K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re:

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:
Magnutz skrev:78an ska inte ga in och "tända laget" när det är 3 minuter kvar. Det är ju sa jävla korkat att jag far magsar av det. Det som händer 9 av 10 ggr är att du far en 2a som tack och med 3 minuter kvar och ett mals underläge vill inte DIF ha en man mindre pa isen.
Vill inte ha bombom kvar nästa säsong men tycker han hade rätt inställning idag. Svagt av domaren att ta en tvåa där i slutet av en kvartsfinal.... klar som fan man måste få puta lite utan att få en 2:a.
Haller med men 78an maste veta att det är troligt att han kan fa en 2a och da ska han inte riskera det heller. Det gäller att vara kall där. Att avvakta. När laget inte gör mal pa löpande band maste spelet anpassas därefter. Fan... Men det finns ingen aktiv coachning och inga konsekvenser för otäkt daligt spel. Hoppas det händer nagot tills pa lördag. Nagot rejält. Bort med det langsamma trötta, in med det naiva, snabba. Junisar, sa är det. In med dem. Mata pa!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av tomten »

Lee Harvey Oswald skrev:Äh, som det sett ut i grundserien så har DIF inget ytterligare att tillföra.
Man har inget i ett slutspel att göra.
Det var länge sedan vi var bra, det sista segrarna i grundserien kom mot hyfsat omotiverat motstånd.
Precis, vart dåligt under hela säsongen. Vi har inget i slutspel att göra.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bigge skrev: Kolla Luleås 2-1 mål rakt in... rakt mot mål och PANG!

.
Först ger vi bort pucken, sedan är Kronwall lagom passiv & så avslutar Mark med en tveksam insatts.
Neej, några såna mål lär vi inte få av luleå.
Nej självklart finns det inget annat lag som ger bort puckar som Djurgården.
Utan vad jag menade va att DIF tydligen inte kan gå rakt mot mål utan ska snurra i sarghörnorna i varenda anfall...
There is no I in TEAM!!!!
tomten

Inlägg av tomten »

spocksbeard skrev:Fan vad besviken jag är på spelarna.klacken o aktiv sittplats var ett helvete o få med nån o sjunga ...som nån redan sagt det är slutspel. Ska vi bara sjunga dom år när vi har flytt o medgång ?????
Det är inte samma lag och inte samma klack som förra säsongen. :(
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med kotten och Magnutz om att det är helt rätt av BomBom förutom en viktig detalj - DET VAR JU BARA TVÅOCHENHALVMINUTKVARAVMATCHEN. Klantarsel.
Kör den där attityden redan från start istället, då kan man försöka tända laget och kanske råka dra på sig en utvisning. Det vore helt okej! Vi måste göra nåt, spelar vi bara på så här (som vi såklart kommer göra för Hardy har inte en aning om hur man förändrar en matchbild/serie) så kommer vi åka ut i fyra raka.

Tycker också att Kronwall är en jävla sopa som backar hem ända in i knät på Mark på 1-2-målet. Kände i hela kroppen att det skulle bli mål där. Stöt för fan, varför får Luleåspelaren åka ända dit in och skjuta?

I övrigt så kan man ju bara konstatera att vi är inte bättre än så här. Hjältar som vi ser upp till med fina namn som Brodin, Cehlin, Widing, Nilson osv. är bara rena bluffar. Plast. Tomt. De har ingenting att komma med. Cehlin har t.ex. gjort ett mål på fem jävla månader. Vilket skämt. Brodin är inte mycket bättre, inte de andra heller. De är hästlängder från Jacob, Ante och de andra vi hade förra säsongen. Hästlängder.

Den enda som var bra idag var Printz som jag härmed utser till säsongens back i Djurgården. Trodde aldrig jag skulle ta de orden i min mun då jag alltid tyckt att han varit fumlig och trög men helvete vad bra han har varit i år. Hatten av för dig, Printz!

Synd vi inte punkterade matchen i början på andra perioden, där var vi riktigt bra. Tyvärr gör ju Luleå mål och resterade 30 min är förstörde då våra psykfall inte kan hantera en sån sak.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kuben skrev:
Och hur i hela friden Mark lyckades hamna före Fasth, Nilsson med flera i målvaktsligan är ju en gåta.
Äh, även en blind höna.....typ

Tänk på att Djurgårdens fotbollslag tog SM-gul 2005 med Dumbo Touray i mål, det borde inte heller vara möjligt.

Men nu är det knappast Marks fel att DIF spelar som orkeslösa pensionärer.
Han är en av få godkända hittills, ett tveksamt ingripande på 2 matcher.
DIF har vräkt in 2 mål på 2 matcher varav ett en dundertabbe av Nilsson.

Neej, detta är inte DIF:s säsong.
Trots bästa forwardsuppsättningen sedan lockouten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
värvanymålisnu

Inlägg av värvanymålisnu »

Nej skit i hockeyn, nu tar vi guld i fotbollen istället!
FULL FART FRAMÅT
V-sign

Inlägg av V-sign »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kuben skrev:
Och hur i hela friden Mark lyckades hamna före Fasth, Nilsson med flera i målvaktsligan är ju en gåta.
Äh, även en blind höna.....typ

Tänk på att Djurgårdens fotbollslag tog SM-gul 2005 med Dumbo Touray i mål, det borde inte heller vara möjligt.

Men nu är det knappast Marks fel att DIF spelar som orkeslösa pensionärer.
Han är en av få godkända hittills, ett tveksamt ingripande på 2 matcher.
DIF har vräkt in 2 mål på 2 matcher varav ett en dundertabbe av Nilsson.

Neej, detta är inte DIF:s säsong.
Trots bästa forwardsuppsättningen sedan lockouten
WORD!

Och det enda rätta är att byta tränare. Inte en tränare, utan alla!

Att få ut så lite av så mycket är skandalöst.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Detta var bland det sämsta jag har sett på väldigt länge. Finns INGEN glöd någonstans, varken på läktaren eller på isen.

Nilson är ju så seg så att jag skulle promenera förbi karln och nummer 78 är vill jag inte se i DIF nästa säsong. Han är bara för mycket.
Widing är ju totalt ofarlig och har ju varit det hela säsongen så någon förlängning med honom finns ju bara inte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så plågsamt att se detta stenhårt disciplinära Luleå fullständigt manövrera ut DIF. Ingenting fungerar i vårt egna spel, eftersom Luleå gör precis rätt i vartenda byte.

Hoppet att vi skall kunna kravla oss upp ur den här syltburken är väl sådär lagom stort just nu.

Suck vad det känns tungt. :|
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Evigt tacksam att jag missade matchen pga av arbete.

Har visserligen bara sett ett sammandrag från matchen, men att hänga ut en back i detta läge känns tveksamt.

Det missade öppna målet känns värre.

Det enda positiva är att lidandet går över fortare än väntat.

Gissar att det slutar 4-1 till Luleå.

Sedan är det dags för räfst och reduktion för detta gäng och då tänker jag på alla plan från tränare till spelare till värvningsansvariga.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Lee Harvey Oswald skrev:Äh, även en blind höna.....typ
Med 2.18 och .927 är det knappast tur.
__

Jag är tom efter dagens match. Sviken. Men ändå finns hopp, ett underligt liv man lever.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Säsongen är körd. Jag hade tänkt att åka upp till 6:e kvartsfinalen men nu får jag sikta in mig på nästa säsong. Tydligt hur mycket vi saknar Engqvist, Josefsson och ÄVEN RAGNARSSON.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Fy fan vilket horribelt säckgäng det här laget är! Lämna walk over i de resterande två matcherna så slipper man åtminstone att skämmas! SATANS JÄVLA KÖTTBLÖJOR!!!
Avgå DJ Yes!
tomten

Inlägg av tomten »

V-sign skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Kuben skrev:
WORD!

Och det enda rätta är att byta tränare. Inte en tränare, utan alla!

Att få ut så lite av så mycket är skandalöst.
Tror det är helt fel att byta tränare. Det största felet den här säsongen ligger i att man värvat fel typ av spelare. Janne Järlefelt som borde gå om någon måste gå. Såg man ju redan på försäsongen att det här laget var felbyggt.
Skriv svar