SHL: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/11-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jarnkamin136

Re: SHL: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/11-2016

Inlägg av jarnkamin136 »

Magnutz skrev:
jarnkamin136 skrev:Kan nån förklara hur vi spelade ikväll? Var vi värda nån poäng eller var det som vanligt? Missade tyvärr matchen, och vill veta om Frölundamatchen var ett undatag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi spelade inte bra nog för att ta poäng ikväll. MÅNGA utvisningar.
Så man kan återgå till att vara orolig. Påminner om en viss 6-2 vinst för ett tag sen.. FAN.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

4e gången i år vi blir 0:ade och nästan 4e gången med 4-0 på 15 matcher är helt vansinnigt dåligt. Gör någonting nu!

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:
I övrigt predictade jag en knapp seger här för att sen sjunka igenom mot Brynäs i Gavlerinken på lördag och förlora med 1-4...
Från FHC-tråden. Tjae, rätt nära men kanske ingen högoddsare. Den här säsongen känns som en enda lång ökenvandring där törsten efter vinster kommer övergå i hägringar och som så småningom sluta i fantasier om härligt grönskande oaser. Istället slutar eländet med en torr käftsmäll av het ökensand i truten som täpper igen brödinkastet för alla oss Djurgårdare - först när vi vaknat upp i Hockeyallsvenskan efter förlorat kvalspel mot Björklöven inser vi att det dessvärre återigen är verklighet... :(
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
I övrigt predictade jag en knapp seger här för att sen sjunka igenom mot Brynäs i Gavlerinken på lördag och förlora med 1-4...
Från FHC-tråden. Tjae, rätt nära men kanske ingen högoddsare. Den här säsongen känns som en enda lång ökenvandring där törsten efter vinster kommer övergå i hägringar och som så småningom sluta i fantasier om härligt grönskande oaser. Istället slutar eländet med en torr käftsmäll av het ökensand i truten som täpper igen brödinkastet för alla oss Djurgårdare - först när vi vaknat upp i Hockeyallsvenskan efter förlorat kvalspel mot Björklöven inser vi att det dessvärre återigen är verklighet... :(
Tycker också det var rätt väntade resultat.

Men att så många trodde på poäng mot Brynäs borta?
Vi står liksom inte överst i näringspyramiden och plockar segrar på beställning. Brynäs är riktigt bra lag i år.

Nu väntar Saik hemma. Mycket tuff match. Dessvärre har vi satt oss i en situation där vi måste vinna mer än "de väntade" segrarna.
Blir särskilt viktigt att vinna hemmamatcherna.

Så, summa sumarum, jag vill nog vänta fram till Jul innan jag dömer ut oss.
Köper vi däremot inte in spets till laget tror jag vi får svårt att ta oss förbi Rögle.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar