Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Caveman »

Mark ska inte lånas ut, Vi ska ge bort honom... Så jävla dålig...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIFRobbex skrev:Kvalserien nästa?

Vi har sveriges sämsta klack, 12000 Djurgårdare utsjungna av 3000 små gnagare... Fan vad pinsamt. SKÄMS NI I KLACKEN!!!!
Så du tycker att det är klackens fel?

Jävla pajas!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Såja, återigen våldtagna utav packet. Men ingeting kommer att ändras i DIF efter den här förnedringen, varken ledare eller ledning kommer att göra något.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Vi har sveriges sämsta klack, 12000 Djurgårdare utsjungna av 3000 små gnagare... Fan vad pinsamt. SKÄMS NI I KLACKEN!!!!
Tycker spelarna ska skämas ännu mer än personerna i klacken.... de måste jobba hårdare.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Caveman skrev:

Så du tycker att det är klackens fel?

Jävla pajas!
Men läs inlägget igen! Klacken har inget med matchens utveckling att göra..
Det jag menar är att dom inte gör sitt jobb. Vi är fan 9000 fler än galgarna och blir utsjugna. Men det tycker du är bra!!

Snälla, läs inläggen och förstå dom innan du skriver..
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Owuya har verkligen förstört denna kväll..
Inte svårt att förstå varför det är hönsgård i försvarszon med en sådan målvakt som bara sprider otrygghet.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag finner absolut inga som helst ord för hur pinsamt, förnedrande och alldeles åt helvete kukdåligt detta är.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

I en sådan här match förväntar jag mig att spelare som Jimmie, Brodin, Printz, (Ekamn om han hade vart med) spelar småfult helatiden och smäller på utav bara fan och startar en fight om resultatet inte går Djurgårdens väg.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Caveman skrev:
Landberg skrev:ja, mark är inte redo... va fan? Man har köpt riktigt bra spelare men inte tänkt på målvaktssidan? Riddarn är ju inte ett dugg mer redo..
Vad snackar du om... Riddarn var lika bra som Wesslau förra året...

Håller med. Men problemet med Ridderwall är som jag skrev inför säsongen. Att han ständigt går sönder/är sjuk. Precis hela tiden. Går liksom inte förlita sig på en målvakt som är disponibel 50% av säsongen.

Jag kan ju personligen inte förstå varför inte Tim Sandberg fick chansen från start efter hans inhopp i Brynäsmatchen. Han ingav ett helt annat lugn och en helt annan stabilitet än Idol-Owuya någonsin kommer göra.
Att Owuya dessutom ikväll skapat något av det mest plågsamma minnet i min Djurgårdshistoria gör mig inte ens förvånad. Mark är ingen hockeymålvakt. Iaf inte i ett elitserielag. Den som inte inser detta måste vara totalt dum i huvudet. Tyvärr insåg inte ledningen den totala säkerhetsrisk det innebär att förlita sig på Owuya/Ridderwall. Och det skrämmer mig.

För övrigt är aik bättre än oss rakt över hela banan. Och det har dom varit i sex raka perioder. Och det skäms jag över. Men det är dagens bistra sanning.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Den enda spelare som är på planen är Marcus Nilson, resten av laget kan gå och ta sig någonstans där solen inte lyser. Fyfan så uruselt och förnedrande - är nästintill spyfärdig. Att någonsin tillåta Owuya att stå i djurgårdsdressen skulle jag förövrigt betrakta som tjänstefel.
Senast redigerad av kotten den 2010-11-04 21:46:03, redigerad totalt 2 gång.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
henka83

Inlägg av henka83 »

jensa85 skrev:
Caveman skrev:
Landberg skrev:ja, mark är inte redo... va fan? Man har köpt riktigt bra spelare men inte tänkt på målvaktssidan? Riddarn är ju inte ett dugg mer redo..

Håller med. Men problemet med Ridderwall är som jag skrev inför säsongen. Att han ständigt går sönder/är sjuk. Precis hela tiden. Går liksom inte förlita sig på en målvakt som är disponibel 50% av säsongen.

Jag kan ju personligen inte förstå varför inte Tim Sandberg fick chansen från start efter hans inhopp i Brynäsmatchen. Han ingav ett helt annat lugn och en helt annan stabilitet än Idol-Owuya någonsin kommer göra.
Att Owuya dessutom ikväll skapat något av det mest plågsamma minnet i min Djurgårdshistoria gör mig inte ens förvånad. Mark är ingen hockeymålvakt. Iaf inte i ett elitserielag. Den som inte inser detta måste vara totalt dum i huvudet. Tyvärr insåg inte ledningen den totala säkerhetsrisk det innebär att förlita sig på Owuya/Ridderwall. Och det skrämmer mig.

För övrigt är aik bättre än oss rakt över hela banan. Och det har dom varit i sex raka perioder. Och det skäms jag över. Men det är dagens bistra sanning.
Bara du och jag som vågar tala sanning här, AIK är bättre en oss rakt igenom. Ölvestad skulle inte änns platsa i gnaget och han spelar i våran första lina, det säger iaf mkt i mina ögon... Ja och det gör ont att säga det för vi alla älskar honom :(.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

jensa85 skrev:
Caveman skrev:

Jag kan ju personligen inte förstå varför inte Tim Sandberg fick chansen från start efter hans inhopp i Brynäsmatchen. Han ingav ett helt annat lugn och en helt annan stabilitet än Idol-Owuya någonsin kommer göra.Att Owuya dessutom ikväll skapat något av det mest plågsamma minnet i min Djurgårdshistoria gör mig inte ens förvånad. Mark är ingen hockeymålvakt. Iaf inte i ett elitserielag. Den som inte inser detta måste vara totalt dum i huvudet. Tyvärr insåg inte ledningen den totala säkerhetsrisk det innebär att förlita sig på Owuya/Ridderwall. Och det skrämmer mig.

Håller med...

Intressant också om samma folk tycker att Widing är på gång.. Han kämpar säger några... Kämpar gör väl alla.... Widing är "köpt" för att göra mål, han är ett riktigt felköp....
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Det är lätt att lägga hela skulden på Mark. Visst, han är ojämn och klantade till det ordentligt idag. Men faktum är att problemet är större än så, aik är bättre på alla punkter idag. De jobbar hårdare, mer rakt på mål, ser piggare ut och slarvar betydligt mindre.

Det är verkligen dags att ställa sig frågan vad som är fel. Hade samma känsla i början av 2000-talet i derbyna. Vi kommer med ett på pappret klart bättre lag men visar inte alls samma noggrannhet och vilja att vinna.

aik vinner rättvist, tråkigt men sant.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

jool08 skrev:Det är lätt att lägga hela skulden på Mark. Visst, han är ojämn och klantade till det ordentligt idag. Men faktum är att problemet är större än så, aik är bättre på alla punkter idag. De jobbar hårdare, mer rakt på mål, ser piggare ut och slarvar betydligt mindre.

Det är verkligen dags att ställa sig frågan vad som är fel. Hade samma känsla i början av 2000-talet i derbyna. Vi kommer med ett på pappret klart bättre lag men visar inte alls samma noggrannhet och vilja att vinna.

aik vinner rättvist, tråkigt men sant.
Ja han klantar till det IGEN.... Det är klart att utan Mark´s tavlor så är vi med i matchen...
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Varför skall folk hela JÄVLA tiden försvara den förbannade sopan

håll käft istället

Är så fruktansvärt förbannad på idioten
Låst