crike skrev:Årets störst rättsskandal?
Efter ca 16 min under en avblåsning när vi har 5vs3 så lyfter en malmöspelare pucken i ryggen på Jocke. Jocke säger något tillbaka o får en crosdchecking i bröstet. Linjedomaren ser allt men gör ingenting. Hade det varit på Hovet trot jag taket hade flygit av.
I övrigt 3-2 efter första perioden tar jag alla dar i veckan.
Ingen kan ju vara förvånad.
5+20 på Hovet, garanterat. I Malmös favör dvs. (Alltså om situationen hade varit omvänd)
ciirree skrev:Oväntat att ni skulle klaga på Kalus där, fråga vart våra veka backar va vid båda reduceringarna. Malmö spelarna flyttar på våra spelare så sjukt enkelt, sen har vi en center vid namn Sundberg som bromsar in vid sargen istället för att trycka till Malmöspelaren, varpå Kollar kommer och bara trycker till Sundberg så han flyger som en vante!
Den enda som visar någonting, motivation om ni så vill kalla det, är Kalus - och det var precis de ni ville! Sen att domaren bara tar honom det är ju hans misstag!
Det är väl klart att det kommer klagas på honom när han tar skolboksexempel på onödiga utvisningar.
Vart är den där energin du ser hos honom? Nu har jag knappt sett honom på fyra perioder förut när han hade tappat skenan och drog på sig utvisningen.
Jag gillar Kalus, men vi kan ju inte låtsas att han har varit grym bara för att det är passande när han värvades med "våra" pengar. Och nej, det betyder inte att man "skrivit av honom" eller så. Bara att konstatera att hans första fyra perioder har varit väldigt anonyma.
Följdfråga till dig: Skulle du vara ditt bästa jag på isen om du spelat din 4:e period på 1 hel månad? Nej det skulle du inte, han har totalt spelat 4 hela matcher under hela hösten.
Jag säger inte att han varit bäst, men ingen av våra spelare vågar ens säga ifrån eller trycka till och visa sin närvaro, det gjorde Kalus nu, och sen skulle det vara utv. på Malmöspelaren också, inte bara Kalus, men det är domarens misstag.
Det var bara ganska glasklart att någon som va tveksam till Kalus skulle påpeka hans första utvisning.
Hade faktiskt varit riktigt intressant vad Hardy skulle kunna göra med detta lag! Och nej jag vill inte sparka Zabel. Hade bara varit intressant att se!
ciirree skrev:Oväntat att ni skulle klaga på Kalus där, fråga vart våra veka backar va vid båda reduceringarna. Malmö spelarna flyttar på våra spelare så sjukt enkelt, sen har vi en center vid namn Sundberg som bromsar in vid sargen istället för att trycka till Malmöspelaren, varpå Kollar kommer och bara trycker till Sundberg så han flyger som en vante!
Den enda som visar någonting, motivation om ni så vill kalla det, är Kalus - och det var precis de ni ville! Sen att domaren bara tar honom det är ju hans misstag!
Det är väl klart att det kommer klagas på honom när han tar skolboksexempel på onödiga utvisningar.
Vart är den där energin du ser hos honom? Nu har jag knappt sett honom på fyra perioder förut när han hade tappat skenan och drog på sig utvisningen.
Jag gillar Kalus, men vi kan ju inte låtsas att han har varit grym bara för att det är passande när han värvades med "våra" pengar. Och nej, det betyder inte att man "skrivit av honom" eller så. Bara att konstatera att hans första fyra perioder har varit väldigt anonyma.
Följdfråga till dig: Skulle du vara ditt bästa jag på isen om du spelat din 4:e period på 1 hel månad? Nej det skulle du inte, han har totalt spelat 4 hela matcher under hela hösten.
Jag säger inte att han varit bäst, men ingen av våra spelare vågar ens säga ifrån eller trycka till och visa sin närvaro, det gjorde Kalus nu, och sen skulle det vara utv. på Malmöspelaren också, inte bara Kalus, men det är domarens misstag.
Det var bara ganska glasklart att någon som va tveksam till Kalus skulle påpeka hans första utvisning.
Nej klart det kommer ta tid för honom att komma i matchform och det är självklart en naturlig anledning till hans svaga start. Just därför känns det ju larvigt att sitta och låtsas att han kommit in som ett yrväder och sprider energi, för det har han verkligen inte gjort.
Och nej jag tycker inte du kan snacka bort den där utvisningen. Knappt något som kan kallas för smågruff framför mål, Kalus kommer in sen och slår en Malmö-spelare 3-4 gånger utan att han slår tillbaka. Klart det är utvisning på den och hur mycket vi än letar kan vi inte hitta en Malmö-utvisning där.
Haha skyll på att man inte spelat på flera månader. Han är direkt inte målskytt han skall bara åka runt och ge energi men inte ens det gör han.
Haha, Thornberg måste vara Sveriges största hycklare.
I matchen mot Västerås, "Holmqvist står inte med skridskorna innanför målgården men hans rumpa är något innanför linjerna och stör målvakten".
I denna sekvensen är Malmöspelaren inne med båda skridskorna och stör Mattsson i första läget. Inte ett ord om offside i målgården från Thornberg.