Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Charles F
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 1/10 2013

Inlägg av Charles F »

Boeman skrev:
ciirree skrev:Hur många av Sam's mål har gått på mål? Helt ärligt?

Alla förmodligen.
För att inte säga de flesta...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ingen utav våra pojkvaskrar till målvakter känns som given 1:a, snarare är båda givna 2:or
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Jag blir så satans jävla trött på alla på läktarna som brölar och vrålar efter avslut i PP så jag har god lust att stanna hemma nästa match i ren protest (hela världen bryr sig och skulle känna sig helt chockade om jag stannade hemma...).

Fantastisk dåliga hockeykunskaper. Det blir stressat och ibland jävligt taffligt. Lika illa är det folk som småbuar. Förstår inte folk att det är väldigt mycket psykologi som spelar in på grabbarna en sån här match..? Förmodligen inte, eftersom människor i regel är väldigt primitiva.

Någon nämnde nångång (kan ha varit Soldaten) att vi aldrig kommer lyckas ta oss tillbaka innan vi har gjort en hel reset och publiken slutat bry sig. Tror det ligger jävligt mycket i just det påstående.

En annan reflektion över dagens match: varför får Krüger-linan så lite speltid? Är det belöningen när man gjort det väldigt bra de få byten de fick i 1:a och 2:a perioden att bli bänkade större delen av tredje? Förstår inte riktigt Zabels tänk där. Och nej, jag tycker inte någon av de gör bort sig vid målen.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-10-01 21:18:52, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:Ingen utav våra pojkvaskrar till målvakter känns som given 1:a, snarare är båda givna 2:or
Håller helt med. I de inledande matcherna skrek alla efter Mattsson, sen ger han bort några enkla mål, då skriker alla efter Reideborn, men han gör samma sak.
Charles F

Inlägg av Charles F »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev:Jag AVSKYR hockeyallsvenskan. Det är inte ens roligt att se på dom här matcherna. Ingen kontinuitet. Ingen röd tråd. Så fruktansvärt jävla tråkig serie. Och man kämpar inte ens för att vinna. Utan för att GÅ UPP! Fy fan vilken jävla skitserie.
Haha...

Fanns absolut ingen gnista kvar i mig, annars hade det inlägget kommit från mig långt tidigare....i versaler.

Tragiskt är ett passande ord
Ett utav de absolut sämsta inlägg jag någonsin läst på ett forum! "Man kämpar inte ens för att vinna, utan för att gå upp? I min värld hänger det ena ihop med det andra...
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

ciirree skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ingen utav våra pojkvaskrar till målvakter känns som given 1:a, snarare är båda givna 2:or
Håller helt med. I de inledande matcherna skrek alla efter Mattsson, sen ger han bort några enkla mål, då skriker alla efter Reideborn, men han gör samma sak.
Gräset är alltid grönare..
25/4-2025
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

-daniel- skrev:Jag blir så satans jävla trött på alla på läktarna som brölar och vrålar efter avslut i PP så jag har god lust att stanna hemma nästa match i ren protest (hela världen bryr sig och skulle känna sig helt chockade om jag stannade hemma...).

Fantastisk dåliga hockeykunskaper. Det blir stressat och ibland jävligt taffligt. Lika illa är det folk som småbuar. Förstår inte folk att det är väldigt mycket psykologi som spelar in på grabbarna en sån här match..? Förmodligen inte, eftersom människor i regel är väldigt primitiva.

Någon nämnde nångång (kan ha varit Soldaten) att vi aldrig kommer lyckas ta oss tillbaka innan vi har gjort en hel reset och publiken slutat bry sig. Tror det ligger jävligt mycket i just det påstående.

En annan reflektion över dagens match: varför får Krüger-linan så lite speltid? Är det belöningen när man gjort det väldigt bra de få byten de fick i 1:a och 2:a perioden att bli bänkade större delen av tredje? Förstår inte riktigt Zabels tänk där.

Huddinge hade det jobbigt i egen zon idag. Ska absolut få spela men det borde finnas avlastning så att de kan sitta då och då. Heinerö bäst i kedjan igen.

Klantigt också av Zabel att byta in dem direkt efter 3-0 (som ledde till PK och 3-1) och mot Timrås första lina vid 3-2. Säger inte att det är Huddinges fel men det finns bättre kedjor att spela i där.
Rix

Inlägg av Rix »

Fruktansvärt onödigt att tappa 3-1 ledningen från första, fortsätt åka skridskor och skjut på mål så vinner vi med 5-1 istället. Skönt med 2 poäng dock, men DIF måste börjar plocka 3 p nu!

Ljungh, kan du inte smälla in ditt vackra mål när vi leder med 3-1 istället!?!

Sen måste jag säga att vi har två enormt stora klackproblem. I PP skriker halva klacken "SKJUUUUUUUUUUUT" när våra backar inte ens har bra skottläge, antagligen samma folk som sen gnäller att våra PP backar skjuter utanför och på benskydd, tur att Sam och Nils vågar hålla i pucken och leta bra lägen.
Det andra problemet, vilket jag tycker är fascinerande. Vår klubb har en av Sveriges bredaste lista av ramsor/sånger, lik förbannat ska vi veva "Kämpa, Djurgården" och "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" hela tiden, trist som fan.

Summering av detta inlägg, bra PP med "modiga" backar som håller i pucken. Onödigt att inte kunna spela ut när vi leder med 3-1 och klacken får gärna variera ramsor. Men två viktiga poäng och det får vi vara tacksamma för. Skönt att se ett lag som verkligen aldrig ger upp!

-Daniel- Skönt att se att man inte är den enda som reagerar på skiten, bedrövligt rent ut sagt. En del folk borde stanna hemma och vara "soff-experter".
Senast redigerad av Rix den 2013-10-01 21:20:35, redigerad totalt 1 gånger.
förevigtdjurgården

-daniel- skrev:Jag blir så satans jävla trött på alla på läktarna som brölar och vrålar efter avslut i PP så jag har god lust att stanna hemma nästa match i ren protest (hela världen bryr sig och skulle känna sig helt chockade om jag stannade hemma...).

En annan reflektion över dagens match: varför får Krüger-linan så lite speltid? Är det belöningen när man gjort det väldigt bra de få byten de fick i 1:a och 2:a perioden att bli bänkade större delen av tredje? Förstår inte riktigt Zabels tänk där. Och nej, jag tycker inte någon av de gör bort sig vid målen.
Medhåll. Kan folk inte vara positiva är det bättre om de håller käften. Hellre fågelholkar än pajasar som står och hatar på det egna laget.
25/4-2025
Manijock

Inlägg av Manijock »

Både andra och tredje är rena och skära backtabbar. Sovande backar, knappast sovande keeper. Med ett rejält försvarsspel med ordentliga backar så undviks bägge. Nu har vi dessvärre bara en sådan i form av Arnesson. Sånt jävla fuskbygge där en påtänd kotte kan räkna upp att det skulle gå åt helvete. Friläget kan jag köpa, rätt basic avslut, 50/50.

-daniel-: Huddinge fick chansen i tredje men visade prov på sällsynt katastrofalt försvarsarbete, för att inte säga rent ansvarslöst som kostade oss ett mål. Med rätta sattes de åt sidan! Krüger ska förövrigt bort illa kvickt, en Linkan utan teknik och passningsspel? Lat, trög, dåligt kroppspråk. Visar noll prov på något som vi kan ha användning av hittils. Nej tack! Heinerö och Sundberg har dock potential med hårt arbete.
ciirree

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:
ciirree skrev:
Ja, och snön är alltid vitare.. your point?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:

En annan reflektion över dagens match: varför får Krüger-linan så lite speltid? Är det belöningen när man gjort det väldigt bra de få byten de fick i 1:a och 2:a perioden att bli bänkade större delen av tredje? Förstår inte riktigt Zabels tänk där.

Huddinge hade det jobbigt i egen zon idag. Ska absolut få spela men det borde finnas avlastning så att de kan sitta då och då. Heinerö bäst i kedjan igen.

Klantigt också av Zabel att byta in dem direkt efter 3-0 (som ledde till PK och 3-1) och mot Timrås första lina vid 3-2. Säger inte att det är Huddinges fel men det finns bättre kedjor att spela i där.
Jag måste nästan se situationen på TV för att bedöma om Huddinge-linan verkligen är orsaken till målen. Upplevde det inte så på plats, men kan ha sett fel. Är inte så jävla lätt att se detaljer live...

Grejen är ju den att de jobbar och sliter, skapade väl åtminstone 2 PPn i första? Heinerö såg ruskigt pigg ut. Att få sitta på bänken i praktiken hela 3:e kändes inge vidare i min värld.
förevigtdjurgården

ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:
ciirree skrev:
Ja, och snön är alltid vitare.. your point?
Ingen egentlig. Håller med vad du säger, och gräset är alltid grönare på andra sidan varför folk hela tiden ropar på den andra istället för att vi ska kunna få till en hållbar lösning.
25/4-2025
Rix

Inlägg av Rix »

Huddinge kedjan måste få lira, så enkelt är det. Dem kommer antagligen bidra till en del insläppta mål i början, men förhoppningsvis så kan dem utvecklas och bli en riktigt bra kedja längre fram. Kemin och arbetsviljan finns där, men dem behöver tid. Steget från DIV.1 till HA är stort.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Charles F skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev:Jag AVSKYR hockeyallsvenskan. Det är inte ens roligt att se på dom här matcherna. Ingen kontinuitet. Ingen röd tråd. Så fruktansvärt jävla tråkig serie. Och man kämpar inte ens för att vinna. Utan för att GÅ UPP! Fy fan vilken jävla skitserie.
Haha...

Fanns absolut ingen gnista kvar i mig, annars hade det inlägget kommit från mig långt tidigare....i versaler.

Tragiskt är ett passande ord
Ett utav de absolut sämsta inlägg jag någonsin läst på ett forum! "Man kämpar inte ens för att vinna, utan för att gå upp? I min värld hänger det ena ihop med det andra...
Du kan ju omöjligt ha missat min poäng? Du vinner ingenting, du avancerar bara. För mig är det endast en nödvändighet. Det är året efter vi går upp som det verkligen börjar gälla. Jag ser det ungefär på samma sätt som att avancera från division 3 till division 2. Visst blir man glad men vem bryr sig i slutändan?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar