SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014
Högström är bra. Den sista backen jag skulle ställa åt sidan.
Är väl endast Arne och Holm som också kan bidra offensivt, om än betydligt mer sällsynt än Högström.
Englund, Norell och OM är ju knappt godkända defensivt.
Är väl endast Arne och Holm som också kan bidra offensivt, om än betydligt mer sällsynt än Högström.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Trucken, Högström, Saviano, Guter och Runken har ju visat framfötterna. Vi får bra press och ett ganska jämnt högt tempo jämfört med hur det är när det inte funkar. Sören är ju inte dålig men man brukar se mer av honom så visst finns det gott om kapacitet kvar, ett stort steg i rätt riktning sett till de två första perioderna.minalman skrev:#4 spelar bra i kväll. Kan det vara bidragande till att det ser bättre ut än vanligt?
Nu skall det bli jäkligt spännande att se om vi faktiskt kan lira hyfsat bra hockey i linje med vår kapacitetsnivå i 3perioder under en och samma match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Englund och OM har ju varit helt ok, Englund till och med riktigt bra och har använt sin fysik och storlek. Norell har det ju lite svårt med tempot känns det som men det kanske tar sig?BOMBOM BOUCHARD skrev:Högström är bra. Den sista backen jag skulle ställa åt sidan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Norell lider av samma problem som Claesson, EG och några andra av våra unga backar haft. Får ta för stort ansvar i för stor roll för tidigt. Synd att tränarna litar så lite på Holm.Praetori skrev:Englund och OM har ju varit helt ok, Englund till och med riktigt bra och har använt sin fysik och storlek. Norell har det ju lite svårt med tempot känns det som men det kanske tar sig?BOMBOM BOUCHARD skrev:Högström är bra. Den sista backen jag skulle ställa åt sidan.
Edit: Arnesson har bara 10 minuters istid idag. Högström hela 17:57. Det är lite ovanligt. Har bara haft ett PP också.
Expert.
Englund/Norell får dra för stora lass just nu. Kör mer med Holm, Nordlund, Högström, Arnesson.SirDIFalot skrev:Norell lider av samma problem som Claesson, EG och några andra av våra unga backar haft. Får ta för stort ansvar i för stor roll för tidigt. Synd att tränarna litar så lite på Holm.Praetori skrev:Englund och OM har ju varit helt ok, Englund till och med riktigt bra och har använt sin fysik och storlek. Norell har det ju lite svårt med tempot känns det som men det kanske tar sig?BOMBOM BOUCHARD skrev:Högström är bra. Den sista backen jag skulle ställa åt sidan.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tänkte mer sett över alla matcher, inte bara ikväll.Praetori skrev:Englund och OM har ju varit helt ok, Englund till och med riktigt bra och har använt sin fysik och storlek. Norell har det ju lite svårt med tempot känns det som men det kanske tar sig?BOMBOM BOUCHARD skrev:Högström är bra. Den sista backen jag skulle ställa åt sidan.
Men Högström är backtypen jag gillar. Han kan göra något av pucken och ökar lagets styrka offensivt. Vi skulle behöva fler backar som klarar mer än bara defensiven.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hoppas Heinerö får några byten istället för Fällström i tredje.
- SirDIFalot
Det håller jag med om. Men personligen tycker jag han har för hög felprocent i allt han gör för att jag ska gilla honom. Han får gärna vara kvar. Men inte i den gigantiska rollen han har nu med så mycket PP-ansvar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tänkte mer sett över alla matcher, inte bara ikväll.Praetori skrev:Englund och OM har ju varit helt ok, Englund till och med riktigt bra och har använt sin fysik och storlek. Norell har det ju lite svårt med tempot känns det som men det kanske tar sig?BOMBOM BOUCHARD skrev:Högström är bra. Den sista backen jag skulle ställa åt sidan.
Men Högström är backtypen jag gillar. Han kan göra något av pucken och ökar lagets styrka offensivt. Vi skulle behöva fler backar som klarar mer än bara defensiven.
Expert.
Fy fan......
- Lee Harvey Oswald
SLARV, ta ut pucken ur zon 

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kass start på tredje. Tröttmössor Ljungh och Saviano.
Ridå. Kul.
PATETISKT försvar.
PATETISKT försvar.
Vi måste tighta till bakåt nu, detta börjar bli läskigt. Vi kanske ska börja spela med 4 spelare hela tiden. I BP släpper vi inte in något och i PP är vi ändå iskalla.
-
I övrigt är Tellan verkligen helt under isen idag..
25/4-2025
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
7-8 lägen att få ut pucken innan målet.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.