Forumet har hittat sin mentala coach. "Äntligen!"cosmokatten skrev:Trodde nånstans att det här var ett forum för fans??
Tänk att man lyckats samla Sveriges alla bittra kärringar o surfittor på ett o samma ställe!!!!
Att sitta o klanka ner och gå på såna extrema personangrepp måste ju tyda på att man själv ligger på den lägsta nivån av hjärnkapacitet!!!
Vad fan har ni själva presterat??!!
Tror ju helt klart att dessa underbara DIF-killar ger sig in i varje match med tanke om att göra deras absoluta bästa, och inte tvärtom.
Tror ju knappast att det är eran inställning i vardagen!!!!
Borde finnas en sida som uppmuntrar spelarna istället.....
Och Sörensens fint var grym......hade den suttit så, vilket var förbannat nära, så hade det garanterat varit andra toner här.
Om jag inte minns fel så var det väl en väldigt ung kille vid namn Mikael Granlund som satte ett jävligt snyggt och otippat mål för Finland förra året....
Hade han missat, hade nog inte han blivit lika nerklankad....
Som sagt.....jag tycker att killarna kämpar.....och det är fanimej det viktigaste!!!
Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Re: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja ett forum för fans, inte för spelare.cosmokatten skrev:Trodde nånstans att det här var ett forum för fans??
Tänk att man lyckats samla Sveriges alla bittra kärringar o surfittor på ett o samma ställe!!!!
Att sitta o klanka ner och gå på såna extrema personangrepp måste ju tyda på att man själv ligger på den lägsta nivån av hjärnkapacitet!!!
Tror ju helt klart att dessa underbara DIF-killar ger sig in i varje match med tanke om att göra deras absoluta bästa, och inte tvärtom.
Och Sörensens fint var grym......hade den suttit så, vilket var förbannat nära, så hade det garanterat varit andra toner här.
Om jag inte minns fel så var det väl en väldigt ung kille vid namn Mikael Granlund som satte ett jävligt snyggt och otippat mål för Finland förra året....
Som sagt.....jag tycker att killarna kämpar.....och det är fanimej det viktigaste!!!
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Re: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
Puss & välkommen vännen,cosmokatten skrev: Trodde nånstans att det här var ett forum för fans??
Du lär dig snart ska du se, det tar ett tag i början bara att komma in i det hela.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
Sv: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
Det enda jag har emot Sörensens straff är väl att det är en lågprocentsstraff. Är det inte? Han sätter väl 1/10 såna där och kanske 3/10 "vanliga" straffar. Jag gillar modet men jag kan inte tänka mig att han oftare gör mål på den där än ett skott/dragning. Därav känns valet märkligt.
Fast jag blev nog ännu mer sur på Linkans pisstraff och alla andra som sköt låga skitskott. Dunka upp den i taket ffs!
Kul sistaperre annars, det finns hopp någonstans långt där inne.
Fast jag blev nog ännu mer sur på Linkans pisstraff och alla andra som sköt låga skitskott. Dunka upp den i taket ffs!
Kul sistaperre annars, det finns hopp någonstans långt där inne.
- Remy Lebeau
Re: Sv: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012
Inte så märkligt att vi alltid kommer igen i sista perioderna när laget vi möter ofta har en komfortabel ledning. Då får vi mer ytor, och vips ser det ut som att vi "kan" spela hockey.
Bävar för hur det kommer se ut sen när NHL lockouten är över..
Bävar för hur det kommer se ut sen när NHL lockouten är över..
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2012-11-05 11:01:25, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIF spelar en sån sjukt farlig "ögontjänar-hockey". Så länge det står 0-0 är man inte villig att göra det där lilla extra, utan det känns mer som spelarna åker omkring med en "det kanske ordnar sig" filosofi i skallen. Vid 0-1 så är det fortfarande ingen fara "sånt som händer, tillfälligheter att just andra laget gjorde målet". Vid 0-2 så börjar resten av hockeyhjärnorna att vakna "aha börjar bli ont om tid, två mål kan bli svårt om vi inte börjar trampa ordentligt". Efter två spelade perioder så börjar hockey-hjärnan att pumpa "vi har vänt underläge innan, dags att köra igång nu". Halvvägs in i tredje kommer reduceringen "fortsätt fortsätt", nån minut efter kommer kvitteringen "JAAAAAAA!" halvminuten efter ersätts hockey-hjärnan med den tidigare "det är luuuugnt nu...."
- "Vi tar med oss tredjeperioden från den här matchen, 1 poäng får ses som bra eftersom vi låg under med två baljor".
- "Vi tar med oss tredjeperioden från den här matchen, 1 poäng får ses som bra eftersom vi låg under med två baljor".
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja, det är så sjukligt hemskt att följa DIF just nu. Jag ser det som en förolämpning mot alla oss som följer det här korpgänget i vått & torrt att de börjar spela "desperat-hockey" när matcherna i praktiken redan är förlorade. Vems är felet? Är det mentalt? Har vi en hemskt usel coach?
Rannsaka er själva för fan och gör om.
Rannsaka er själva för fan och gör om.
-
Om Åberg kunde lära sig passa pucken och inte vara så jävla målkåt själv så skulle det bli fler vinster. För övrigt vill jag se mer av Sörensens skicklighet, förstår inte varför han sitter sista 10 jämt. Det är fart under hans rör, till skillnad från många andra. Det är ju oftast sista halva perioden som dom spelar skit och förlorar för att Challe håller på å dribblar om i formationerna.
Tror knappast Åberg är särskilt självisk alls, även fast jag inte är så förtjust i att dem går ensamma alltid tycker jag ändå Åberg visade på ett visst självförtroende och inte bara inställningen att man måste göra sig av med pucken så fort som möjligt som jag tycker flera andra görmormorisgoingstrong skrev:Om Åberg kunde lära sig passa pucken och inte vara så jävla målkåt själv så skulle det bli fler vinster. För övrigt vill jag se mer av Sörensens skicklighet, förstår inte varför han sitter sista 10 jämt. Det är fart under hans rör, till skillnad från många andra. Det är ju oftast sista halva perioden som dom spelar skit och förlorar för att Challe håller på å dribblar om i formationerna.
Exakt!Lee Harvey Oswald skrev:Puss & välkommen vännen,cosmokatten skrev: Trodde nånstans att det här var ett forum för fans??
Du lär dig snart ska du se, det tar ett tag i början bara att komma in i det hela.

Precis som DIF förening får bra spelare att underprestera något kopiöst och bli urusla så fort de kommit till denna förening, så får alla forumsskribenter här inne alla optimister att inom en vecka skriva ut AVGÅ ALLA!!
There is no I in TEAM!!!!
Tycker ändå det är starkt att vi inte är det "dåliga" laget som blandar och ger. Vi åker inte på några råtorskar (än) utan torskar vi gör vi det med uddamålet. Vi släpper in väldigt lite mål jämfört med andra lag. Vårat största problem är att vi inte gör så många mål, kan man ändra det eller ha lite medflyt kommer det komma vinster på band. Lyfter vi spelet hela vägen ut kommer vi bli svårstoppade. Men det är långt kvar dit än.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Upp med Västeråstråd så vi kan gotta oss i allt elände.
Håller med dig. Hur dåligt det än ser ut så är det där någonting som går att vända till en styrka. Får vi fart på målskyttet så kommer vi börja vinna matcher. Särskilt i en kvalserie är det bra att vara svårslagna match efter match.seppuko skrev:Tycker ändå det är starkt att vi inte är det "dåliga" laget som blandar och ger. Vi åker inte på några råtorskar (än) utan torskar vi gör vi det med uddamålet. Vi släpper in väldigt lite mål jämfört med andra lag. Vårat största problem är att vi inte gör så många mål, kan man ändra det eller ha lite medflyt kommer det komma vinster på band. Lyfter vi spelet hela vägen ut kommer vi bli svårstoppade. Men det är långt kvar dit än.
Vi har förlorat tre matcher med mer än ett mål. I två av dessa kom det sista målet i tom kasse. Vi har alltså förlorat en match med mer än två mål där vi har haft en målvakt i målet.
Född till sportchef.
Så här var det ifjol också. SirDIFalot tjatade om att vi aldrig klappade igenom och alltid var svårslagna. Dessutom skulle ''det vända'' även ifjol. Vi skapar inga målchanser och då är det djävligt svårt att göra mål. Vi sätter alldeles för dåligt tryck på kassen och våra backar är extremt dåliga på att läsa av när de ska fylla på i anfallen och när de ska stå kvar.android skrev:Håller med dig. Hur dåligt det än ser ut så är det där någonting som går att vända till en styrka. Får vi fart på målskyttet så kommer vi börja vinna matcher. Särskilt i en kvalserie är det bra att vara svårslagna match efter match.seppuko skrev:Tycker ändå det är starkt att vi inte är det "dåliga" laget som blandar och ger. Vi åker inte på några råtorskar (än) utan torskar vi gör vi det med uddamålet. Vi släpper in väldigt lite mål jämfört med andra lag. Vårat största problem är att vi inte gör så många mål, kan man ändra det eller ha lite medflyt kommer det komma vinster på band. Lyfter vi spelet hela vägen ut kommer vi bli svårstoppade. Men det är långt kvar dit än.
Vi har förlorat tre matcher med mer än ett mål. I två av dessa kom det sista målet i tom kasse. Vi har alltså förlorat en match med mer än två mål där vi har haft en målvakt i målet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
På dom 14 första matcherna förra året hade vi sju torsk med två eller fler måls marginal. Är inte helt likvärdigt. Däremot att vi inte skapar målchanser etc är vi eniga.Mäklaren skrev:Så här var det ifjol också. SirDIFalot tjatade om att vi aldrig klappade igenom och alltid var svårslagna. Dessutom skulle ''det vända'' även ifjol. Vi skapar inga målchanser och då är det djävligt svårt att göra mål. Vi sätter alldeles för dåligt tryck på kassen och våra backar är extremt dåliga på att läsa av när de ska fylla på i anfallen och när de ska stå kvar.android skrev:Håller med dig. Hur dåligt det än ser ut så är det där någonting som går att vända till en styrka. Får vi fart på målskyttet så kommer vi börja vinna matcher. Särskilt i en kvalserie är det bra att vara svårslagna match efter match.seppuko skrev:Tycker ändå det är starkt att vi inte är det "dåliga" laget som blandar och ger. Vi åker inte på några råtorskar (än) utan torskar vi gör vi det med uddamålet. Vi släpper in väldigt lite mål jämfört med andra lag. Vårat största problem är att vi inte gör så många mål, kan man ändra det eller ha lite medflyt kommer det komma vinster på band. Lyfter vi spelet hela vägen ut kommer vi bli svårstoppade. Men det är långt kvar dit än.
Född till sportchef.