Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kalle99 skrev:Nu samlar vi in pengar till Västerås. De måste ha en sporre att sabba festen för Rögle!!
Dags att byta ut 3 av lagen i din visningsbild? känns som det kan dröja ett tag innan de lagen kommer i DIF:s sikte nästa gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spocksbeard
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spocksbeard »

captcash skrev:går det bra med quote:sen spocksbeard? ;)
Haha nä inte direkt ..ligger hemma jätteförkyld o sur på att jag missade matchen idag o så skriver vissa idiotiska inlägg så man blir ännu mer sur.
Praetori

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Scenariot att aik skulle kunna vinna över rövle och således kunna spela upp oss till SHL, finns fortfarande. Glöm inte det.
April april!?

Det är något som de aldrig skulle låta oss glömma isf. De flesta av deras supportrar och säkerligen delar av ledningen ser nog hellre att så inte sker av ekonomiska skäl. Å andra sidan så blir det jävligt tufft med två Stockholmslag som i ett sådant läge skall vara med och konkurrera om de extra SHL platserna nästa år.

Jag är INTE optimistisk. Vi har spelat på gränsen våran förmåga i 15 av 20 matcher på senaste så detta resultatet är ändå godkänt med tanke på utgångsläget.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2014-04-01 20:52:19, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vila i frid Stefan.

Tack Djurgården för en, under omständigheterna, väl genomförd match. It wasn't meant to be ikväll, helt enkelt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Det är ju fullt möjligt att aik fortfarande har chans på SHL när de möter rögle. Inte alls otänkbart. De kommer ju besegra ett bakis örebro i nästa match. Det här lever i allra högsta grad.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi tar sex viktiga poäng. gnaget slår ett sömnigt örebro och får rövle inom räckhåll och tar dem i sista. Vi stannar på 18, rövle och gnaget på 16.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
kaminor

Inlägg av kaminor »

minalman skrev:Vi tar sex viktiga poäng. gnaget slår ett sömnigt örebro och får rövle inom räckhåll och tar dem i sista. Vi stannar på 18, rövle och gnaget på 16.
Precis, se min speculator-tabell några sidor bak. :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Enorm tomhet. Jag borde inte bry mig om sporten nu men jag är väl skadad helt enkelt.

Skönt att få kramas med lite DIF-vänner idag hursom. Godnatt, mörker.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Annars har jag egentligen ingen lust att skiljas från det här laget. Går vi upp blir det stora förändringar. Blir vi kvar blir förändringarna märkbara, men mindre. Inte helt fel att få se hur man bygger på detta gäng för att kunna gå upp om ett år.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

kaminor skrev:
minalman skrev:Vi tar sex viktiga poäng. gnaget slår ett sömnigt örebro och får rövle inom räckhåll och tar dem i sista. Vi stannar på 18, rövle och gnaget på 16.
Hatten av för er positiva syn på vårt läge.. .dock glömde ni att även alla planeter måste vara aligned samt att femton svarta katter ska yla "Du gamla du fria" under månsken kl 03.44 inatt.

dvs, chansen finns, men den är fan mindre än att vinna på lotto! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

captcash skrev:
kaminor skrev:
Hatten av för er positiva syn på vårt läge.. .dock glömde ni att även alla planeter måste vara aligned samt att femton svarta katter ska yla "Du gamla du fria" under månsken kl 03.44 inatt.

Det är snudd på omöjligt att vinna på 50/50-lotten också. Men det är nästan varje match en Djurgårdare som vinner den potten! Believe!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

minalman skrev:
captcash skrev:
kaminor skrev:

Det är snudd på omöjligt att vinna på 50/50-lotten också. Men det är nästan varje match en Djurgårdare som vinner den potten! Believe!
Hehe, touché... Ja, klart jag inte gett upp totalt, men det känns fan hiiiimla svårt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Jag trodde verkligen fullt ut på Djurgården den här säsongen. Från första ET match fram tills att Stefan blev mördad. Då. Då dog lågan. Då dog hoppet för mig.

Väntade hela matchen på "Isakssons Järnkaminer" men den kom aldrig. Tråkigt och synd i min mening. Hade nog triggat laget lite extra. Ta i lite mera för Stefan känsla. Jag skulle iallafall känna lite hopp. Oavsett så skall klacken ha hyll! Stort att kunna skapa ett sånt tryck i en sån här match.
Senast redigerad av Godnoken den 2014-04-01 20:57:24, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Praetori

Inlägg av Praetori »

Så surt bara. Vi slår rögle klart i tre matcher i rad och ändå är det de som ser ut att klara detta.
Våra solnavänner kommer inte brinna för att släppa upp oss direkt.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Skotte

Inlägg av Skotte »

Jahopp. Känner mig ändå ledsen och en aning bedrövad över dagens resultat, det kan jag inte sticka under stolen med. I skuggan av söndagens tragedi så är det ju inte värt ett korvöre, självklart. Men jag kan inte låta bli att blicka mot framtidens mörka horisont.

Nästa säsong utökas serien, men samtidigt försvinner KS. Redan där minskar chansen att gå upp. Det som gäller är alltså plats 1-2 och fyra vinster till. Om vi inte grejar det då?
Skriv svar