JVM
Re: JVM
Både Viasat och SVT överdriver så sjukt om William Nylander.
SVT flikade till och med in Nylander i reportaget om Jakub Vrana igår, det är lite av ett lågvattenmärke.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
SVT flikade till och med in Nylander i reportaget om Jakub Vrana igår, det är lite av ett lågvattenmärke.
JVM
ciirree skrev:Både Viasat och SVT överdriver så sjukt om William Nylander.
Oj! Dubbelpost
iPhone duger inte till någonting. Äckligaste telefonen som finns!minalman skrev:Bra att veta... iPhone är en Dubbelpostgeneratorciirree skrev: Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan ju inte radera på tapatalk heller.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hade inte Kylington blivit skadad hade vi nog fått hem Englund. Sjundeback för andra matchen i rad och får bara sporadiska byten.
Expert.
Skönt att se Södergren rikta en del kritik mot Nylander - äntligen någon som gör det i sändningen!
Är jag bara trög eller visst är det så att alla centrar, även offensiva sådana, ska vara duktiga i defensiven? Om det är så så undrar jag varför han är så besviken över att han inte spelar center. Han åker på halvfart hem och bryr sig knappt.
Håller även med Södergren om hans ständiga soloprestationer. Ibland är de nödvändiga och snygga - ibland är de korkade och onödiga. Detta såg man av honom hela tiden i HA ifjol, trodde att han hade mognat något.
Sen är han en jäkligt skicklig spelare, det säger jag ingenting om.
När det gäller Fiala så är det i alla fall experter som kritiserar och tränaren Andreas Johansson petar, men när det gäller Nylander så är man så försiktig och vågar knappt kritisera.
Är jag bara trög eller visst är det så att alla centrar, även offensiva sådana, ska vara duktiga i defensiven? Om det är så så undrar jag varför han är så besviken över att han inte spelar center. Han åker på halvfart hem och bryr sig knappt.
Håller även med Södergren om hans ständiga soloprestationer. Ibland är de nödvändiga och snygga - ibland är de korkade och onödiga. Detta såg man av honom hela tiden i HA ifjol, trodde att han hade mognat något.
Sen är han en jäkligt skicklig spelare, det säger jag ingenting om.
När det gäller Fiala så är det i alla fall experter som kritiserar och tränaren Andreas Johansson petar, men när det gäller Nylander så är man så försiktig och vågar knappt kritisera.
Jag tycker Nylander är småkronornas Zlatan. Tappa puck -> Åk och byt. Blev otroligt less på hans stil när han tappade puck flertal gånger och bytte direkt. Du må vara trött men vad fan, försök åtminstone. Ser så jävla loj ut.
Linus är ju en fantastisk målvakt! Känns stabilt när Tellan kommer dra sig tillbaka.
Profilfattigt lag, men bra snurr stundtals. Ska bli intressant att se vart det slutar.
Vågar man hoppas på en skräll?
Linus är ju en fantastisk målvakt! Känns stabilt när Tellan kommer dra sig tillbaka.
Profilfattigt lag, men bra snurr stundtals. Ska bli intressant att se vart det slutar.
profilfattig = Den svenska modellenMash skrev:Jag tycker Nylander är småkronornas Zlatan. Tappa puck -> Åk och byt. Blev otroligt less på hans stil när han tappade puck flertal gånger och bytte direkt. Du må vara trött men vad fan, försök åtminstone. Ser så jävla loj ut.
ingen som tror på oss, så det ska vara
Get the fuck out of my way,
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Linus är inget att satsa på för framtiden tyvärr. Han är alldeles för bra och kommer spela i Nordamerika när tellan är borta. Mantas känns som framtiden i Djurgården.Mash skrev: Linus är ju en fantastisk målvakt! Känns stabilt när Tellan kommer dra sig tillbaka.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Tror knappast Linus kommer åka över tidigt. Mantas lär åka dit före. Så länge utvecklingskurvan håller i sig. Är väl också jävligt ovanligt att unga målvakter åker dit de första åren efter att ha blivit draftade. Kolla bara på Henrik Lundqvist, spelade först 2 säsonger som tredje och andramålvakt och sen 3 säsonger till som förstamålvakt i Frölunda innan han åkte över. Visst, var 10 år sen, men kan tänka mig att man hellre stannar kvar och kör några säsonger i SHL innan man åker dit, i alla fall som målvakt.136_Djurgårdare skrev:Linus är inget att satsa på för framtiden tyvärr. Han är alldeles för bra och kommer spela i Nordamerika när tellan är borta. Mantas känns som framtiden i Djurgården.Mash skrev: Linus är ju en fantastisk målvakt! Känns stabilt när Tellan kommer dra sig tillbaka.
Samt att Linus verkar vara urdjurgårdare tillsammans med brorsan Tim Söderström som lirar i DIF fotboll.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skulle gärna se en förläning med Linus och en utlåning under hela nästa år till en allsvensk klubb.
Expert.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Tror du har fel där. Som sagt är det 10 år sen Lunkan lämnade för NA. Mycket har hänt med svenska målvakter sen dess och de är numera mycket eftertraktade där borta.Godnoken skrev:Tror knappast Linus kommer åka över tidigt. Mantas lär åka dit före. Så länge utvecklingskurvan håller i sig. Är väl också jävligt ovanligt att unga målvakter åker dit de första åren efter att ha blivit draftade. Kolla bara på Henrik Lundqvist, spelade först 2 säsonger som tredje och andramålvakt och sen 3 säsonger till som förstamålvakt i Frölunda innan han åkte över. Visst, var 10 år sen, men kan tänka mig att man hellre stannar kvar och kör några säsonger i SHL innan man åker dit, i alla fall som målvakt.136_Djurgårdare skrev:Linus är inget att satsa på för framtiden tyvärr. Han är alldeles för bra och kommer spela i Nordamerika när tellan är borta. Mantas känns som framtiden i Djurgården.Mash skrev: Linus är ju en fantastisk målvakt! Känns stabilt när Tellan kommer dra sig tillbaka.
Samt att Linus verkar vara urdjurgårdare tillsammans med brorsan Tim Söderström som lirar i DIF fotboll.
Att det är ovanligt att svenska målvakter åker över tidigt är inte korrekt då samtliga förstamålvakter (även vissa reserver) i JVM sen säsongen 07-08 spelar i NA idag. Och alla lämnade inom 1-2 säsonger efter sitt sista juniorår. Det faktum att svenska målvakter är eftertraktade samt att Islanders målvaktsdjup inte är jättebra, gör att jag tror att Linus spelar 1-2 säsonger till i Sverige innan han lämnar.
Vill dock påpeka att jag tycker vi ska behålla rättigheterna för Linus i Sverige även om jag inte tror vi kommer få ut så mycket av det i längden. Så SirDIFalots förslag om förlängning och utlåning är det optimala.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
136_Djurgårdare skrev:Tror du har fel där. Som sagt är det 10 år sen Lunkan lämnade för NA. Mycket har hänt med svenska målvakter sen dess och de är numera mycket eftertraktade där borta.Godnoken skrev:Tror knappast Linus kommer åka över tidigt. Mantas lär åka dit före. Så länge utvecklingskurvan håller i sig. Är väl också jävligt ovanligt att unga målvakter åker dit de första åren efter att ha blivit draftade. Kolla bara på Henrik Lundqvist, spelade först 2 säsonger som tredje och andramålvakt och sen 3 säsonger till som förstamålvakt i Frölunda innan han åkte över. Visst, var 10 år sen, men kan tänka mig att man hellre stannar kvar och kör några säsonger i SHL innan man åker dit, i alla fall som målvakt.136_Djurgårdare skrev:Linus är inget att satsa på för framtiden tyvärr. Han är alldeles för bra och kommer spela i Nordamerika när tellan är borta. Mantas känns som framtiden i Djurgården.Mash skrev: Linus är ju en fantastisk målvakt! Känns stabilt när Tellan kommer dra sig tillbaka.
Att det är ovanligt att svenska målvakter åker över tidigt är inte korrekt då samtliga förstamålvakter (även vissa reserver) i JVM sen säsongen 07-08 spelar i NA idag. Och alla lämnade inom 1-2 säsonger efter sitt sista juniorår. Det faktum att svenska målvakter är eftertraktade samt att Islanders målvaktsdjup inte är jättebra, gör att jag tror att Linus spelar 1-2 säsonger till i Sverige innan han lämnar.
Vill dock påpeka att jag tycker vi ska behålla rättigheterna för Linus i Sverige även om jag inte tror vi kommer få ut så mycket av det i längden. Så SirDIFalots förslag om förlängning och utlåning är det optimala.
Linus är ju ändå bara 18. Mantas är troligtvis borta inom två år. Blir ett skifte från en Söderström till Tellqvist och sen från Tellqvist till en ny Söderström. Tror verkligen inte att Linus drar innan han fått en hel säsong i SHL.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård