutom var det ju en Fuleåbonde som skulle döda domarkåren eller liknande i någon intervju för något år sen när ett mål eller liknande var bortdömt.

Härliga Fuleå Sixfingers.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det får fan vara nog nu.

Någon MÅSTE ställa SHL till svars när det gäller domarnas insatser - det händer i varenda jävla omgång att de helt på egen hand avgör matcher genom urusla bedömningar.

Den skyddade verkstan måste rivas - vilken annan yrkesman som helst hade fått sparken för såna grova misstag som de gör gång på gång på gång.

Det är fan inte konstigt att tittarsiffrorna bara sjunker varje år när de gör allt för att suga musten ur sporten. Rent sportsligt är det väldigt hög klass, men från organisationens/domarnas sida så håller de inte ens för Division 1.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Det ska fan inte anmälas a lá fuleå men det måste ta ett rejält snack för när tom tränaren för ett lag öppet sågar hela domarkåren så är det något rejält fel. Kan någon be SHLs ledning kolla igenom kanske den tydligaste missen av de alla när Malmö spelaren VILLIGT puttar bort målburen och det inte ens blir utvisning (eller straff som det ska vara).
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Kan typ inte alla shl klubbar gå ihop och investera någon miljon var från tv pengarna och förbättra domarsituationen? Just nu håller flera domare alldeles för låg klass och borde inte döma i SHL.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Detta kanske kan vara en liten stämningshöjare hos några av er. Hoppas den gjorde ont

Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Efter idag har jag börjat hålla med folk på forumet. Falk platsar inte i laget. Tycker han tillför stomme och kände där ett tag att han är bra i det defensiva spelet och i det fysiska. Men alltså han missar så mycket i positionsspelet och är inne på så mycket baklängesmål. Så hoppas vi hittar en ersättare till nästa säsong.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tycker på intet sätt att Falk ska gå före Johansson när Nilsson eller Urbom är tillbaka. Johansson ska få all tid han kan få. Falk ska till HA nästa år om jag får bestämma. Blir väl KHK om de är kvar...
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Glory1 skrev:Detta kanske kan vara en liten stämningshöjare hos några av er. Hoppas den gjorde ont

Den där inbromsningen rätt i bröstet anmäldes säkert till disciplinnämnden.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Grabben från Söder skrev:Efter idag har jag börjat hålla med folk på forumet. Falk platsar inte i laget. Tycker han tillför stomme och kände där ett tag att han är bra i det defensiva spelet och i det fysiska. Men alltså han missar så mycket i positionsspelet och är inne på så mycket baklängesmål. Så hoppas vi hittar en ersättare till nästa säsong.
Han är kort och gott för dålig för ett lag som ska vara ett topplag och spelförande, han platsade ju när vi kom upp och något år efter det men nu? Nej.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Gott nytt år alla Djurgårdare!
Skriv svar