SirDIFalot skrev:-daniel- skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:
Till sist. Vilket jävla skott han har Åberg. Håller hög klass.
Den stora frågan är dock, är det ett NHL-skott?
Men ärligt nu så håller jag med dig i kritiken om Holm. Tycker han gör mycket rätt på banan i positionsspelet, och han har en jävligt vass skridskoåkning. Måste ju utan tvekan vara den back i vårt lag som är bäst på rören.
Och han har bara varit inne på sex stycken baklängesmål i spel 5 mot 5 i år.... Det är bäst i laget av alla ordinarie spelare.
Har börjat få upp ögonen för honom senaste matcherna. Att jag inte fått det tidigare är egentligen ett riktigt gott tecken. Brukar tyda på att en back gör det han ska utan några konstigheter. Det var just det som slog mig för några omgångar sedan. Därefter har jag kollat lite extra noga på honom.
Han tar nästan alltid rätt beslut. Ovanligt många för att vara en ung back.
Hoppas nu bara Lidström får upp självförtroendet mer. Hade verkligen önskat att han fått trycka dit pucken när han fick det fina insticket av Wennberg.
Det är tråkigt att se hur kasst självförtoende han har på isen just nu. I egen zon är han så rädd att göra bort sig att han slänger iväg pucken i rundeln 9 gånger av 10. Vet precis hur han känner sig då jag själv lirat back i många år. Det är hemskt när man hamnar i det där läget som han befinner sig i.
Som tur är har Zabel valt att spela honom relativt mycket. Förtroende är den enda medicinen mot detta. Zabel verkar, i motsats till Challe, förstå hur man löser upp mentala knutar.
Hoppas alla inser hur viktigt det skulle vara med en David i form.
Han var riktigt stabil ifjol.