Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
Djurgårdens IF - Mora IK, 1/2 2013
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Mora IK, 2/1 2013
Håller med.-daniel- skrev:Tyckte de spelade med en oerhörd fart, släppte pucken fint i mittzon och sågade sig igenom vårt försvar gång på gång på gång. När jag såg dem senast så var de verkligen bedrövligt dåliga på alla plan, därav min förvåning.crike skrev:Kan inte svara för vilken nivå du trodde dom skulle hålla men jag tycker dom var rätt kassa. Det är vårt lama försvar i period 1 o 2 som gör att dom får sina chanser. Då menar jag inte bara backarna utan även backcheckingen av forwards. Vi ger dom utrymmet och tiden som dom egentligen inte ska få. Ett närmre man- manspel i den här matchen och Mora hade inte haft något alls.-daniel- skrev:Tyckte Mora var sjukligt mycket bättre än jag trodde de skulle vara...i varje fall från mittzon och framåt. Såg vi samma match?Mattias_87 skrev:Skön vinst men Mora är verkligen inte bra. Är toknöjd med våra kedjor. Är det något lag i AS just nu som har tre kedjor som kan producera?
Skön vinst, lite slappt försvarspel i första och andra. Men vi stängde matchen i tredje. 3 poäng och vi fortsätter jakten på BIK!
Jo men det kan ju bli mycket bättre.-daniel- skrev:Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
- SirDIFalot
Sen tror jag inte Åberg skulle vara lika vass om han inte gjorde det han gör hela tiden. Han ska alltid driva på mål och ta mycket avslut. Så länge hans medspelare vet om det och ställer in sig på att hugga returer. Det är nog få spelare som är bättre än Åberg på att ta sig förbi och behålla puckkontrollen i så hög fart. Ölvestad är säkert snabbare på rak sträcka men han kan ju inte hoppa förbi folk på samma sätt.-daniel- skrev:Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
Expert.
Tänk vad mycket skönare det hade varit om detta lag kunde gå in i slutfasen av serien med en lugn trygg och stabil back som kunde spela 25 minuter per match och helt styra upp ett backpar.
Vår offensiv kan nog räcka till i en kvalserie, men jag har svårt att se vår defensiv göra det om nu inte Chet står fullständigt på huvudet under några veckor.
Vår offensiv kan nog räcka till i en kvalserie, men jag har svårt att se vår defensiv göra det om nu inte Chet står fullständigt på huvudet under några veckor.
Ja du har då alltid svar på tals!SirDIFalot skrev:Sen tror jag inte Åberg skulle vara lika vass om han inte gjorde det han gör hela tiden. Han ska alltid driva på mål och ta mycket avslut. Så länge hans medspelare vet om det och ställer in sig på att hugga returer. Det är nog få spelare som är bättre än Åberg på att ta sig förbi och behålla puckkontrollen i så hög fart. Ölvestad är säkert snabbare på rak sträcka men han kan ju inte hoppa förbi folk på samma sätt.-daniel- skrev:Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
- -daniel-
Det där är verkligen sant; lyckas nästan jämt.SirDIFalot skrev:Sen tror jag inte Åberg skulle vara lika vass om han inte gjorde det han gör hela tiden. Han ska alltid driva på mål och ta mycket avslut. Så länge hans medspelare vet om det och ställer in sig på att hugga returer. Det är nog få spelare som är bättre än Åberg på att ta sig förbi och behålla puckkontrollen i så hög fart. Ölvestad är säkert snabbare på rak sträcka men han kan ju inte hoppa förbi folk på samma sätt.-daniel- skrev:Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
- Lee Harvey Oswald
Exakt,-daniel- skrev: Tyckte de spelade med en oerhörd fart, släppte pucken fint i mittzon och sågade sig igenom vårt försvar gång på gång på gång. När jag såg dem senast så var de verkligen bedrövligt dåliga på alla plan, därav min förvåning.
Naiv som jag är hade jag väntat mig ett trögt oskickligt mora helt utan självförtroende (sviktande formkurva & utan Ko-Pitt).
Men som så många gånger förr denna säsong så får DIF motståndarna att se ut som ett snabbt flyktigt väl spelande lag med kreativa lösningar genom mittzon in i våran försvarszon.
Vi backar, avvaktar, backar, petar lite med klubban & backar lite till, osv.
Den gamla -Vi stod på hälarna går att applicera i nästan alla DIF:s matcher numera.
Vi har fortfarande grymt svårt att följa vår gameplan utan att rasa ihop totalt i perioder
Positivt är ju förstås att anfallsspelet ser bättre ut än på länge, vi gör då också fler mål som en direkt följd av detta.
Pickard är numera stabil (trodde aldrig jag skulle få anledning att säga det)
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-02-01 22:33:25, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Så länge det gäller kritik mot Åberg eller Gustafsson. Så, ja.#10 skrev:Ja du har då alltid svar på tals!SirDIFalot skrev:Sen tror jag inte Åberg skulle vara lika vass om han inte gjorde det han gör hela tiden. Han ska alltid driva på mål och ta mycket avslut. Så länge hans medspelare vet om det och ställer in sig på att hugga returer. Det är nog få spelare som är bättre än Åberg på att ta sig förbi och behålla puckkontrollen i så hög fart. Ölvestad är säkert snabbare på rak sträcka men han kan ju inte hoppa förbi folk på samma sätt.-daniel- skrev:Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
Expert.
- -daniel-
Ja just det markerade håller jag sjukligt mycket med om; vårt största problem och har så varit genomgående genom hela säsongen. Skillnaden nu är som du säger att vi gör otroligt mycket mer mål än förut, då vinner man matcher och många verkar glömma att det finns en hel del kvar att jobba på...Lee Harvey Oswald skrev:Exakt,-daniel- skrev: Tyckte de spelade med en oerhörd fart, släppte pucken fint i mittzon och sågade sig igenom vårt försvar gång på gång på gång. När jag såg dem senast så var de verkligen bedrövligt dåliga på alla plan, därav min förvåning.
Naiv som jag är hade jag väntat mig ett trögt oskickligt mora helt utan självförtroende (sviktande formkurva & utan Ko-Pitt).
Men som så många gånger förr denna säsong så får DIF motståndarna att se ut som ett snabbt flyktigt väl spelande lag men kreativa lösningar genom mittzon in i våran försvarszon.
Vi backar, avvaktar, backar, petar lite med lkubban & backar lite till, osv.
Den gamla -Vi stod på hälarna går att applicera i nästan alla DIF:s matcher numera.
Vi har fortfarande grymt svårt att följa vår gameplan utan att rasa ihop totalt i perioder
Positivt är ju förstås att anfallsspelet ser bättre ut än på länge, vi gör då också fler mål som en direkt följd av detta.
Ja varför i h-vete backar vi in i knät på målvakten??? Detta måste ju tränarna trycka på.Lee Harvey Oswald skrev:Exakt,-daniel- skrev: Tyckte de spelade med en oerhörd fart, släppte pucken fint i mittzon och sågade sig igenom vårt försvar gång på gång på gång. När jag såg dem senast så var de verkligen bedrövligt dåliga på alla plan, därav min förvåning.
Men som så många gånger förr denna säsong så får DIF motståndarna att se ut som ett snabbt flyktigt väl spelande lag med kreativa lösningar genom mittzon in i våran försvarszon.
Vi backar, avvaktar, backar, petar lite med klubban & backar lite till, osv.
Tycker att vi har en grundstabilitet i laget, vilket gör att vi vinner sådana här matcher. Vi spelar idag med rätt folk på backsidan, vilket jag tycker får en positiv effekt. Ut med puckkladd ala Lennhammer/Bohman och in med rejält och resolut spel i Arnesson.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag sa bara att han hade varit bättre om han släppte pucken oftare, okej han kanske är en fulländad hockeyspelare utan fel och brister, jag har väl fel, sa aldrig att han inte var bra, bara att han skulle vara bättre....SirDIFalot skrev:Så länge det gäller kritik mot Åberg eller Gustafsson. Så, ja.#10 skrev:Ja du har då alltid svar på tals!SirDIFalot skrev:Sen tror jag inte Åberg skulle vara lika vass om han inte gjorde det han gör hela tiden. Han ska alltid driva på mål och ta mycket avslut. Så länge hans medspelare vet om det och ställer in sig på att hugga returer. Det är nog få spelare som är bättre än Åberg på att ta sig förbi och behålla puckkontrollen i så hög fart. Ölvestad är säkert snabbare på rak sträcka men han kan ju inte hoppa förbi folk på samma sätt.-daniel- skrev:Tycker han utvecklat bägge delarna något kopiöst den här säsongen...#10 skrev:Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!
- SirDIFalot
På tal om puckkladd hade Granath ingen bra dag. Tror det var 2-3 gånger han hade allt tid i världen att spela ur pucken ur zon men beslöt sig för att snurra ett par varv i egen zon tills han lyckades hamna i en situation där han tappade pucken och motståndarna fick etablera spel i vår zon. Tyvärr men han ser inte bra ut alltså.Mäklaren skrev:Tycker att vi har en grundstabilitet i laget, vilket gör att vi vinner sådana här matcher. Vi spelar idag med rätt folk på backsidan, vilket jag tycker får en positiv effekt. Ut med puckkladd ala Lennhammer/Bohman och in med rejält och resolut spel i Arnesson.
Expert.