Linköpings HC - Djurgårdens IF, 9/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 9/12 2010

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:
Magnutz skrev:Haha, ännu jävla värre i så fall. ;) 28 matcher, 1 mål, men skjuter mest. Han kanske ska ge fan i att skjuta och passa nån som har siktet inställt på mål. ;D
Haha, jo men typ. Han skjuter som fan (han är uppe i 69-70 skott på mål nu) men han får verkligen aldrig dit pucken. Hans effektivitet är skrämmande dålig.
Undrar.. om han behöver något annat ett tag. Undrar om han stannar kvar efter uppehållet?! Kan vi göra oss av med folk, är dålig på avtal/kontrakt/etc. Skulle han börja producera så .. i och med att han skjuter såpass ofta, så skulle det börja hända saker runt honom. Jag tror han behöver bättre folk runt sig som öppnar upp mer och som kan passa bättre. kempes passning ikväll var det ju He-Man-varning på. Stenhård och i punghöjd. Härligt.

Tur man älskar Djurgårn och inte säsongen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Sämst, Jorden går under 2012 förövrigt.
DIF!
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Då jag av principskäl inte tittar på matcher (varken på plats eller på tv) där Owuya står i mål så ska jag inte uttala mig mer än att det känns jävligt surt att torska i sudden ännu en gång.

Samtidigt känns det jävligt starkt att åka och plocka en poäng borta mot plastlaget. Vi har fan haft riktigt svårt där de senaste säsongerna.

Hoppas Ridderwall är tillbaka till nästa match (eller ännu hellre Tim).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Metal Machine skrev:Det jag är mest förbannad över är ojämnheten. Ena stunden förnedrar man motståndet, nästa stund låter man sig förnedras av detsamma. Ena stunden sliter man röven av sig, nästa stund åker man runt och glider. Allt jag ber om just nu är lite j-a jämnhet. Vad sägs om tre-fyra matcher med bra spel och 8-10 poäng?
Det går inte att få nån jämnhet när laget består av spelare som inte ens fokuserar sig på matcherna.

Juniorerna drömmer om sina flickvänner och framtida NHL-karriärer. Widing, Bom Bom och Honken längtar till löning. Kempe drömmer sig tillbaka till sitt senaste mål och glömmer att det faktiskt spelas en match för tillfället, Owuya drömmer om 45 000 åskådare på Ullevi och att få skriva autografer på sin första platta, Hardy längtar till julsnapsen, Micke vill hem och tända en brasa och Montén vill hem till mamma som dukat upp saft och bullar.
Det är en jävla tur vi har forumet. Jag skrattar ofta när jag läser vad vi skriver! Tummen upp för det!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Magnutz skrev:
Salas skrev:
Magnutz skrev:Jo, in med nån som kan träffa mål
Ganska komiskt uttalande det där. Du verkar helt ha missat att Widing är den som skjutit flest skott på mål i vårt kära lag.
Haha, ännu jävla värre i så fall. ;) 28 matcher, 1 mål, men skjuter mest. Han kanske ska ge fan i att skjuta och passa nån som har siktet inställt på mål. ;D
Brynäs 07/08 23 mål/54matcher
Brynäs 08/09 23 mål/55matcher
Davos 09/10 19 mål/45 matcher

DIF 10/11 1 mål/ 28 matcher.

DIF värvade han precis i rättan tid, då hans målsinne försvann ;)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Haha, ännu jävla värre i så fall. ;) 28 matcher, 1 mål, men skjuter mest. Han kanske ska ge fan i att skjuta och passa nån som har siktet inställt på mål. ;D

Nu finns det ju inget som säger att han inte skulle börja näta i varje match framöver för att komma ikapp eller hur? Oh no I didn't..
Jag är inte arg, och inte besviken.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Stulle skrev:

Nu finns det ju inget som säger att han inte skulle börja näta i varje match framöver för att komma ikapp eller hur? Oh no I didn't..
Visst kan han börjar göra det. Är nog en hel drös här inne som blir glada isåfall inte minst jag.
Men chansen är nog inte så stor skulle jag tro...

Va ju iofs med glimten i ögat jag skrev det. Men ser du missade min sista mening när du citerade mig.
Förstår ju iofs inte varför man skyddar en spelare som Widing. Då han ligger i toppen rent lönemässigt inom DIF och sen producerar som han gör.
Tror inte de lägger ut 300K++ för att få en spelare som jobbar hårt ibland och skjuter mycket..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Laumann-Ylvén filmade tre (!) gånger och inte ett skit hände (förutom en tvåa på Staffan)

ANMÄL!

Domarnivån var som vanlight helt åt helvete - ingen jävel är konsekvent! Således helt galen tvåa på Printz då folk hängt på varandra som kåta blodiglar i sextio minuter utan åtgärd.

RING POLISEN, DOMAREN ÄR INKONSEKVENT!

Var é Brynäskillen? Ge oss Brynäskillen! Brynäskillen HEJ!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Var tyvärr på plats och såg denna tragiska match. Enda roliga minnet jag tar med mig är ett citat från en överförfriskad djurgårdare "vafan är det här för jävla bingohall?".
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Årets upplaga av DIF är verkligen otroligt. Folk talar om hur hemskt det vore att missa slutspel - jag har allvarligt börjat bli orolig för kvalserien. Så som jag ser det finns det bara ett, eller möjligtvis två lag, SSK och Gnaget som är sämre än oss. Vi blandar mediokra tillställningar med halv-högt tempo med bottennapp så djupa att det gör ont bland oss hockeyälskare. Den enda räddning jag kan se vore ifall Mackan snabbt efter juluppehållet kommer tillbaka och presterar på den nivå han bör, och ifall Ridderwall kan hitta någon som helst form av stabilitet i sitt spel. Förövrigt tycker jag det är märkligt att Widing fortfarande får spela i 2:a femman - uppenbarligen fungerar det inte. Låt han kriga i 4:e femman, har vi tur så vaknar han till liv och kan därefter flyttas upp, eller så gör vi åtminstone en plats i 2:a femman ledig för en spelare som faktiskt förtjänat att spela där.

Godnatt - 3p mot Modo är ett måste.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Widings jävla ångest har ju smittat fler. Bort bort bort. 1 mål på 28 matcher
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: RING POLISEN, DOMAREN ÄR INKONTINENT!
:?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja...vad säger man. 1 poäng borta mot LHC är kanske ingen skam på förhand, men jag tycker tyvärr vi stundtals hade lika lite fart under grillorna som stora delar tidigare av säsongen... Förstår inte varför man inte kan hålla upp samma intensitet flera matcher i rad.

Vad var det med Ridderwall förresten? Nu gjorde Owuya ingen jättedålig match men returerna han släpper, och den osäkerhet han sprider är inte att leka med...
Skriv svar