Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av captcash »

Hyffsad match, inget man skriver hem till mamma om men en gedigen insats.. speciellt då vi hamnar i underläge men skiter inte på oss (för en gångs skull).

Skönt, stabilt, enkelt och ingen hjärtinfarkt idag! Tack DIF!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Johner bäst på plan!
Oklart varför Zabel skulle börja hoppa runt i båset och optimistiskt att försöka pricka Ottos skridsko :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Skön vinst men en förbannat sömnig första period. Wennberg och Otto grymma som vanligt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ni som satt här inne på forumet idag under matchen, varför var ni inte på Hovet?

Den enda jävla ursäkten man kan ha är att man bor 1000 mil från Hovet, men bor man i Stockholm och inte går men sitter här = ????????

Fan skärpning nu, jag hatar också söndagsmatcher eftersom de är så avslagna men det är ändå alltid kul att se lite hockey (nåja). Klacken idag var knäpptyst men helt ärligt - det var ju knappt något folk där.

Så otroligt tråkigt att se folk här inne under match som ändå har möjlighet att ta sig till Hovet.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vilka jävla söminga tillställningar söndagsmatcher mot bottenlag är. Herrejösses... känns som division 3.

Om några år hoppas jag kunna se tillbaka på den här tiden i Djurgårdens hockeyhistoria som en enda stor plågsam parantes.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ja jag blev också förvånad över klacken faktiskt. Vet inte hur längesen det var så lite folk i klacken senast :s
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Skön vinst iaf. Ingen jättebra match men 5 mål framåt och 3 poäng, viktigt!
Laget spelade bra, gick inte bort sig i defensiven allt för mycket och var effektiva framåt.

Märktes direkt att Otto var tillbaka. Johner och Wennberg gör båda en grym match. Skönt att Johner kommit igång ordentligt med målskyttet!

Frågan är bara vad vi gör med Linkan? Han gick av igen och verkar inte alls vara i närheten av något som kan kallas form. Han måste ha missat typ 25 matcher på grund av skada/sjuk. Kanske dags för gubben att ge sig snart.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det var inte kul att stå i klacken idag. Vilket jävla sömnpiller.
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

Sammandrag från matchen i rörlig form nånstans?
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Rix skrev:Skön vinst iaf. Ingen jättebra match men 5 mål framåt och 3 poäng, viktigt!
Laget spelade bra, gick inte bort sig i defensiven allt för mycket och var effektiva framåt.

Märktes direkt att Otto var tillbaka. Johner och Wennberg gör båda en grym match. Skönt att Johner kommit igång ordentligt med målskyttet!

Frågan är bara vad vi gör med Linkan? Han gick av igen och verkar inte alls vara i närheten av något som kan kallas form. Han måste ha missat typ 25 matcher på grund av skada/sjuk. Kanske dags för gubben att ge sig snart.
Jag blir inte alltför förvånad om det går ut ett pressmeddelande snart där Linkan lägger skridskorna på hyllan p.g.a skador/omotivation...
Staten

Inlägg av Staten »

Don66-2 skrev: Jag blir inte alltför förvånad om det går ut ett pressmeddelande snart där Linkan lägger skridskorna på hyllan p.g.a skador/omotivation...
Och går miste om 80.000 kr/mån (eller vad han nu har i lön) ett par månader till? Nej, jag tror inte han frivilligt lägger av hur mycket vi än önskar det.
Förblir han skadad tror jag vi klarar playoff ändå, om Ottosson, Ölvestad, fimpen och vår backsida får vara skadefria.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Om Linkan har ett Djurgårdshjärta lägger han skridskorna på hyllan snarast möjligt.

När han spelar blir det oftast bara svåra, konstiga situationer som utmynnar i mål åt fel håll. (Som i första perioden idag, Brembergs fel till hundra procent). Han väger sällan upp för hans misstag genom offensiva kvaliteter, och blir enligt mig bara en börda..
25/4-2025
Isabo

Inlägg av Isabo »

förevigtdjurgården skrev:Det var inte kul att stå i klacken idag. Vilket jävla sömnpiller.
Nej tyvärr var det inte mycket drag idag, jag satt på A10 och det var väl mest mot slutet det var någorlunda tryck.

För min del blev första delen av matchen lite avslagen då en kvinna snett framför mig fick en puck i huvudet på uppvärmningen, med massor av blod... Och så gjorde ju Aplöven första målet dessutom. Men det tog sig. Hade fan inte orkat med tre raka mot tre bottenlag.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Linkan tycker jag ska konserveras till playoff matcherna där går vi all-in med honom och hoppas att han mot förmodan klarar 16 matcher
Mash

Inlägg av Mash »

Sömnpiller idag. Kändes som en långsam dröm och slutsignalen var väckarklockan till att man fick gå hem.

Första 40 minuterna var det indivudella prestationer och vi arbetade inte som ett lag. Det var för mycket kladd med pucken och vi såg helt borta ut, bakfulla antar jag. Sista 20 var imponerande, härligt lir och passningar som satt på bladet. Underbart att se!
Johner bäst på plan idag, vilket lir han hade!

Förstår inte dessa svackor Djurgården har. Vi började fenomenalt för att sedan sjunka ner oss och bjuda in Asplöven. Andra perioden var ett riktigt sömnpiller med ett lottomål. Tre perioden höjde vi tempot och tog tag i matchen, hade vi spelat så från början till slut är jag säker på att det hade varit tvåsiffrigt på resultattavlan vid slutsignal.
Skriv svar