Även om det poängmässigt inte är stor skillnad mot förra säsongen är det stor skillnad spelmässigt. Förra säsongen spelade vi flera gånger ut motståndarna stora delar av matcherna. Vi var parkerade i anfallszonen. Då tappade vi matcher på grund av iver att göra ännu fler mål. Den här säsongen går det långsamt och de långa anfallen,målchanserna och allt annat vi hade förra säsongen saknas.
Det finns mycket att jobba med. Vi får hoppas att vi på vägen dit lyckas ta tillräckligt många poäng för att vara med i striden om slutspelsplatserna. De två poängen igår är exempel på sådana poäng.
Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010
Okej.
Mina intryck från matchen på Hovet.
Spelet: Vi kan inte skjuta verkar det som, är det något vi ärvt från DIF Fotboll? Det är ytterst sällan vi kommer till avslut och när vi gör det så går pucken mitt på Norrena eller utanför. Det är för dåligt.
Inställningen: Igår såg det verkligen ut som om spelarna försökte, och ville göra mål. Ingen kan klaga på inställningen igår tycker jag.
Stämningen: Fullt seriöst tyckte jag att det var rätt bra stämning igår. Bäst blev det ju helt klart när Martin kom upp i tredje, då Hovet kokade. Jag var i alla fall helt jävla slut efter matchen, kan fortfarande inte prata och har träningsvärk i benen. Jag har nog aldrig tagit i så mycket i en match som igår.
Linköping: Jag tackar Linköping för deras mäktiga bortaklack. Jag hatar Linköping. Punkt.
Åh en sådan härlig dagggg! Gamla fina Djurgårn vann!
Mina intryck från matchen på Hovet.
Spelet: Vi kan inte skjuta verkar det som, är det något vi ärvt från DIF Fotboll? Det är ytterst sällan vi kommer till avslut och när vi gör det så går pucken mitt på Norrena eller utanför. Det är för dåligt.
Inställningen: Igår såg det verkligen ut som om spelarna försökte, och ville göra mål. Ingen kan klaga på inställningen igår tycker jag.
Stämningen: Fullt seriöst tyckte jag att det var rätt bra stämning igår. Bäst blev det ju helt klart när Martin kom upp i tredje, då Hovet kokade. Jag var i alla fall helt jävla slut efter matchen, kan fortfarande inte prata och har träningsvärk i benen. Jag har nog aldrig tagit i så mycket i en match som igår.
Linköping: Jag tackar Linköping för deras mäktiga bortaklack. Jag hatar Linköping. Punkt.
Åh en sådan härlig dagggg! Gamla fina Djurgårn vann!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
-
Uppenbarligen spelade DIF minst tre olika matcher igår att döma av inläggen. Som jag skrev tidigare kan ingen vara i närheten av nöjd med målskörden eller skapandet av riktigt vassa chanser. Men att i stort sett alla här inne förnekar att gårdagens match ändå var ett steg i rätt riktning när det gäller inställningen är fan obegripligt. Jag såg bra mycket mer slit och offervilja där ute en än vad vi skrapat ihop på flera av de senaste matcherna. Att de riktiga heta chanserna inte infinner sig än, eller att de få som skapades inte förvaltades tycker jag i dagsläget inte är särskilt förvånande, därmed dock inte tillfredsställande. Hade vi stänkt in 2 puckar (ex. i 5 min pp och nån av de "öppna" kassar vi missade) igår hade tonen säkerligen varit helt annorlunda här inne.
FREE ALBIN GREWE!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker ocksa att det var ett litet fall framat. Jag tanker da mest pa tredjeperioden da vi faktiskt var varda en kasse eller tva. Men man blir val lite orolig nar vi moter ett totalt vardelost Linkoping men anda inte kan gora mal pa dem...Singing Cowboy skrev:Uppenbarligen spelade DIF minst tre olika matcher igår att döma av inläggen. Som jag skrev tidigare kan ingen vara i närheten av nöjd med målskörden eller skapandet av riktigt vassa chanser. Men att i stort sett alla här inne förnekar att gårdagens match ändå var ett steg i rätt riktning när det gäller inställningen är fan obegripligt. Jag såg bra mycket mer slit och offervilja där ute en än vad vi skrapat ihop på flera av de senaste matcherna. Att de riktiga heta chanserna inte infinner sig än, eller att de få som skapades inte förvaltades tycker jag i dagsläget inte är särskilt förvånande, därmed dock inte tillfredsställande. Hade vi stänkt in 2 puckar (ex. i 5 min pp och nån av de "öppna" kassar vi missade) igår hade tonen säkerligen varit helt annorlunda här inne.
Maste dock saga att nar Norrena spelar sa inspirerat som igar sa ar han javligt bra.
Lokalisera grabben i mitten, som står ut från mängden, det är så jag känner för Linköping :
http://www.jarnkaminerna.se/bilder/medi ... 404e3b.jpg
Credit to Lilleman
http://www.jarnkaminerna.se/bilder/medi ... 404e3b.jpg
Credit to Lilleman

Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.