Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010
Vem var den där killen som stod på räcket i inledningen av matchen? Jag undrar fan seriöst hur killen kom in, han var ju helt väck.
Skönt med tre poäng hur som helst med 7 ordinarie spelare borta. Men segern är inget jag njuter av just nu, jag mår bara dåligt av att tänka på Ekman.
Kriga Ekman!
Skönt med tre poäng hur som helst med 7 ordinarie spelare borta. Men segern är inget jag njuter av just nu, jag mår bara dåligt av att tänka på Ekman.
Kriga Ekman!
Svårt att känna någon som helst glädje och lycka en mörk dag som denna. Krya Nisse.
På tal om mörkt. Södertälje och Axa Sports Center. Första gången jag var där och kan säkerligen vara den sista också. Fyfan vilken jävla skitklubb och arena. Seriöst, vad är det för jävla inavlat beirutplace? Arenan i sig är ju ett stort skämt, att bara se deras två feta jumbotroner och namnet på arenan får en ju att inse vilken jävla pajjasklubb SSK är. Lägg dessutom till att det första man möts av i Södertälje är "Kebabpalatset", man har en totalt värdelös klack (med en banderoll jag inte förstod), innan matchen åker ett gäng P-8or runt i cirklar i flera minuter så att dom knappt orkar stå när spelarna åker in. När dom väl åker in står de å slår med klubborna i isen, samtidigt som rök kommer ur den häftiga Scanaingången. Man har även sånna gubbar eller vafan det är som står i viftar i luften och i halvtid åker det runt en isdansös. Och då har jag inte heller nämnt den spektakulära händelsen vid SSKs första mål, då målgöraren fick ett pris (från Kringlan eller vad skiten hette) nerhissat från taket. Seriöst, avgå alla.
Matchen i sig var väll ingen höjdare heller. Kändes inte riktigt som gnistan fanns där idag. Hur många spelare har vi borta nu egentligen? Och vem var det som lira med nr 36 idag? Sörensen? Kronwalls mål var ju dock en riktig pärla. Ooooooouwya!
Edit: Måste tillägga att den radiostyrda bilen med reklam från Taxi Stockholm var en av kvällens absoluta höjdpunkter!
På tal om mörkt. Södertälje och Axa Sports Center. Första gången jag var där och kan säkerligen vara den sista också. Fyfan vilken jävla skitklubb och arena. Seriöst, vad är det för jävla inavlat beirutplace? Arenan i sig är ju ett stort skämt, att bara se deras två feta jumbotroner och namnet på arenan får en ju att inse vilken jävla pajjasklubb SSK är. Lägg dessutom till att det första man möts av i Södertälje är "Kebabpalatset", man har en totalt värdelös klack (med en banderoll jag inte förstod), innan matchen åker ett gäng P-8or runt i cirklar i flera minuter så att dom knappt orkar stå när spelarna åker in. När dom väl åker in står de å slår med klubborna i isen, samtidigt som rök kommer ur den häftiga Scanaingången. Man har även sånna gubbar eller vafan det är som står i viftar i luften och i halvtid åker det runt en isdansös. Och då har jag inte heller nämnt den spektakulära händelsen vid SSKs första mål, då målgöraren fick ett pris (från Kringlan eller vad skiten hette) nerhissat från taket. Seriöst, avgå alla.
Matchen i sig var väll ingen höjdare heller. Kändes inte riktigt som gnistan fanns där idag. Hur många spelare har vi borta nu egentligen? Och vem var det som lira med nr 36 idag? Sörensen? Kronwalls mål var ju dock en riktig pärla. Ooooooouwya!
Edit: Måste tillägga att den radiostyrda bilen med reklam från Taxi Stockholm var en av kvällens absoluta höjdpunkter!
Senast redigerad av lajjnus den 2010-12-29 01:03:04, redigerad totalt 2 gång.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hemma igen efter en mycket trevlig kväll i Chebabland. Matchen i sig var väl inte så jäkla underhållande men måste säga att grabbarna i klacken var helt klockrena
Var länge sen jag hade så kul!
ANDRA SIDAN KAN NI SVENSKA?
Känns som ett syrkebesked att vi kan vinna trots så många spelare borta och trots att vi faktiskt inte spelar särskilt bra. Boumedienne är klart bäst på isen och visar vilken fantastisk potential han har. Tänk om han bara kunde lira så här varje match! Tim Eriksson har verkligen prickat en formtopp rent poängmässigt men faktum är att han ALLTID lirat så här. Varje match samma fart och teknik! Skillnaden är att han får mer förtroende och fler spelare som han lirar med sätter ditt chanserna. Fimpen, Otto, Kronwall, Owuya, Widing och Krüger gör också mycket bra matcher.
Nu till de tråkiga sakerna. Nisse Ekman, jag har gnällt och gnällt på dig hela säsongen. Med rätta antar jag, då du verkligen varit bedrövlig stundtals på isen. MEN det här som nu har hänt bevisar verkligen att hockey är en förbannat obetydlig sak när det kommer till det stora perspektivet. Trots att det gått trögt på isen så är du en underbar profil, en oerhört härlig människa och en fantastisk ishockeyspelare. Finns inte så mycket mer att säga! Krya på dig Nisse, och hoppas att vi snart får se dig yxa ner motspelare igen

ANDRA SIDAN KAN NI SVENSKA?
Känns som ett syrkebesked att vi kan vinna trots så många spelare borta och trots att vi faktiskt inte spelar särskilt bra. Boumedienne är klart bäst på isen och visar vilken fantastisk potential han har. Tänk om han bara kunde lira så här varje match! Tim Eriksson har verkligen prickat en formtopp rent poängmässigt men faktum är att han ALLTID lirat så här. Varje match samma fart och teknik! Skillnaden är att han får mer förtroende och fler spelare som han lirar med sätter ditt chanserna. Fimpen, Otto, Kronwall, Owuya, Widing och Krüger gör också mycket bra matcher.
Nu till de tråkiga sakerna. Nisse Ekman, jag har gnällt och gnällt på dig hela säsongen. Med rätta antar jag, då du verkligen varit bedrövlig stundtals på isen. MEN det här som nu har hänt bevisar verkligen att hockey är en förbannat obetydlig sak när det kommer till det stora perspektivet. Trots att det gått trögt på isen så är du en underbar profil, en oerhört härlig människa och en fantastisk ishockeyspelare. Finns inte så mycket mer att säga! Krya på dig Nisse, och hoppas att vi snart får se dig yxa ner motspelare igen

100% DJURGÅRDSJ***L
Var det någon annan än jag som tyckte att det var komiskt att isshowen i paus hade ett orientaliskt tema?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jo, Tim har varit grym dom senaste 5-6 matcherna, precis som Fimpen & Otto (han har varit bäst), men det ska inte gå till överdrift, Tim är en bra spelare att ha i en avlastnings lina, han har aldrig varit något annat... Men som sagt nu är han grym och det tackar vi för.crike skrev:Nu har jag inget emot Widing men det finns inget i hans historik som tyder på han kommer att explodera direkt efter den här starten. Inför förra omgångens match hade Tim gjort 4p på 4 matcher, han fick ändå "bara" 10min. Jag anser att han hade visat sig vara värd mer än så, på vems bekostnad? Det kan jag inte riktigt avgöra men några namn är redan nämnda och då menar jag inte att dom ska bänkas utan att tiden ska spridas ut. Jag tycker att Fimpen och Tim varit våra formstarkaste spelare de senaste 5 omgångarna och det ska också synas i antalet minuter dom får spendera på isen, speciellt i 5 mot 5. Dagens 18 min kan vi med stor säkerhet säga var en engångsföretelse, mot fbk lär det vara runt 10 min igen om iaf 6 av de 8 som var borta idag är tillbaka.Caveman skrev:Hade hellre sett Widing på blå i PP istället för O.Eklund eller BomBom.SirDIFalot skrev: Tycker man kan resonera så första 10-15 matcherna, men där efter cirka 15 omgångar borde deras smekmånad vara över på något sätt. Då bör väl ändå de som förtjänat speltiden få den. Vi kan ju inte fortsätta med Widing i PP i slutspelet till exempel om han står kvar på två mål under hela grundserien? Känns lite fel, då ger jag hellre den tiden till Kempe eller Cehlin.
men så är det ofta att det gnälls på våra äldre spoelare för att dom inte levererar i Okt-Nov, men när det börjar dra i hop sig så lovar jag att du vill ha med dom, det är då dom kommer att vara ledande.... Te.x Kempe, vi kan vi inte räkna med att han ska vara ledande i DIF när det börjar att brännas, inte än, det kommer...
Det enda man tänker på är Nisse, undra hur det är med honom. Tråkigt att detta händer just när han var på väg upp igen, han hade fått spela med ''nya'' gubbar och det fungerade riktigt bra och så inträffar en stroke. Kunde inte kommit vid sämre tidpunkt. Hoppas det inte är alltför allvarligt och att han kan fortsätta leva som förut.
På Torsdag hyllar vi Nisse, med samma tryck när Ragge kom ut innan match och tackade för sig, det trycket ska vi ha matchen igenom. All heder till dig Nisse, vi står samlade bakom dig!
Kämpa Ekman!
På Torsdag hyllar vi Nisse, med samma tryck när Ragge kom ut innan match och tackade för sig, det trycket ska vi ha matchen igenom. All heder till dig Nisse, vi står samlade bakom dig!
Kämpa Ekman!
Edit: fel tråd.
Senast redigerad av Edin den 2010-12-29 02:45:39, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.
// MVH
Bombmannen från city.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Om det inte var ramsor relaterade till tälje så får ni dra igång dom på Torsdag, alltid roligt med nya ramsorSnazzi skrev:Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Inte riktigt den typen av ramsor man startar på läktaren.Mash skrev:Om det inte var ramsor relaterade till tälje så får ni dra igång dom på Torsdag, alltid roligt med nya ramsorSnazzi skrev:Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.
Aha, jag tog det som det var ramsor från läktarenSnazzi skrev:Inte riktigt den typen av ramsor man startar på läktaren.Mash skrev:Om det inte var ramsor relaterade till tälje så får ni dra igång dom på Torsdag, alltid roligt med nya ramsorSnazzi skrev:Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.

- Daniel942
Snarare Bombmannen från Östertälje, Rönninge, Tumba och TullingeSnazzi skrev:Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.

DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Daniel942 skrev:Snarare Bombmannen från Östertälje, Rönninge, Tumba och TullingeSnazzi skrev:Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.

- Daniel942
Jag lovar den snurrar!Snazzi skrev:Daniel942 skrev:Snarare Bombmannen från Östertälje, Rönninge, Tumba och TullingeSnazzi skrev:Om man bortser från tråkigheterna var detta en grymt underhållande resa. Jävlar vad roligt vi hade. Sjuka ramsor från ännu sjukare personer.
// MVH
Bombmannen från city.
DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Haha.Daniel942 skrev: Jag lovar den snurrar!

De där fjuniga sakerna var dock inte mina. Mina saker ska smälla högt, inte snurra runt på något feminint sätt och lysa i olika färger!
BÄTTRE BLINK ÄN GNAGET!