Daniel942 skrev:
Inse att Erik schabblade bort det idag bara, han är en säkerhetsrisk bakåt.
Du ser bara till de sista sekunderna innan målet. Spolar du tillbaka tiden 15-20 sekunder så ser du århundradets absolut sämsta backchecking, där Linkan tar en båge ner bakom motståndarmålet på ett sätt som jag inte orkar beskriva utförligare. Sen har du ytterligare en back som inte gör någonting alls åt puckföraren. Ja, Erik sjabblade idag.. två gånger. Tyvärr blev det mål båda gångerna. Men likförbannat är han en utav våra bästa backar, och att ha +7 i det här laget(som gjort minst mål i Allsvenskan?) är givetvis inte bara "ointressant statistik".
Travkusken ska absolut inte bänka folk som försöker, som t ex Sörensen idag(som inte fick spela mer efter att han blivit av med pucken en gång).. och Erik. Han ska bänka folk som INTE försöker.
Det med plus och minus är överskattat! I mina ögon ska man vinna sin match varje gång man spelar! T.ex du vinner med 5-1 och du spelar 3-0, För att i nästa förlora med 0-1 i din egen match. Så det med plus och minus kan ses på olika sätt!
Minalman: "Är man Djurgårdare så är man. I vått och torrt. Det här vänder vi. Det tog flera år för ajk. Vi får hoppas att det går bättre för oss. Men jag är alltid Djurgårdare!"
Sistnämnda värmer. Sen när det gäller "Det här vänder vi etc." kan det vara värt att notera att Örgryte hade 2 lag i fotbollsallsvenskan och prenumerade på SM guld i fler aår. I år har de lyckats ta sig från div 1 till Superettan. Inget är för evigt och med de senaste årens trend så finns det en stor risk att vi hamnar i samma läge.
Klart att det kan vändas men då måste det till extraordinära åtgärder. Att vi klarar oss kvar i AS är jag inte speciellt orolig för (KSK och Asp är för dåliga) men vi kan glömma kval till ES, det står dessvärre klart redean nu. Nästa är är budgeten dessutom ännu mindre vilket innebär att de flesta spelarna som kan få kontrakt med andra föreningar lär spela där. Återstår junisar och skrapet för oss.
Många år i AS kan man räkna med.
Lite OT men svar till Nissehult: vi har blivit ett allt sämre lag för varje år sedan gulden för tio år sedan. I dagens hockey där man aldrig kan bygga ett lag av spelare över flera år (tänk om vi kunnat behålla våra talanger) så sitter långsiktigheten i klubben, ledarna och supportrarna. Vi behöver inte bara bygga ett nytt lag utan en ny förening. Det tar fem-sex år men i alla fall jag kommer älska Djurgården hela vägen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Alltså. Jag fattar att ni är förbannade på allt och alla när det går som det gör men att gnälla på en som Gustavsson som iallafall försöker spela hockey och ibland iallafall har en tanke om kreativitet och som dessutom är ung och SKA utvecklas är jävligt fascinerande.
Hade jag varit järnkamin hade jag begärt att ett stolpskott som Douglas Murray, som endast måste spela på släktskap-med-legendar-premisser, skulle packa sin väska och aldrig komma i närheten av skölden igen. Bland det sämsta jag sett i svensk hockey om jag ska vara ärlig. Konstant rundningsmärke och spelar hela tiden två snäpp över domargränsen, patetiskt gnällande efter varje domslut.
Ottosson, å andra sidan, är fenomenal, men helvete vad ensam han är. Tycker man märker att det inte står helt rätt till i laget. Ölvestad är grinig, Landeskog är grinig, Douglas är grinig. Som SSKare igår var jag inte rädd för DIF alls faktiskt. Det var nervöst i sista men inte så mycket pga att DIF var fantastiska utan att SSK backade för långt och blev stirriga.
Just nu är inget lag i allsvenskan rädd för stora starka Djurgården från elitserien och DET är ett jävla problem för er.
Vad göra? Bänka Murray, sluta gnäll på tränaren och låt ryggraden visa vägen utan att gå över gränsen varenda jävla match. Se utvisningsstatestiken--> Tror att det är lite idiotiskt att tänka att alla domare har ett medfött hat mot DIF. Någonting måste ju killarna på isen ta ansvar för...
Tycker synd om Landeskog som måste spela med en så dålig spelare som Linkan. Förstår hans frustration de senaste två matcherna. Övertygad om att Challe är avundsjuk på Landeskogs framgångar i NHL och vill ruinera hans karriär. Förstår inte varför en del är så jäkla imponerade av Linkan. Det är dags att bänka honom och släppa fram de yngre förmågorna.
I nästa match vill jag se Åberg - Ljungh - Landeskog alt. Johner som center. Om nu Linkan MÅSTE spela, sätt honom med Jimmie och Otto.
Kan ni komma på en sekvens som Linkan gjorde något produktivt under matchen? Nej, tänkte väl det. Han åker dessutom och byter långt före Landeskog och Åberg varje gång. Han tycker väl det är skönare på bänken än isen.
Visst, Landeskog har kanske inte varit lysande senaste två matcherna, men det beror återigen på Vilka han spelar med. Han själv gör inte hela femman.
Ottosson är överlägset bäst i Djurgården. Han kämpar, han sliter, han vill nånting och han producerar! Jag är så glad att vi till slut fick honom att stanna! Resten av spelarna får fan rannsaka sig själva. Det här håller inte. Vi ska för fan inte förlora 3 matcher i rad mot lag där vi vi ska vinna. Helt sanslöst hur ett lag kan gå från SM-final till att vara ett strykgäng i botten av allsvenskan på ett par år. År så jävla förbannad på detta lag, SKÄRPNING OMEDELBART! Sluta pissa på oss supportrar och börja leverera!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
En sak till. Erik Gustafsson måste vara den sämsta jävla backen som finns! Ni som såg matchen igår..Han tittar bara puck i egen zon! Han har ingen som helst koll på var spelarna befinner sig och tar aldrig markering. Praktexempel igår vid ett av målen när tre spelare redan står och bökar framför mål och Erik åker dit han också och struntar i spelaren som smyger in bakom som sekunden senare lägger dit pucken i öppet mål.
Känner mig som arga snickaren när jag börjar analysera dessa odugliga spelare :@
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
1962FenderStrat skrev:Tycker synd om Landeskog som måste spela med en så dålig spelare som Linkan. Förstår hans frustration de senaste två matcherna. Övertygad om att Challe är avundsjuk på Landeskogs framgångar i NHL och vill ruinera hans karriär. Förstår inte varför en del är så jäkla imponerade av Linkan. Det är dags att bänka honom och släppa fram de yngre förmågorna.
I nästa match vill jag se Åberg - Ljungh - Landeskog alt. Johner som center. Om nu Linkan MÅSTE spela, sätt honom med Jimmie och Otto.
Kan ni komma på en sekvens som Linkan gjorde något produktivt under matchen? Nej, tänkte väl det. Han åker dessutom och byter långt före Landeskog och Åberg varje gång. Han tycker väl det är skönare på bänken än isen.
Visst, Landeskog har kanske inte varit lysande senaste två matcherna, men det beror återigen på Vilka han spelar med. Han själv gör inte hela femman.
Det är väl inte någon här som uttryckt sig för att vara imponerad av Linkan den här säsongen? Så vet inte riktigt vem du riktar hela det där inlägget emot.
1962FenderStrat skrev:Tycker synd om Landeskog som måste spela med en så dålig spelare som Linkan. Förstår hans frustration de senaste två matcherna. Övertygad om att Challe är avundsjuk på Landeskogs framgångar i NHL och vill ruinera hans karriär. Förstår inte varför en del är så jäkla imponerade av Linkan. Det är dags att bänka honom och släppa fram de yngre förmågorna.
Det är väl inte någon här som uttryckt sig för att vara imponerad av Linkan den här säsongen? Så vet inte riktigt vem du riktar hela det där inlägget emot.
Nuvarande Linkan kommer vända skeppet.
Skall jag vara ärlig så kändes det som vi spelade bättre utan Linkan, han verkar inte riktigt passa in i någon av kedjorna han hamnar i.
Jag har hela tiden varit för NHL-proffs men blir ambivalent när Kopitar gör 2-2. Han vänder ut och in på kallingarna på DIF-backen och och vickar in pucken mellan benen på Keepern. Den aktionen höll världsklass och snodde 2 pinnar från oss.