Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Nu gäller det att vinna mot Västerås. Annars kan vi glömma Top 3 och kanske även kvalserien.
Tror aldrig att vi klarar ett playoff.

Tycker tyvärr inte vi gör någon bra match, speciellt inte i första perioden (förutom de första 6-7 minutrarna som var strålande). Vi slarvade mer än vanligt, alla verkade inte riktigt vara vakna i mittzon och i egen zon. Några spelare gjorde strålande matcher, bla Linkan men väldigt många kan bättre.

Jag tror vi nog får rikta in oss på playoff trots allt, går vi in i den genom att ligga 4-5:a så har vi ändå rätt goda chanser. Även fast det mentala kan bli jobbigt i ett sådant läge där vi bara måste vinna.
Delar din analys.

Jag väntar till nästa match innan jag ger upp top 3. Förlust och vi är 12 p efter. Det kan vi ALDRIG ta ifatt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Vi är för virriga och oskärpta bakåt sen har vi alldelses för dåliga pp, märkligt att inte det går att träna in med så många spelare som lirat på högsta nivå, var ligger felet ?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Blueberry hill skrev:Vi är för virriga och oskärpta bakåt sen har vi alldelses för dåliga pp, märkligt att inte det går att träna in med så många spelare som lirat på högsta nivå, var ligger felet ?
Ska jag välja ut en sak så är det den usla starten. Vi har ej kunnat jobba i lugn och ro och bygga självförtroende. Vi har fått jaga och inte vågat spela ut.

Fortsätter vi vinna och ta poäng som vi gjort på slutet kommer PP också lossna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash

Inlägg av Mash »

Vad hände egentligen? Spelet har sett bra ut sen Leksand 18/11 och nu blev det ett bottennapp. Pannkaka helt enkelt. Bara besviken.
Västerås blir en tuff match. Slutresultat på fredag avgör vårt öde inför nästa säsong i mitt tycke.

Imponerande jobb av Turbo, Johner, Ölvestad, Linkan och Adam idag. Tre assist av Bremberg och Adam höll det stadigt där bak. Turbo leverade och la fram puckar som aldrig förr. Synd med bottennappet. Vi började bra sen sjönk det snabbt.

God fortsättning!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Priset som dagens idiot trodde jag skulle gå till antingen den där galler-knodden i Danmark eller gnagaräcklet i randigt, men där gick jag bet. Bakom mig står en ung snaggad herre och skriker under slutet på matchen: "Bänka Linkan för helvete, han har fan inte bidragit någon gång idag"... tror jag nöjer mig så och om denna personen skriver härinne, så hälsar jag att jag skäms över att ha delat din läktare. Stek ett ägg på ditt huvud och somna om!

Med andra ord, idag såg vi exakt hur bra Linkan 2012 kan vara. Världsklass rätt igenom, och att två praktikanter, ergo Hari och Söder går före i straffläggningen, det ser jag som ren mobbning mot nr 23. De heta ska alltid slå straffarna och idag så var Hari glasspinne-kall och Söder värmde bänk. Zabels straffval går nog tätt in bakom Rådbjer. En god fjärdeplats på idiotlistan!

Tim Eriksson, Kalus och Ölvestad är efter Linkan de som bär DIF idag. Den försnämde gör sin absolut bästa match för säsongen och om jag ser något negativt mot honom idag så kommer den användaren att klassas lägre än Solna i min värld.

Reideborn ser dessvärre ihålig värre ut idag, och ska ha ett par av puckarna. Jag gillar täta stora målvakter och varken Chet eller Adam faller inom dessa ramar. Hmm jobba på!

Granath, Gustafsson, Bohman, är tre backar jag för närvarande inte vill ha med på en öde ö just för stunden... Kommer drömma mardrömmar om er! Framåt så är Honken katastrofal och efter Hari, Ljungh och Söder vår sämsta forward idag. Åberg tätt bakom! Sanslöst dålig match av den senare....

Tung torsk och nu får vi dessvärre börja blicka neråt igen.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Lågt att klaga på Gustafsson idag. Lidström och Pettersson var ju många divisioner sämre idag. Gustafsson stod för ett mål, en fin tackling och lite annat. Han höll sin gubbe framför mål och tacklade honom. Men det är väl så att han inte kan få beröm.
Missade jag några tabbar som han gjorde eller?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Axel_K skrev:Lågt att klaga på Gustafsson idag. Lidström och Pettersson var ju många divisioner sämre idag. Gustafsson stod för ett mål, en fin tackling och lite annat. Han höll sin gubbe framför mål och tacklade honom. Men det är väl så att han inte kan få beröm.
Missade jag några tabbar som han gjorde eller?
Timmy behöver ta snabbare och mycket hårdare beslut. Speciellt framför egen kasse.

Erkan, han var inte sämst idag om vi ska leta efter såna prestationer. Inte alls.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten

Inlägg av Staten »

Jag drömmer våta drömmar om Murray. Fy fan vad jag saknar den killen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Gustafsson fortsätter som han alltid gjort. Suverän i offensiv zon, en av få som kan bita fast en vanlig hemåtpass, till skillnad från exempelvis Timmy eller Lidström. Dock så kan han inte det här med försvarsspel alls. Minns en specifik situation under slutet på matchen! DIF har precis haft ett anfall, Malmö vinner pucken ska kontra. Tyvärr var det just Erik som tappade pucken, vilket gör honom besviken. Så besviken att han helt glömmer att jobba hemåt. Tittar ner i isen, varav Malmös nr 90 ser detta och smiter in bakom ryggen på Gustafsson. Erik märker detta först när 90 är helt ren. En passning till nr 90 där och vi har ett garanterat mål i arslet. Nu var inte Malmö så bra idag tack och lov och vi lyckades hålla ut till slutet.

En annan situation under vad jag tror är den första perioden. Gustafsson får för sig att han spelar tv-spel eller nått och skiter i ALLA försvarsspelsregler i ALLA bollsporter. Han jagar puckhållare konstant även om denne person just då uppvaktas av Eriks dåvarande backkollega Lidström. Nr 56 glömmer på så sätt bort sin egna kille framför mål. En passning kommer men dock en slarvig sådan och situationen rinner iväg.

Två situationer där Gustafsson blott kan tacka turen. Visst de andra gör misstag de också men om vi nu ska hårdbevaka honom. Sen tycker jag Eriks misstag allt som oftast är FÖR grova för den här nivån. I korphockey förväntar jag mig inte sådana extrema markeringstapp!
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012

Inlägg av minalman »

Straffar är ett sätt att skapa ett avgörande. När lagen inte kan avgöra själva.
Det är som ett lotteri där Djurgården alltid förlorar.
Jag anser att en hockeymatch ska inte kunna bli oavgjord. Inget lag ska kunna spela på att få oavgjort. Det som är synd med straffar är att det snarare korar en förlorare än en vinnare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ta bort straffar och kör 10 min i 4 mot 4 istället.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu har jag slickat såren en aning och ser med tillförsikt fram mot nästa match.

Det mest positiva (kanske enda?) är att en solklar förstalina börjar utkristalliserats. Kalus-Johner-Linkan är som skurna för varandra; tycker det klickar oförskämt bra. Kalus skapar, precis som Dustin säger i interjvun, ytor för de övriga två och vi alla vet hur bra en Linkan-i-form är på att utnyttja ytor. Dustin är en tillgång när han åker skridskor som han kan och när han tar för sig på banan.

Jag hoppas ni alla inser att det enda som kan rädda oss upp till ES redan den här säsongen är att Linkan håller den här formen framöver och att han får spela i en lina som fungerar.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Är jag ensam om att ha reflekterat över hur otroligt osmidig och klumpig Janos Hari är där ute på isen?

Ser ingenting av den Hari som man sett honom i juniorserierna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

ES ? vi ska vara glada om vi tar oss till playoff, det här spelet håller inte, tyvärr
-daniel- skrev:Nu har jag slickat såren en aning och ser med tillförsikt fram mot nästa match.

Det mest positiva (kanske enda?) är att en solklar förstalina börjar utkristalliserats. Kalus-Johner-Linkan är som skurna för varandra; tycker det klickar oförskämt bra. Kalus skapar, precis som Dustin säger i interjvun, ytor för de övriga två och vi alla vet hur bra en Linkan-i-form är på att utnyttja ytor. Dustin är en tillgång när han åker skridskor som han kan och när han tar för sig på banan.

Jag hoppas ni alla inser att det enda som kan rädda oss upp till ES redan den här säsongen är att Linkan håller den här formen framöver och att han får spela i en lina som fungerar.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Blueberry hill skrev:ES ? vi ska vara glada om vi tar oss till playoff, det här spelet håller inte, tyvärr
Inte spelet som vi visar upp idag nej, men om vi kan hålla samma nivå som vi gjort de senaste 10, så är ingenting omöjligt.
Skriv svar