SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Kollade infon om det där med kvalet och det är så att lag 11 i SHL får möta lag 4 i HA och lag 12 i SHL får möta lag 5 i HA.

En jättebra film som förklarar: http://shl.se/artikel/49879/

Edit: Denna bild förklarar en del: http://www.ladda-upp.se/bilder/xngcthffqvfh/
Senast redigerad av Mattias_87 den 2014-10-04 21:52:29, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Faktiskt en jävla skillnad på att få komma 11:a eller 12:a också, få möta HA's bästa lag eller ett lag som gått ett par omgångar i kvalspel och förmodligen är rätt slitna.

Eller har jag missuppfattat kvalsystemet i år?
11an möter den som kommer två i "kvalgruppen", 12an möter den som kommer trea i "kvalgruppen" förloraren i "bäst-av-fem-serien" mellan 1an och tvåan i HA möter 1an ifrån "kvalgruppen".
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Kvalet spelas
Ha1 mot ha2 vinnare till shl
3
Ha 3,4,5,6 kvalserie
Vinnare där möter förloraren i första kvalet vinnare till shl
Shl 12 möter KS 2 bäst av 7
Shl 11 möter förloraren i andra kvalet

Så här TROR jag det var
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Bullen var god.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bara hoppas Malmö gör sitt och hamnar topp 2. Möter vi dem blir det vidöppet.
De var klart bästa laget ifjol men kvalade dåligt.
I år går de sannolikt upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Bara hoppas Malmö gör sitt och hamnar topp 2. Möter vi dem blir det vidöppet.
Malmö har verkligen dominerat i HA hittills. Dom undviker jag gärna.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Bara hoppas Malmö gör sitt och hamnar topp 2. Möter vi dem blir det vidöppet.
Utifrån förväntningarna är de nog ändå lite besvikna på starten?
Men de lär komma igång ordentligt snart.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Är det inte så att lag 12 i SHL får en lättare lag på papperet än lag 11? Eller är jag trött?

http://www.ladda-upp.se/bilder/xngcthffqvfh/
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Mattias_87 skrev:Är det inte så att lag 12 i SHL får en lättare lag på papperet än lag 11? Eller är jag trött?

http://www.ladda-upp.se/bilder/xngcthffqvfh/
Nej du har rätt. Hur mycket lättare det nu blir?

Eller så har då AB´s hockeybilaga ett fiaskobetonat fel, som då hävdar det du säger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
Deras skottövertag i matcherna är bland det sjukaste jag sett.

359 skott framåt. 177 skott bakåt. Efter nio matcher. Känns som det bara är en tidsfråga innan det lossnar ordentligt för dom. Spelar ut motståndarna varje match.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
Deras skottövertag i matcherna är bland det sjukaste jag sett.

359 skott framåt. 177 skott bakåt. Efter nio matcher. Känns som det bara är en tidsfråga innan det lossnar ordentligt för dom. Spelar ut motståndarna varje match.
Jo, jag hoppas verkligen det. Är bara rädd att det sätter sig i skallarna när de inte vinner.

Men jag gissar att de tar hem serien med en 10-15 p marginal. Bara de löser gnisslet med importerna.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Magnutz skrev:Scenförändring efter 1a perioden. Vi spelade med fart och det såg BRA ut. Sedan kommer det utvisningar, märkliga utvisningar.. Vi får tvåor för en sak men som jag upplever det så får Brynäs göra mer skit och komma undan med det. Visst, laget är inte det dyraste etc men min snabb-analys är att vi tappar tempo på grund av att Brynäs tillåts spela skitigt och vi inte tillåts samma. Talande är en två vi får för tackling. Och tvåan Arnesson får i 1a perren. Där Arnesson blir tilltryckt först och vi borde fått spela PP. Han trycker tillbaka och de båda brottas lite. Arnesson åker för en charging. Ni får tycka som ni vill men jag upplever en enorm avsaknad av fingertoppskänsla hos domarna och dessutom en sjukt konstig bedömningsnivå.

Jag tyckte det syntes på Wollmer att han visste att han borde lyft armen och gett brynäs en tvåa när Samme blev hakad i 10 meter och sedan trippad. Men det slutade bara med.. inget.

Med en rak och hård nivå där domarna visar spelförståelse och tar det fula, det vore önskvärt.

Och klart Jocke blir sämre på tek när de ALDRIG släpper puck förrän de forcerat fram en situation där vi tvingas byta tekare...

Är Brynäs bättre än oss? Nä. Det tycker jag inte.
Hahahahah du är tamefan den enda som kan skylla på någon annan än laget i en sån här match. Vad fan pröjsar DIFhockey dig?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Challen skrev:
Magnutz skrev:Scenförändring efter 1a perioden. Vi spelade med fart och det såg BRA ut. Sedan kommer det utvisningar, märkliga utvisningar.. Vi får tvåor för en sak men som jag upplever det så får Brynäs göra mer skit och komma undan med det. Visst, laget är inte det dyraste etc men min snabb-analys är att vi tappar tempo på grund av att Brynäs tillåts spela skitigt och vi inte tillåts samma. Talande är en två vi får för tackling. Och tvåan Arnesson får i 1a perren. Där Arnesson blir tilltryckt först och vi borde fått spela PP. Han trycker tillbaka och de båda brottas lite. Arnesson åker för en charging. Ni får tycka som ni vill men jag upplever en enorm avsaknad av fingertoppskänsla hos domarna och dessutom en sjukt konstig bedömningsnivå.

Jag tyckte det syntes på Wollmer att han visste att han borde lyft armen och gett brynäs en tvåa när Samme blev hakad i 10 meter och sedan trippad. Men det slutade bara med.. inget.

Med en rak och hård nivå där domarna visar spelförståelse och tar det fula, det vore önskvärt.

Och klart Jocke blir sämre på tek när de ALDRIG släpper puck förrän de forcerat fram en situation där vi tvingas byta tekare...

Hahahahah du är tamefan den enda som kan skylla på någon annan än laget i en sån här match. Vad fan pröjsar DIFhockey dig?

Jag håller med er båda, det stämmer vad den "avlönade herr Magnutz" säger. MEN det tar inte bort att laget även spelade kasst i två perioder. Istället för att som innan göra en dålig första och två bättre perioder. Så gjorde vi en bra och sen två dåliga perioder. Men visst påverkade domarna hur matchbilden blev, sen kan man skylla på lager också.
2014-04-07, vad hände?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Challen skrev:

Inget pröjs. Jag tycker att vi, när vi lirar med självförtroende är lika bra som Brynäs. Första perioden är mitt argument för den tesen. Sen sker något. Momentum bryts och vi gör en massa galna grejer samtidigt som Wollmer m fl tar en del väldigt knepiga tvåor. Detta i 2 perioden.

Jag har från början trott att vi kommer få det svårt. På grund av att vi inte har samma ekonomiska muskler kan vi inte besätta laget på samma sätt som alla andra lag i serien. Om inte flera spelare i laget höjer sig/utvecklas i takt med att serien rullar på kommer vi hamna i kvalet. Garanterat. Det är våra förutsättningar som jag ser det. Vi kan inte/har inte råd att värva in en kedja i vinter och hoppas att den ska lyfta laget. Det tror jag inte i varje fall. Vi MÅSTE få det lag vi har att växa. Jag tror att vi lär oss motståndet och analyserar väldigt noga och kan vi höja prestationsnivån ett par snäpp samtidigt som utveckling sker i laget kan det bli helt OK denna säsongen.

Om utvecklingen sker i för långsam takt eller inte alls, då är vi rökta.

Hur som helst. Jag vill gärna vara en motpol till alla jävla tråkmånsar här inne som bara målar upp domedagsprofetior hela tiden och börjar snacka kvalseriespel redan i början av oktober.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
20002001

Inlägg av 20002001 »

HELVETES JÄVLA FAN!

Vi ses mot Modo. ALDRIG under 6000!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar