Jockmaniac skrev:
Kan jag verkligen minnas så fel? Var ju så att säga mitt favoritbackpar? Aja ska inte vara envis men nu är inte Timmy här. Jag tror inte att Bom Bom och Claesson är något lyckat backpar alls i vilket som. Om Hardy skulle välja att lira på så sätt, så kommer ni bli varse om detta, tro mig!
Du minns inte fel... tror jag. För om Kyle och Timmy inte lirade måste det innebära att Timmy och Oscar bildade backpar, och det klingar lite fel, gör det inte?
Timmy och Kyle var iallafall PP2, så långt är vi överens.
Kyle och Printz lirade dock minst ett par matcher ihop minns jag, vilket fungerade bra. Kyle och Timmy fungerade dock ännu bättre.
Jag tror att det kommer att bli det största misstaget i världshistorien att sätta ihop Lassen med Printz. Troligtvis kommer Kyle och Prinz inte prestera sämre än 2009/2010. Om vi ska ha ett fjärde backpar kommer det att bli väldigt dåligt, men man får väl trösta sig på dom tre första paren.
Tjärna - Honken
Printz - Kyle
Bom-bom - Claesson
Solklart.
Senast redigerad av HomeOfSvenTumba den 2011-06-30 18:50:26, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac skrev:
Kan jag verkligen minnas så fel? Var ju så att säga mitt favoritbackpar? Aja ska inte vara envis men nu är inte Timmy här. Jag tror inte att Bom Bom och Claesson är något lyckat backpar alls i vilket som. Om Hardy skulle välja att lira på så sätt, så kommer ni bli varse om detta, tro mig!
Du minns inte fel... tror jag. För om Kyle och Timmy inte lirade måste det innebära att Timmy och Oscar bildade backpar, och det klingar lite fel, gör det inte?
Kyle och Printz lirade dock minst ett par matcher ihop minns jag, vilket fungerade bra. Kyle och Timmy fungerade dock ännu bättre.
Givetvis var det Timmy som gick upp i PP men det var Kyle och Printz som lirade ihop i övrigt. Efter kanske 10 matcher och framåt.
Hoppas på samma i år förutom att då BomBom går upp i PP istället för Printz.
Jockmaniac skrev:
Givetvis var det Timmy som gick upp i PP men det var Kyle och Printz som lirade ihop i övrigt. Efter kanske 10 matcher och framåt.
Hoppas på samma i år förutom att då BomBom går upp i PP istället för Printz.
Fast vänta... Var det alltså
Honken-Ragge
Printz-Kyle
Oscar-Timmy
Truppen är komplett och här kommer mitt lag:
Ölvestad - Otto - Nilson
Tjärnqvist - Norman - Zibbe
Carlsson- Almtorp - Tim/Cehlin
Kempe - Fimpen - Brodin
Extra: Weigel, Åberg (båda får ju lira J-20)
Låna ut: Söder
Saknad: Ekman
kaminor skrev:Truppen är komplett och här kommer mitt lag:
Ölvestad - Otto - Nilson
Tjärnqvist - Norman - Zibbe
Carlsson- Almtorp - Tim/Cehlin
Kempe - Fimpen - Brodin
Extra: Weigel, Åberg (båda får ju lira J-20)
Låna ut: Söder
Saknad: Ekman
Apropå ingenting så tycker jag att det är en självklarhet att Nisse Ekman skall bli den första att lyfta bucklan om DIF vinner SM-guld säsongen 2011/2012!
Avd: Att gå händelserna i förväg...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Datsyuk_13 skrev:Apropå ingenting så tycker jag att det är en självklarhet att Nisse Ekman skall bli den första att lyfta bucklan om DIF vinner SM-guld säsongen 2011/2012!
Tror du ens Nisse skulle vilja det när han inte varit delaktig i det? Tvivlar på det.
Datsyuk_13 skrev:Apropå ingenting så tycker jag att det är en självklarhet att Nisse Ekman skall bli den första att lyfta bucklan om DIF vinner SM-guld säsongen 2011/2012!
Håller med. Vore en grymt fin gest!
Det är några matcher kvar tills dess men det blir en härlig resa!
Tror du Nisse skulle vilja det när han inte varit delaktig i det ens? Tvivlar på det.
Du kanske har rätt, men personligen hoppas jag verkligen det.
Det skulle i sådana fall vara ett ögonblick som vida överträffar ALLT annat som jag har upplevt under alla de år jag har följt DIF!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Tror du Nisse skulle vilja det när han inte varit delaktig i det ens? Tvivlar på det.
Du kanske har rätt, men personligen hoppas jag verkligen det.
Det skulle i sådana fall vara ett ögonblick som vida överträffar allt annat som jag har upplevt under alla de år jag har följt DIF!
SirDIFalot skrev:Lite samma situation överhuvudtaget.
Verkligen inte. Det som hände Ekman var oerhört tragiskt, men det går inte ens att jämföra med det som hände Vladimir Konstantinov. Ekman kommer att kunna klara sig själv en vacker dag, det kommer aldrig Konstantinov att göra.
Ekman är en del av detta Djurgården och givetvis ska han få ta del av guldet om det skulle bärgas nästa säsong, men att påstå att det är ungefär samma situation som för Konstantinov är väldigt fel. Det är liksom inte ens jämförbart.
Inget ont menat med detta dock, utan tanken är fin från din sida och Ekman ska givetvis få njuta med gänget om det skulle bli ett SM-Guld. Vill för övrigt tacka för länken, det är inte ofta som jag blir tårögd av ett youtubeklipp.
SirDIFalot skrev:Lite samma situation överhuvudtaget.
Verkligen inte. Det som hände Ekman var oerhört tragiskt, men det går inte ens att jämföra med det som hände Vladimir Konstantinov. Ekman kommer att kunna klara sig själv en vacker dag, det kommer aldrig Konstantinov att göra.
Ekman är en del av detta Djurgården och givetvis ska han få ta del av guldet om det skulle bärgas nästa säsong, men att påstå att det är ungefär samma situation som för Konstantinov är väldigt fel. Det är liksom inte ens jämförbart.
Inget ont menat med detta dock, utan tanken är fin från din sida och Ekman ska givetvis få njuta med gänget om det skulle bli ett SM-Guld. Vill för övrigt tacka för länken, det är inte ofta som jag blir tårögd av ett youtubeklipp.
Vad bra att vi har en kvalificerad strokedoktor på forumet som kan uttala sig om Nisses framtid.
-daniel- skrev:Vad bra att vi har en kvalificerad strokedoktor på forumet som kan uttala sig om Nisses framtid.
En stroke försvårar livet (många lyckas återhämta sig mer eller mindre helt och hållet), men det förstör inte livet på så sätt att man inte kan ta hand om sig själv. Ekman kan gå, han kan prata och han kan leva ett relativt normalt liv redan nu trots att det bara gått ett halvår sedan stroken. Konstantinov kunde inte gå på flera år, han kan knappt prata och behöver hjälp 24 timmar om dygnet. Att drabbas av en stroke är givetvis hemskt, men det är inte i närheten av att bli så pass skadad som Konstantinov blev, och det var bara det jag konstaterade.