BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Axel_K »

Buford skrev:
Axel_K skrev:Vad i hela äckliga, smutsiga och förbannade HELVETET gör Johner idag?!
Han är frustrerad, precis som alla andra. Dock tjänar ingen på det.
Frustrerad vid de två första utvisningarna också? T.ex första utvisningen? Det tror jag fan inte. Och när han väl kommer in från utvisningsbåset så får han pucken, ska skjuta på mål och skjuter på bonden så att de kan kontra. Yaaay! .....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ett av de största problemet vi har just nu är vårt klubbmärke.

Tyvärr tynger det ned oss oerhört medan bara åsynen av detsamma ger motståndarna en vilja att käka taggtråd.

Ingen bra kombination när man ska vända denna Atlantångare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Hyfsat imponerad av BIKs försvarsspel stundtals, dem kunde vara väldigt snabba med att flytta bak och hamna i en perfekt synkad * position

* x x
[
x x
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rudi skrev:Varför bytte Challe ut Reideborn vid 3-1? Såg inte matchen, men av vad jag kan förstå från era inlägg så spelade han helt okej ändå?
Ja, det var jävligt märkligt faktiskt.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Alexander skrev:Hyfsat imponerad av BIKs försvarsspel stundtals, dem kunde vara väldigt snabba med att flytta bak och hamna i en perfekt synkad * position

* x x
[
x x
Det där såg ju inte alls ut som jag ville ....
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Daniel08 »

Vet inte om man ska skratta eller gråta? Challe mosar Reideborns självförtroende och sågar Gustafsson i media. Hörde nästan gråten i halsen på honom känns som att han mentalt inte pallar detta. Nån mer som tyckte Bengan blev mer och mer osynlig ju längre matchen gick?
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag skulle vilja säga att Erik spelade riktigt bra första halvan för att sedan uppträda så mongoloid...t som bara han kan göra resten av matchen. Därför ni har olika åsikter kanske?

Granath var usel idag. Adam olycklig/dålig. Bengan kung framför mål.

Psykfall hela bunten. Lider med Challe som bett om full fart från start, vad mer kan han göra? Avgå alla.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rudi skrev:Varför bytte Challe ut Reideborn vid 3-1? Såg inte matchen, men av vad jag kan förstå från era inlägg så spelade han helt okej ändå?
Helt ok var han, kom dock aldrig in i matchen riktigt.

Chet var också ok, bara 1 självmål, ingen större fara..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

#10 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Throttle skrev:Challe nära att bryta ihop i tårar i intervjun... haha
Det är däremot inte kul, nästan säker på att Challe lider lika mycket som vi gör
Även utan tränare så ska detta lag klara av att spel bättre och göra dubbelt så många mål, vi kan inte skylla på tränaren hela tiden, spelarna har det största ansvaret och ska inte behöva en tränare som dadda för att klara av ett uppspel och ta sig in i zonen, en kylig spelare har vi, otto som tittar upp och rundar målvakten och lägger den i mål, alla andra hade skjutit i magplattan!
Men herregud, det är knappast en slump att samtliga spelare lirar under sin förmåga eller inte får det att gå ihop. Challe lyckas in få ihop det här gänget. Ett gäng som på pappret SKA vara top3 i den här ligan. PLUS tre jävla NHL-spelare. Challe verkar ha noll förtroende i truppen - och det syns på isen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Jahapp...

Man ser och hör verkligen hur mycket Challe lider i intervjun efteråt, det var nästan tårar på honom där. Jag tror faktiskt att ett tränarbyte är väldigt nära nu. Jag lägger inte alls hela skulden på Challe, men som huvudtränare är han ytterst ansvarig.

Som vanligt, Ottosson bästa djurgårdare. Det är nästan löjligt. I match efter match är det nr 9 som presterar, nån annan kan glimta till nån enstaka kväll - men en enda spelare håller en konstant hög nivå.

Inte ens NHL-proffsen imponerar. Landeskog som kom in som en injektion första matcherna kladdar nåt fruktansvärt med pucken. Lite mer rakt på mål hade man förväntat sig av en NHL-kapten.

Jag gillar inte att såga spelare - men sett till förväntningarna är Dustin Johner en gigantisk besvikelse.

Erik Gustafsson får mycket skäll, gör en del bra men är alldeles för nonchalant.

Jag vägrar ge upp hoppet. Rögle visade att det kan räcka att komma bland de sju för att ta sig till elitserien.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

SirDIFalot skrev:
Ja, det var jävligt märkligt faktiskt.
Jag förstår inte heller bytet. :/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Jag skulle vilja säga att Erik spelade riktigt bra första halvan för att sedan uppträda så mongoloid...t som bara han kan göra resten av matchen. Därför ni har olika åsikter kanske?

Granath var usel idag. Adam olycklig/dålig. Bengan kung framför mål.

Psykfall hela bunten. Lider med Challe som bett om full fart från start, vad mer kan han göra? Avgå alla.
Det är svårt att veta vad Challe gör fel. Men någonting är det ju. Man ligger inte 10:a med den här truppen annars..

Börjar nästa tro att det är för sent snart. Snart är vi för djupt nere i skiten för att ett tränarbyte ska ge effekt.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Jim Morrison skrev:
#10 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Throttle skrev:Challe nära att bryta ihop i tårar i intervjun... haha
Det är däremot inte kul, nästan säker på att Challe lider lika mycket som vi gör
Även utan tränare så ska detta lag klara av att spel bättre och göra dubbelt så många mål, vi kan inte skylla på tränaren hela tiden, spelarna har det största ansvaret och ska inte behöva en tränare som dadda för att klara av ett uppspel och ta sig in i zonen, en kylig spelare har vi, otto som tittar upp och rundar målvakten och lägger den i mål, alla andra hade skjutit i magplattan!
Men herregud, det är knappast en slump att samtliga spelare lirar under sin förmåga eller inte får det att gå ihop. Challe lyckas in få ihop det här gänget. Ett gäng som på pappret SKA vara top3 i den här ligan. PLUS tre jävla NHL-spelare. Challe verkar ha noll förtroende i truppen - och det syns på isen.
Helt rätt, om Säcken får chansen kommer vi garanterat gå upp i år
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Undrar egentligen när Challe får gå? Antagligen efter söndagsmatchen.

Jag tycker hela soppan är så jävla tragisk.
nyllet

Inlägg av nyllet »

Gustavsson är en skön spelare, men väldigt upp och ner. Men gillar hans spelstil väldigt publik vänlig. Men ibland funderar man om fan inte killen ska vara forward istället.. tror fan han skulle stänka in ett par puckar.. När fan är vårat lag helt igen ? Linkan murray. daggs att ha Skadefritt nu fram till JUL så vi kan va så inihelvette heta efter jul när vi tar 7e plattsen och tar oss vidare till kvalserien !

tack åh hej.. syns på söndag. förvåntar mig en jävligt rolig match men ångest laddad.. !
Skriv svar