SHL Omgång 22: Djurgårdens IF - Karlskrona 27/11-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Örnen

Re: SHL Omgång 22: Djurgårdens IF - Karlskrona 27/11-2016

Inlägg av Örnen »

South_Exil skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ser 5-3 spelet ännu en gång, med snäppet lägre puls.
Väldigt bra kyla av samtliga i det utsatta läget, framför allt Davidsson, målet av Hultström är rätt så tjusigt också.

Under några få sekunder andades DIF klass
Davidsson var ju inte ens inne. Vad svamlar du om?
Kommentatorn kallade Ridderwall för Davidsson.

Anders Fredriksson börjar nog bli senil, så fort en siffra liknar en annan så tar han fel namn. Han blandar ju ihop #29 och #79 hela tiden också. Som att man inte kan skilja på en rightare och en leftare.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Espan86 skrev:Skön jävla vinst! Lundh, Ljungh, Ridderwall, Tambellini Måste dock steppa upp massa steg! Förlåt men jag ser inte Ridderwalls storhet? Ingen fart på skridskorna, inge skott, Sjukt limiterad spelare.
Stort plus till Ahlen och Reideborn gör de även bra! INget han kan göra på första lite skymd å smack upp i krysset!
Ridderwall var ju iofs bra ikväll. Att han hamnar ensam mot tre gubbar om igen när han syns som mest gör ju inte jobbet hans enkelt direkt.

Tycker KHK får matchen precis dit de vill. Jeff är knepig. Han åker skridskor stundvis och är behjälplig i uppspelet men rätt vad det är så gör han ett dåligt defensivt byte och åker sedan och sätter sig. Kommer inte alls till i offensiven. Behöver nog andra spelare runt sig offensivt så att han kan få jobba sig till yta framför kassen. Kan inte alls föra spelet med puck offensivt just nu.

Ljungh tog ett kliv framåt ikväll, iaf i sista.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Örnen skrev:
South_Exil skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ser 5-3 spelet ännu en gång, med snäppet lägre puls.
Väldigt bra kyla av samtliga i det utsatta läget, framför allt Davidsson, målet av Hultström är rätt så tjusigt också.

Under några få sekunder andades DIF klass
Davidsson var ju inte ens inne. Vad svamlar du om?
Kommentatorn kallade Ridderwall för Davidsson.

Anders Fredriksson börjar nog bli senil, så fort en siffra liknar en annan så tar han fel namn. Han blandar ju ihop #29 och #79 hela tiden också. Som att man inte kan skilja på en rightare och en leftare.
Ja. Och kallade Kousa för Bernhardt. Men i detta fallet var det Ljungh han kallade för Davidsson.
Ser nog knackigt.
Både Ljungh och Riddervall har ju nummer som slutar på 1. Precis som J Davidsson.

Bra 5-3 dock.
Spel bakom förlängada. Ljungh upp till Anderson, skottfint och lägg tillbaka. Överflytt på Hultström och en bra macka av Ljungh (vilket han slarvat med tidigare i år).
Anderson, Riderwall och Tambellini har alla flyttat in framför mål. Gillar det spelet.
Senast redigerad av South_Exil den 2016-11-27 19:41:39, redigerad totalt 2 gång.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Praetori skrev:
Espan86 skrev:Skön jävla vinst! Lundh, Ljungh, Ridderwall, Tambellini Måste dock steppa upp massa steg! Förlåt men jag ser inte Ridderwalls storhet? Ingen fart på skridskorna, inge skott, Sjukt limiterad spelare.
Stort plus till Ahlen och Reideborn gör de även bra! INget han kan göra på första lite skymd å smack upp i krysset!
Ridderwall var ju iofs bra ikväll. Att han hamnar ensam mot tre gubbar om igen när han syns som mest gör ju inte jobbet hans enkelt direkt.

Tycker KHK får matchen precis dit de vill. Jeff är knepig. Han åker skridskor stundvis och är behjälplig i uppspelet men rätt vad det är så gör han ett dåligt defensivt byte och åker sedan och sätter sig. Kommer inte alls till i offensiven. Behöver nog andra spelare runt sig offensivt så att han kan få jobba sig till yta framför kassen. Kan inte alls föra spelet med puck offensivt just nu.

Tambellini kämpar inte ens. Ser ut som han skulle kunna vara en bra hockeyspelare om han bara skulle försöka. Ser ut som han åker på allmänheten.

Han väger 85 kilo och förlorar 95% av närkamperna! Kolla på Sörenssen när han var ny. Han vägde typ 73 kg och vann närkamper. Han ska upp på Läktarn nästa match! Han måste vakna till liv. För hockey det finns i honom inget snack om saken! Som du säger också, minsta lilla motgång så glider han iväg å byter. Finns ingen plats för honom i dagens hockey. Kanske hade funkat för i tiden när de var mera glida omkring och hockey var långsammare.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Espan86 skrev:
Praetori skrev:

Tambellini kämpar inte ens. Ser ut som han skulle kunna vara en bra hockeyspelare om han bara skulle försöka. Ser ut som han åker på allmänheten.

Han väger 85 kilo och förlorar 95% av närkamperna! Kolla på Sörenssen när han var ny. Han vägde typ 73 kg och vann närkamper. Han ska upp på Läktarn nästa match! Han måste vakna till liv. För hockey det finns i honom inget snack om saken! Som du säger också, minsta lilla motgång så glider han iväg å byter. Finns ingen plats för honom i dagens hockey. Kanske hade funkat för i tiden när de var mera glida omkring och hockey var långsammare.
Jeff skulle göra succé i ett lag som Växjö eller kaffe, sanna mina ord. Det är rollen han skall försöka axla som han inte klarar, än. Jag är villig att ge honom in på vårsäsongen så länge han inte börjar utvecklas negativt. Kommer han in i spelet och får lite medstuds nån match el två så kan han bli värd lönen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Espan86 skrev:
Praetori skrev:

Att Jeff inte kämpar är såklart trams. Han är och har alltid varit en spelare vars produktion är väldigt beroende av vad han har för medspelare dock. Ge honom en riktigt bra playmaker och hans skott kommer ge honom 20 mål. Men får han inte det så är han en hygglig tvåvägswinger av SHL-mått, men verkligen ingen spetsspelare som skapar saker på egen hand.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Är inte beredd att hålla med om att han kämpar. Jag tror säkert han skulle göra de bättre med en Bremberg bredvid sig absolut. Men du lär ju försöka vinna åtminstone (1)!! Närkamp på en match eller? Ser du honom någonsin trycka på skridskoåkningen? Det gör inte jag iaf! De går jävligt trögt för honom just nu. Så han lär ju visa lite jävlarannama för att komma igång. Han hängde ju trots allt en hel del kassar på försäsongen. Upp på läktaren med honom. Är det hans eller kedjekompisarnss fel spelar inte så stor roll. Han passar inte alls in!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Espan86 skrev:Är inte beredd att hålla med om att han kämpar. Jag tror säkert han skulle göra de bättre med en Bremberg bredvid sig absolut. Men du lär ju försöka vinna åtminstone (1)!! Närkamp på en match eller? Ser du honom någonsin trycka på skridskoåkningen? Det gör inte jag iaf! De går jävligt trögt för honom just nu. Så han lär ju visa lite jävlarannama för att komma igång. Han hängde ju trots allt en hel del kassar på försäsongen. Upp på läktaren med honom. Är det hans eller kedjekompisarnss fel spelar inte så stor roll. Han passar inte alls in!
Han behöver ju dock speltid om han skall bli bättre. Thoresen tex var ju totalt bedrövlig i början förra säsongen och han hade ju knappast blivit bättre av att bänkas.

Jag tror Jeff ställer höga krav på sig själv och att han åker och byter som straff när han inte gör vad han skall.
Det är något som saknas som gör att han inte kommer upp i nivå. Att han presterade i AHL är ju ingen slump. Det är en potentiell superlirare och jag tror att med Possler och Ikonen tillbaka så kan Robban rotera runt lite och hitta en omgivning som kan få det att lossna för Jeff också.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
Espan86 skrev:Är inte beredd att hålla med om att han kämpar. Jag tror säkert han skulle göra de bättre med en Bremberg bredvid sig absolut. Men du lär ju försöka vinna åtminstone (1)!! Närkamp på en match eller? Ser du honom någonsin trycka på skridskoåkningen? Det gör inte jag iaf! De går jävligt trögt för honom just nu. Så han lär ju visa lite jävlarannama för att komma igång. Han hängde ju trots allt en hel del kassar på försäsongen. Upp på läktaren med honom. Är det hans eller kedjekompisarnss fel spelar inte så stor roll. Han passar inte alls in!
Han behöver ju dock speltid om han skall bli bättre. Thoresen tex var ju totalt bedrövlig i början förra säsongen och han hade ju knappast blivit bättre av att bänkas.

Jag tror Jeff ställer höga krav på sig själv och att han åker och byter som straff när han inte gör vad han skall.
Det är något som saknas som gör att han inte kommer upp i nivå. Att han presterade i AHL är ju ingen slump. Det är en potentiell superlirare och jag tror att med Possler och Ikonen tillbaka så kan Robban rotera runt lite och hitta en omgivning som kan få det att lossna för Jeff också.
Thoresen är i grunden en fantastisk spelare. För bra för SHL egentligen. Tambellini har egentligen aldrig varit lyckad i SHL, om man bortser från slutspelet med Växjö (som då satt på seriens bästa trupp). Att han på egen hand skulle kunna gå in och dominera matcher är ett skämt. Killen kan i bästa fall kanske mäkta med 25 poäng om han hade spelat med en riktigt bra kedja, men inte en chans i världen att det är en spelare man kan luta sig tillbaka mot och förvänta sig att han ska leverera. Tycker förövrigt inte hans statistik från AHL är särskilt imponerande heller, även om han gjorde en del mål. Att folk på allvar tror att det finns stjärnpotential i honom går över mitt förstånd.

Som jag sa innan säsongen; secondary scoring. Han kan spela i en tredjekedja och i ett powerplay för ett bra lag och skrapa ihop lite poäng. I ett dåligt lag är han helt oduglig.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

SHL Omgång 22: Djurgårdens IF - Karlskrona 27/11-2016

Inlägg av minalman »

Eftersom jag inte hittar någon annan som skrivit det. Fy fan vad skönt!
Helt reservationslöst.
Så djävla skönt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:Tycker förövrigt inte hans statistik från AHL är särskilt imponerande heller, även om han gjorde en del mål. Att folk på allvar tror att det finns stjärnpotential i honom går över mitt förstånd.

Som jag sa innan säsongen; secondary scoring. Han kan spela i en tredjekedja och i ett powerplay för ett bra lag och skrapa ihop lite poäng. I ett dåligt lag är han helt oduglig.
Inser du att det är en spelare som folk som begriper sig på hockey, mer än de flesta i Sverige, på andra sidan pölen en gång jämfört honom med Crosby i potential. Sen utvecklades han inte hela vägen men det är ingen dussinlirare i grund och botten. Tror han kan bli en late bloomer i rätt miljö.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:Tycker förövrigt inte hans statistik från AHL är särskilt imponerande heller, även om han gjorde en del mål. Att folk på allvar tror att det finns stjärnpotential i honom går över mitt förstånd.

Inser du att det är en spelare som folk som begriper sig på hockey, mer än de flesta i Sverige, på andra sidan pölen en gång jämfört honom med Crosby i potential. Sen utvecklades han inte hela vägen men det är ingen dussinlirare i grund och botten. Tror han kan bli en late bloomer i rätt miljö.
Det här har jag missat helt. När gjordes den jämförelsen och av vem? Jeff är väl 3-4 år äldre än Crosby?
Född till sportchef.
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Eftersom jag inte hittar någon annan som skrivit det. Fy fan vad skönt!
Helt reservationslöst.
Så djävla skönt.
Ja. Efter hemkomst och lite andningspaus och video kan man ju konstatera att KHK får matchen dit de vill. Vi är totalt och fullständigt sönderlästa och deras överbelastningsarbete funkar varje gång eftersom våra gubbar är under isen och inte åker skridskor utan puck.

Lättstressade och slår dåliga passningar men vi svarar lite med samma mynt och lyckas vara hyfsat disciplinerade bakåt.

Kors i taket men det som ger tre pinnar ikväll är PP trots att det är USELT.

Emil är kanon ikväll. Ahlén räddar poängen och Ljungh agerar föredömligt och får isär KHK och lägger en kanonmacka till Hulta som gör det ack så fint.

Annars är det mycket bra jobbat av Reideborn ikväll. Första målet borde han kanske tagit men släkten är som vanligt värst.

Mot lag som KHK så har vi få vapen för att ta oss igenom styrspelet och vi klarar inte av att straffa dem för överbelastningarna. Får de ledningen blir vi uddlösa och sårbara för kontringar. Där finns det mycket för laget att jobba på. Vi skall kunna köra över lag som KHK och Örebro men istället är de lag som vi har svårast mot och som lättast negerar våra styrkor med disciplinerat styrspel, enkla överbelastningar och sarg ut.
Praetori

Inlägg av Praetori »

android skrev:
Praetori skrev:

Det här har jag missat helt. När gjordes den jämförelsen och av vem? Jeff är väl 3-4 år äldre än Crosby?
De var rumskamrater och jag har för mig kedjekamrater förr och Jeffs farsa var med på nåt hörn med att utveckla Crosby så det var nånstans i de svängarna. Jag kan dock inte komma på varifrån.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:

Alltså ärligt, har du tittat på matcherna? Har du sett honom i Modo? I Växjö? Han är precis så värdelös som hans statistik säger. Killen gick förövrigt 27a i draften några år innan Crosby. Enda gången han kan ha jämförts rättvist med Crosby vore när han själv var typ 17 och Crosby 14.

Sen besitter man inte automatiskt förmågan att bli en bra spelare för att man valts i förstarundan i draften. Kolla tillbaka genom åren så kan du se hur många bottennapp det finns. Jeff är ett av dem.
Avgå Jocke.
Skriv svar