Som vanligt så ska han överdriva så fort en spelare passerat sitt bästföredatum, nästan lite smått dum emellanåt, men givetvis är Nilson bättre en vår lille konståkare #44 och flera andra HA spelare i truppen.#10 skrev:Ja att jämföra kvalliten som hockeyspelare med mackan och guter i samma mening är faktiskt ett hån mot Marcus.Edin skrev:Höga förväntningar? Kanske, men ser du inte Nilson som en bättre hockeyspelare än exempelvis Heinerö, Alvarez eller Guter? Jag är övertygad om att han kommer vara nyttigare än någon i den trion.SirDIFalot skrev: Inte sämre än Samuelsson? Då har du rätt stora förväntningar på Mackan.
Jag tror visst att ytterligare en veteranforward in gör det ännu svårare att ta sig upp underifrån, det säger sig väl självt.
Man får ju känslan av att DIF gör honom en tjänst, det är ju inte så att dom behöver honom.
Det känns ju uppenbart att ingen i J20 kommer få chansen för A-lagsspel i år, det är sorgligt, javisst, men den här värvningen påverkar ingenting för den här säsongen.
Som sagt, jag tror att du har fel där, och jag har ju otroligt svårt att se att ledningen gör det här för att vara bussiga, är det snällhet som ligger bakom beslutet att signa Mackan hade Murray skrivit på kontrakt för länge sedan.
Marcus Nilson klar för Djurgården
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Spela fult
- Jim Morrison
Men inte bättre än Alvarez va?diftobbe89 skrev:Som vanligt så ska han överdriva så fort en spelare passerat sitt bästföredatum, nästan lite smått dum emellanåt, men givetvis är Nilson bättre en vår lille konståkare #44 och flera andra HA spelare i truppen.#10 skrev:Ja att jämföra kvalliten som hockeyspelare med mackan och guter i samma mening är faktiskt ett hån mot Marcus.Edin skrev:Höga förväntningar? Kanske, men ser du inte Nilson som en bättre hockeyspelare än exempelvis Heinerö, Alvarez eller Guter? Jag är övertygad om att han kommer vara nyttigare än någon i den trion.SirDIFalot skrev: Inte sämre än Samuelsson? Då har du rätt stora förväntningar på Mackan.
Jag tror visst att ytterligare en veteranforward in gör det ännu svårare att ta sig upp underifrån, det säger sig väl självt.
Man får ju känslan av att DIF gör honom en tjänst, det är ju inte så att dom behöver honom.
Det känns ju uppenbart att ingen i J20 kommer få chansen för A-lagsspel i år, det är sorgligt, javisst, men den här värvningen påverkar ingenting för den här säsongen.
Som sagt, jag tror att du har fel där, och jag har ju otroligt svårt att se att ledningen gör det här för att vara bussiga, är det snällhet som ligger bakom beslutet att signa Mackan hade Murray skrivit på kontrakt för länge sedan.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Haha, Figren är ganska rolig emellanåt:
https://twitter.com/figge_22/status/554722890252554241
- Jim Morrison
Kentta skrev:Haha, Figren är ganska rolig emellanåt:
Robin Figren ?@figge_22 28m28 minutes ago
Hur reagerar Hovet om Mackan gör hattrick och avgör i sudden på lördag?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
....eller också ger vi killen chansen. Sedan kan vi i efterhand svära och skrika så mycket vi vill. Ge laget ditt stöd och arbetsro. Den som hotar, sjunger nidvisor om en egen spelare
eller på annat sätt stör laget nu är inte utan skuld.Du behöver inte älska M.N. Du behöver bara knyta näven i fickan och inte motarbeta laget och ledningen i ett oerhört känsligt läge av säsongen.
Fråga till er som hotar med att stanna hemma från matcher:
På vilket sätt stöder det den förening man påstår sig älska? På vilket sätt stärks ekonomin och förutsättningarna inför ett högst eventuellt nytt år i shl?
Nu sansar vi oss och stöttar de sista omgångarna. Vi är inte solna eller modo med halvtomma läktare när det går emot. Vi är Djurgården.
eller på annat sätt stör laget nu är inte utan skuld.Du behöver inte älska M.N. Du behöver bara knyta näven i fickan och inte motarbeta laget och ledningen i ett oerhört känsligt läge av säsongen.
På vilket sätt stöder det den förening man påstår sig älska? På vilket sätt stärks ekonomin och förutsättningarna inför ett högst eventuellt nytt år i shl?
Nu sansar vi oss och stöttar de sista omgångarna. Vi är inte solna eller modo med halvtomma läktare när det går emot. Vi är Djurgården.
Om man väljer att stämma en föreningen på pengar som man varit med och spelat ut ur högsta serien förtjänar man att få skit.
Om detta enbart rört sig om en principsak kunde Nilson bara gett pengarna tillbaka till DIF, men nu väljer han väl antagligen istället att plocka ut dem som lön för den återstående delen av säsongen.
Om det är så det ligger till stämde ju Nilson klubben för pengarna och inte för att få ordning på reglerna för kontrakt vilket i alla fall enligt mig gör hans agerande totalt sett än mindre trevligt.
De enda vinnaren på detta är HV, MoDo, Leksand, Brynäs och media som kommer få möjlighet i att gotta sig över detta fall i väntan på att någon maffigare historia skall komma i dager.
Hur sedan fans kan gå in och försvara Nilsons agerande är för min del helt obegripligt.
Om detta enbart rört sig om en principsak kunde Nilson bara gett pengarna tillbaka till DIF, men nu väljer han väl antagligen istället att plocka ut dem som lön för den återstående delen av säsongen.
Om det är så det ligger till stämde ju Nilson klubben för pengarna och inte för att få ordning på reglerna för kontrakt vilket i alla fall enligt mig gör hans agerande totalt sett än mindre trevligt.
De enda vinnaren på detta är HV, MoDo, Leksand, Brynäs och media som kommer få möjlighet i att gotta sig över detta fall i väntan på att någon maffigare historia skall komma i dager.
Hur sedan fans kan gå in och försvara Nilsons agerande är för min del helt obegripligt.
bysseboy skrev:....eller också ger vi killen chansen. Sedan kan vi i efterhand svära och skrika så mycket vi vill. Ge laget ditt stöd och arbetsro. Den som hotar, sjunger nidvisor om en egen spelare
Borde du inte ställa frågan till ledningen hur man kan vara så in i helvete korkade att man väljer att plocka in en spelare som delar av fansen aldrig mer vill se i en DIF-tröja?
Man kan ju hoppas, då får han det "välkomnandet" på torsdag som han förtjänar i mitt tycke.Cirith Ungol skrev:Tror faktiskt att det är exakt 0 personer.hjelm skrev:Hur många som skrek att han var en hora för nästan prick 2 månader sedan har nu vänt kappan och välkomnar honom? Jävla syltryggar!
Jag kallar mig Djurgårdare och jag kommer vädra mitt missnöje på torsdag just genom burop och elaka ramsor, som jag även tror fler med mig kommer att göra. Men allt det här har ju DIF Hockey räknat med, och ansett vara värt, när dom valde att värva MN. Jag hade gått på mötet imorgon om det inte varit så att det krockar med mitt jobb.1979 skrev: men jag hoppas verkligen inte någon som kallar sig Djurgårdare kommer att förstöra för alla andra spelare i laget genom burop och elaka ramsor.
Ni som är så arga hoppas jag går på mötet imorgon...
Självklart ska buropen och nidsångerna eka om nilson!
Att vara kapten och vara med och spela ned oss och sedan dra till ett annat lag i serien man åkte ur ska kännas resten av tiden i DIF!
Att vara kapten och vara med och spela ned oss och sedan dra till ett annat lag i serien man åkte ur ska kännas resten av tiden i DIF!
Senast redigerad av Difiale den 2015-01-12 20:52:00, redigerad totalt 2 gång.
Marcus Nilson klar för Djurgården
Edit: Skitsamma, vissa har bestämt sig för att vara immuna mot kunskap.
Senast redigerad av JohanPez den 2015-01-12 20:53:13, redigerad totalt 1 gånger.
Fast grejen är ju inte att jag försvarar det. Har bara svårt att se hur det hjälper laget om vi supportrar som sjungit hem poäng efter poäng på hovet slutar stötta laget. Men... Alla får givetvis göra som de känner. Jag för min del stöttar inte DIF beroende på vilka spelare vi har utan för den sköld de representerar.Kall-El skrev:bysseboy skrev:....eller också ger vi killen chansen. Sedan kan vi i efterhand svära och skrika så mycket vi vill. Ge laget ditt stöd och arbetsro. Den som hotar, sjunger nidvisor om en egen spelare
Borde du inte ställa frågan till ledningen hur man kan vara så in i helvete korkade att man väljer att plocka in en spelare som delar av fansen aldrig mer vill se i en DIF-tröja?
Tur att folk inte är långsinta och inte tar i efter tårna här på forumet.
För fan inse att DIF gjorde fel annars hade de inte torskat.
Snubben gör det han kan göra för att fixa de skador som dif fått pga detta, när han skulle kunnat skutta hem med en stor pengapåse o leva livet om han så önskade.
Låt snubben ha en chans när han går på is, skrika och gapa på egna spelare är ju knappast någon moralhöjare vi behöver på hovet....
Snubben gör det han kan göra för att fixa de skador som dif fått pga detta, när han skulle kunnat skutta hem med en stor pengapåse o leva livet om han så önskade.
Låt snubben ha en chans när han går på is, skrika och gapa på egna spelare är ju knappast någon moralhöjare vi behöver på hovet....
Jag har ännu inte sett någon som har reagerat över att tvisten enbart handlar om en principsak. En principsak som endast leder till otroligt negativ pr för föreningen MN påstår sig ha närmst hjärtat. Jag hade inte gjort så, hade ni?
- Lee Harvey Oswald
Det är inte "tveksamma" värvningar som riskerar att sänka DIF, det är ni med otroligt skev självbild som ständigt rapar ur er
-Det är vi som är DIF
Alltså, upplagt för intern-box på torsdag.
Härliga "DIF Familjen" !
-Det är vi som är DIF
Alltså, upplagt för intern-box på torsdag.
Härliga "DIF Familjen" !
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det kan nog hända det ena och andra, "vi" har väl mordhotat ett par spelare genom åren, då känner dom nog sig trygga och säkra i sitt spel på planen...AirQ skrev:Tur att folk inte är långsinta och inte tar i efter tårna här på forumet.