Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
-
Re: Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
Mats Larsson får gärna sluta och ta med sig Engström. Har man varit delaktig i att köra ett guldtippat lag ner i allsvenskan bör man inse att det anständiga är att låta någon annan ta över. Istället sitter de kvar likt spelmissbrukare som ligger back men ständigt hoppas på nästa giv.gaspo skrev:Tommy Engström! nu har Janne lämnat skeppet. Det var egentligen du som skulle gått först! Så lämna in nu!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu får vi nog lugna oss lite, eller är det så att Engström och Larsson varit delaktiga i hur gruppen presterar? Det bör väl åligga tränarna och spelarna. Sen att man kanske inte fått ihop ett balanserat lag är en annan sak. Men i det dagliga arbetet har jag svårt att se att Engström och Larsson skulle påverka så mkt iPraetori skrev:Mats Larsson får gärna sluta och ta med sig Engström. Har man varit delaktig i att köra ett guldtippat lag ner i allsvenskan bör man inse att det anständiga är att låta någon annan ta över. Istället sitter de kvar likt spelmissbrukare som ligger back men ständigt hoppas på nästa giv.gaspo skrev:Tommy Engström! nu har Janne lämnat skeppet. Det var egentligen du som skulle gått först! Så lämna in nu!

Å andra sidan är ju allt bara spekulationer då det inte är den "öppnaste" klubben i världen...
- Jack Daniel
Håller med om att Engström och Larsson borde avgå omedelbart. Var det inte också dom som motsatte sig bojkotten i derbyt genom att sätta sig på den tomma klacksektionen? Oerhört smaklöst! Bara Larssons svassande ord kring Järlefeldt känns närmast som provokativa örfilar i ansiktet på mig som supporter. Järlefeldt har MISSKÖTT sig och ska inte avtackas. Antagligen har han som enskild person fått alltför mkt kritik, men det ligger i sakens natur, och ännu mer när det varit en jävla djungel i hur Djurgården hockey egentligen styrs.
Klart han kommer det var väl redan bestämt att han kommer överandroid skrev:Hoppas Bäcklin dyker upp.
Scout/sportchef/övergripande ansvar/matchcoach: Challe
Istränare: Bäckling
Motivator/Individuell coach: Zabel
Tror att en sådan organisation skulle fungera helt okej faktiskt.
Själv gillar jag att Sportchefen även har hand om speliden för att säkerställa att rätt spelartyper kommer in. Självklart är det tiden som blir knapp.
NU får du chansen på riktigt Challe. Även om medlen är små, och du får tänka om med hela ditt lagbygge efter att vi åkt ner. Du lär ha en klar plan om hur du vill spela. Kör på den.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gillar faktiskt inte alls lösningen med Challe som sportchef. Med all respekt för Challe så vill jag se ett annat namn på den posten, vidare tycker jag även Challe är mer Ass Coach än Head Coach. Kalla mig gärna negativ men jag ser inte särskilt ljust på detta och hoppas att det är en högst temporär lösning.
- BaronVonDif
Re: Re: Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
Den dagen vi alla är nöjda på forumet lär dröja, nu är vi av med Järlan, steg två är att se hur Challe tar sig an sin nya uppgift innan vi sågar han.Fiskmaesen skrev:Gillar faktiskt inte alls lösningen med Challe som sportchef. Med all respekt för Challe så vill jag se ett annat namn på den posten, vidare tycker jag även Challe är mer Ass Coach än Head Coach. Kalla mig gärna negativ men jag ser inte särskilt ljust på detta och hoppas att det är en högst temporär lösning.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- diftobbe89
Re: Re: Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
+1BaronVonDif skrev:Den dagen vi alla är nöjda på forumet lär dröja, nu är vi av med Järlan, steg två är att se hur Challe tar sig an sin nya uppgift innan vi sågar han.Fiskmaesen skrev:Gillar faktiskt inte alls lösningen med Challe som sportchef. Med all respekt för Challe så vill jag se ett annat namn på den posten, vidare tycker jag även Challe är mer Ass Coach än Head Coach. Kalla mig gärna negativ men jag ser inte särskilt ljust på detta och hoppas att det är en högst temporär lösning.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Spela fult
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Äntligen!!!! Vad blir nästa steg?!? Challe som sportchef, Säcken som tränare, Garpen som...? Hit med säsongsplåtar!!!
Du får gärna utveckla varför och på vilka grunder du tycker så. Genuint intresserad.ChristjanF skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
- SirDIFalot
Faktiskt. Räcker tydligen inte med att Wikegård sagt att han aldrig skulle jobba som sportchef. Folk tjatar om honom ändå. Varför? Han besitter inte ens dom egenskaperna.Stadion skrev:Du får gärna utveckla varför och på vilka grunder du tycker så. Genuint intresserad.ChristjanF skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
Expert.
Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
Kontrakt som bara gäller i ES? DIF kanske inte anser sig ha råd med tre tränare i AS?Morwin skrev:Klart han kommer det var väl redan bestämt att han kommer överandroid skrev:Hoppas Bäcklin dyker upp.
Själv gillar jag att Sportchefen även har hand om speliden för att säkerställa att rätt spelartyper kommer in. Självklart är det tiden som blir knapp.
NU får du chansen på riktigt Challe. Även om medlen är små, och du får tänka om med hela ditt lagbygge efter att vi åkt ner. Du lär ha en klar plan om hur du vill spela. Kör på den.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Om man räknar bort sportchefslönen så kanske? Även om jag är tämligen övertygad om att Challes kontrakt skrivs om med ett lönelyft på grund av nytillkomna arbetsuppgifter.android skrev:Kontrakt som bara gäller i ES? DIF kanske inte anser sig ha råd med tre tränare i AS?Morwin skrev:Klart han kommer det var väl redan bestämt att han kommer överandroid skrev:Hoppas Bäcklin dyker upp.
Expert.
-
SirDIFalot skrev:Faktiskt. Räcker tydligen inte med att Wikegård sagt att han aldrig skulle jobba som sportchef. Folk tjatar om honom ändå. Varför? Han besitter inte ens dom egenskaperna.Stadion skrev:Du får gärna utveckla varför och på vilka grunder du tycker så. Genuint intresserad.ChristjanF skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
Niklas Wikegård besitter inte bara enorma kunskaper. Förutom detta ser jag honom som Mr. Djurgården. Han har ett kanadensiskt uttryck som behövs nu. Dvs inget mesande! "så här är det", "så här ska vi göra", "passar du inte in - bort". I det läget som är just nu så ser jag spelare som skäms, tränare som inte får ordning på grejerna hur hårt de än jobbar och en ledningsgrupp där samtliga gjort i byxan för att de kan bli av med sina jobb. På andra sidan står vi, supportrarna, och knyter nävarna och säger "nu jävlar..!". Jag kan nästan garantera att så gör även Wikegård!!
- SirDIFalot
Ok, trevlig samling klyschor. Jag ser fortfarande inte vart sportchefsegenskaperna kommer in i bilden? Som han sagt själv passar han som tränare, motivator och coach och inget annat.ChristjanF skrev:SirDIFalot skrev:Faktiskt. Räcker tydligen inte med att Wikegård sagt att han aldrig skulle jobba som sportchef. Folk tjatar om honom ändå. Varför? Han besitter inte ens dom egenskaperna.Stadion skrev:Du får gärna utveckla varför och på vilka grunder du tycker så. Genuint intresserad.ChristjanF skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
Niklas Wikegård besitter inte bara enorma kunskaper. Förutom detta ser jag honom som Mr. Djurgården. Han har ett kanadensiskt uttryck som behövs nu. Dvs inget mesande! "så här är det", "så här ska vi göra", "passar du inte in - bort". I det läget som är just nu så ser jag spelare som skäms, tränare som inte får ordning på grejerna hur hårt de än jobbar och en ledningsgrupp där samtliga gjort i byxan för att de kan bli av med sina jobb. På andra sidan står vi, supportrarna, och knyter nävarna och säger "nu jävlar..!". Jag kan nästan garantera att så gör även Wikegård!!
Kan vi inte bara avsluta diskussionen om Niklas Wikegård eftersom han dessutom sagt att han aldrig vill jobba som sportchef?
Expert.