SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014
Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014
Fair enough, my bad, det var Honken som tog den första utvisningen.
Men det betyder ju också att jag inte såg Alvarez överhuvudtaget idag.
....Är det bättre?
....Är det bättre?
Vinner Växjö halkar vi ner endast EN placering ikväll. Vinner de efter förlängning ligger vi kvar fyra men Modo tar in på oss. Jag tar hellre femteplatsen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Modo, Linköping, Luleå och Örebro torskar iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Vikas skrev:Fair enough, my bad, det var Honken som tog den första utvisningen.
....Är det bättre?
Rätt mkt bättre.
Leksand är pressade i varje match nu och är väldigt starka hemma! Lättare för oss mot typ Saik. För de är detta serielunksmatcher och på vår Borg vinner vi 9 av 10 matcher!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med en litet bättre start och mer skärpa hos alla, plus en normalt otrolig Tellan hade vi vunnit. Lyxfällan är klasser sämre än oss om det här var det bästa de kunde visa upp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014
De zoomade in honom när Honken satt utvisad!Vikas skrev:Fair enough, my bad, det var Honken som tog den första utvisningen.
....Är det bättre?

Senast redigerad av minalman den 2014-11-18 21:25:05, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi ska inte vara för negativa, vi ligger högre upp i tabellen än nån kunnat ana. 7 raka matcher med poäng tills ikväll. Men helt klart måste vi får in en center av högsta klass och en stabil back. Hoppas vi inte gör om misstaget det året vi började åkte ut, när alla värvade och vi satt passiva och gjorde inget.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- Klaudius21
Kanske lika bra att vi inte kvitterade och tog matchen till förlängning. Nu behöver vi Djurgårdare inte ha dåligt samvete för att leksandsklacken inte kom hem i tid till deras droppställningar.
Håller helt med, kul att Deilert verkar lyfta nu också när han fått chansen, flera riktigt bra saker idag framförallt framåt men gjorde heller inte bort sig defensivt.minalman skrev:Med en litet bättre start och mer skärpa hos alla, plus en normalt otrolig Tellan hade vi vunnit. Lyxfällan är klasser sämre än oss om det här var det bästa de kunde visa upp.
Egentligen uppdaterade jag mig på hur slutspelen och kvalen spelas. Sen råkade jag kolla datumen också...Lee Harvey Oswald skrev:Hahaaa, seriöst, kollar du på sånt nu i november?Isabo skrev:
FAN, jag skulle inte kollat datumen för slutspelet i morse!!! >Jinx
DIF kommer med 95% sannolikhet att spela Play-Off kval i vår.
Det är en "Etableringsresa" vi inlett nu, helt säker på att kval ingår i steg 1
Denna förlust var 7 gånger äckligare än frölunda-förnedringen hemma.
Vi ger bort matchen helt i 1:a.
Frölunda hemma var bara tomhet. Hur mycket jag än ogillar göteborgslag så kände jag absolut ingen vrede efter 0-6 utan gick bara hem tom med en väckarklocka i huvudet... Idag var det däremot saker som gick sönder hemma både efter 0-2, 2-4 och 2-5.
Så här långt ligger vi femma efter 21 omgångar, snart halvvägs. Jag har ändå förhoppningen att vi kan få spela play-in snarare än play-off. Men då får det inte bli för många matcher som idag...
Senast redigerad av Isabo den 2014-11-18 21:26:51, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Fuck meee running!!!
Växjö vann skotten mot Modo med 51-12! 68-13 i "Fenwick" (skott på och utanför mål)
Växjö vann skotten mot Modo med 51-12! 68-13 i "Fenwick" (skott på och utanför mål)
Expert.
- Doyle
Kommer och gå upp o ner. läxand kommer inte kunna slappna av i en enda match och de kommer få det tufft att hämta in poängtappet de dragit på sig. Vi har faktiskt råd att vara usla nång gång då o då. Får hoppas man ser den här förlusten som efter förnedringen mot Fisk. Gick hyfsat bra efter det debaclet... 

Uselt försvarsspel idag, tack Tellan för att du räddade oss ifrån tvåsiffrigt nederlag. Helt otroligt att vissa här kritiserar honom ikväll. Enough said.
- SirDIFalot
Han hade en dålig match idag sett till 60 minuter. Varför är det så svårt att erkänna det? Klart det kommer hända. Vi visste att han inte kunde fortsätta att storspela varenda match som han gjorde i början.daaviid skrev:Uselt försvarsspel idag, tack Tellan för att du räddade oss ifrån tvåsiffrigt nederlag. Helt otroligt att vissa här kritiserar honom ikväll. Enough said.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Fuskland tog tag i matchen direkt i början och var då klart bättre (skickligare).
På något vis är vi ändå med vid 2-2.
Men sett över hela matchen klart rättvist.
Fuskarnas osinande plånbok har skapat ett slagkraftigt lag ännu en gång.
Kan aldrig tänka mig att de ligger efter oss i tabellen när detta är över. Möjligen om de inom kort får ännu en formsvacka som sätter griller i huvudet på dem.
Inget konstigt att vi åker på torsk nu och då.
Nu väntar tuffa tider. Frågan är hur vi kommer ur på andra sidan dessa kommande tuffa matcher.
Gäller dock att se det från ljusa sidan, det kunde varit nu vi på riktigt blir avsågade. Istället finns risken att vi "bara" dras in i den absoluta bottenstriden.
Ibland är det så tydligt att vi saknar en 2-3 klasspelare mot övriga lag.
Tellan såg darrig ut hela matchen men ska absolut inte lastas för denna förlust.
På något vis är vi ändå med vid 2-2.
Men sett över hela matchen klart rättvist.
Fuskarnas osinande plånbok har skapat ett slagkraftigt lag ännu en gång.
Kan aldrig tänka mig att de ligger efter oss i tabellen när detta är över. Möjligen om de inom kort får ännu en formsvacka som sätter griller i huvudet på dem.
Inget konstigt att vi åker på torsk nu och då.
Nu väntar tuffa tider. Frågan är hur vi kommer ur på andra sidan dessa kommande tuffa matcher.
Gäller dock att se det från ljusa sidan, det kunde varit nu vi på riktigt blir avsågade. Istället finns risken att vi "bara" dras in i den absoluta bottenstriden.
Ibland är det så tydligt att vi saknar en 2-3 klasspelare mot övriga lag.
Tellan såg darrig ut hela matchen men ska absolut inte lastas för denna förlust.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm