K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010
-
Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010
Fattar inte varför falk protesterar så intensivt när man ser att det är en sådan solklar interference! sen kommer dif också undan med några andra saker, men det ser ju som sagt inte ni. det är bara brynäs som gör massa saker jajaja.
härlig inramning, dif ös på fram tills kvitteringen sen resten är brynäs match
För det första. Denna matchen ska vara avgjord efter 30 minuter. Att vi som vanligt har ett par ramträffar gör ju inte förlusten mindre irriterande. Visst kommer Brynäs in i matchen ju längre den går. I sista är det tom övervikt för gävlelaget spelmässigt.
Men det som tyvärr är så jävla sorgligt är att det återigen är en domare(återigen Claesson som verkar hata DIF) som avgör matchen.
Helt ärligt talat nu. Visst fan är sådana typer av interference som Falk åker ut på helt okej i 99 fall av 100 annars? Men tydligen inte i en sudden i en kvartsfinal. Då måste de inkompetenta jävlarna sticka ut genom att ta en sådan.
Visst, ta utvisning på en sån grej då. MEN GÖR FÖR FAN DET ALLTID DÅ. Jävlar sopor.
Sen att Brynäs får hålla fast/crosschecka/haka DIF-spelarna i 60 minuter utan någon egentlig åtgärd är ju också helt obegripligt.
Man ska inte skylla på domarna efter en förlust. Men idag spelar det liksom ingen roll. Hade vi vunnit hade jag ändå tyckt precis likadant iaf. Det är ett sort problem för svensk hockey, men ändå får ingen jävel yttra sig om dessa ting som bara vill stå i centrum för att sedan bli skyddade av förbundet. Ska det vara så?
Slutligen får man väl helt enkelt börja om på noll. Det "ska" ju vara 1-1 i matcher i nuläget om man ser på det innan serien börjar. Dock jävligt svårt att få in det tänket för tillfället.
Men det som tyvärr är så jävla sorgligt är att det återigen är en domare(återigen Claesson som verkar hata DIF) som avgör matchen.
Helt ärligt talat nu. Visst fan är sådana typer av interference som Falk åker ut på helt okej i 99 fall av 100 annars? Men tydligen inte i en sudden i en kvartsfinal. Då måste de inkompetenta jävlarna sticka ut genom att ta en sådan.
Visst, ta utvisning på en sån grej då. MEN GÖR FÖR FAN DET ALLTID DÅ. Jävlar sopor.
Sen att Brynäs får hålla fast/crosschecka/haka DIF-spelarna i 60 minuter utan någon egentlig åtgärd är ju också helt obegripligt.
Man ska inte skylla på domarna efter en förlust. Men idag spelar det liksom ingen roll. Hade vi vunnit hade jag ändå tyckt precis likadant iaf. Det är ett sort problem för svensk hockey, men ändå får ingen jävel yttra sig om dessa ting som bara vill stå i centrum för att sedan bli skyddade av förbundet. Ska det vara så?
Slutligen får man väl helt enkelt börja om på noll. Det "ska" ju vara 1-1 i matcher i nuläget om man ser på det innan serien börjar. Dock jävligt svårt att få in det tänket för tillfället.
+ Klacken, helt makalöst bra. Undra om Järnkrok fortfarande tycker att " Det är grym stämning här inne" om Läkerol Arena.
+ Marcus Nilsson
Brynäs måste vara det äckligaste jävla laget i hela jävla fitt-Elitserien. Först och främst så spelar klubben den tråkigast jävla hockeyn som finns. För det andra så tycker dem att när man vänder en match som man ligger under med 1-0 så är det en "helt fantastisk vändning" YEAH MY FUCKING ASS!
Domarinsatsen tänker jag inte ens kommentera för om man inte vet hur man ska döma hockey så ska man inte göra det.
Kanal 5- gör oss en tjänst, och sänd aldrig mer ett slutspel! Reklam under perioderna, två reklampauser i varje periodpaus. En kille som tycker det är passande att berätta en "hemlighet" om vilket lag som vinner. En "experkommentator" i studion som är kåt/tänd/påtänd på Markström eller vad fan som helst.
Jag är inte speciellt besviken på grabbarna i laget, jag HATAR dock Granström och hans fula tryne och dialekt, och jag hatar allt som har med Gävle att göra!
På Måndag spelas den viktigaste matchen för året. Eter matchen ska Granström, Markström, den kåta killen, och hela jävla Gävle gråta. För vi ska fan i mig krossa dem! Vem fan vill se ett lag som spelar tråkigare hockey en Gambias U-spädbarns lag med Dembos ofödda sperma i målet?
Kan väl passa på att dela ut en känga till Ros också då han innan matchen gick ut i sin blogg och sa att Järnkaminerna vägrar ha på sig de röda tröjorna. Utan någon som helst källa.
Förlåt för ett sjkt konstigt inlägg men jag är inte på humör just nu!
+ Marcus Nilsson
Brynäs måste vara det äckligaste jävla laget i hela jävla fitt-Elitserien. Först och främst så spelar klubben den tråkigast jävla hockeyn som finns. För det andra så tycker dem att när man vänder en match som man ligger under med 1-0 så är det en "helt fantastisk vändning" YEAH MY FUCKING ASS!
Domarinsatsen tänker jag inte ens kommentera för om man inte vet hur man ska döma hockey så ska man inte göra det.
Kanal 5- gör oss en tjänst, och sänd aldrig mer ett slutspel! Reklam under perioderna, två reklampauser i varje periodpaus. En kille som tycker det är passande att berätta en "hemlighet" om vilket lag som vinner. En "experkommentator" i studion som är kåt/tänd/påtänd på Markström eller vad fan som helst.
Jag är inte speciellt besviken på grabbarna i laget, jag HATAR dock Granström och hans fula tryne och dialekt, och jag hatar allt som har med Gävle att göra!
På Måndag spelas den viktigaste matchen för året. Eter matchen ska Granström, Markström, den kåta killen, och hela jävla Gävle gråta. För vi ska fan i mig krossa dem! Vem fan vill se ett lag som spelar tråkigare hockey en Gambias U-spädbarns lag med Dembos ofödda sperma i målet?
Kan väl passa på att dela ut en känga till Ros också då han innan matchen gick ut i sin blogg och sa att Järnkaminerna vägrar ha på sig de röda tröjorna. Utan någon som helst källa.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Nu skriver jag på forumet igen. Upptäckte hur mycket mer man ser om man sitter på långsidan idag. det var ett tag sen...
Nu till en av mina funderingar. Jag tyckte att det ser glest ut bland våra backar och var saknar tyngd där bak. Är det bara jag eller är Ragge inte sig själv?
Nu till en av mina funderingar. Jag tyckte att det ser glest ut bland våra backar och var saknar tyngd där bak. Är det bara jag eller är Ragge inte sig själv?
JÄVLA SKIT DOMARE!!!
Håller med dig i allt du skriver..lilleman skrev:+ Klacken, helt makalöst bra. Undra om Järnkrok fortfarande tycker att " Det är grym stämning här inne" om Läkerol Arena.
+ Marcus Nilsson
Försvinn härifrån och dra dina inkompetenta jävla pissanalyser för dina Brynäs-vänner istället.Niklas_T88 skrev:Fattar inte varför falk protesterar så intensivt när man ser att det är en sådan solklar interference! sen kommer dif också undan med några andra saker, men det ser ju som sagt inte ni. det är bara brynäs som gör massa saker jajaja.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Dra åt helvete.Niklas_T88 skrev:Fattar inte varför falk protesterar så intensivt när man ser att det är en sådan solklar interference! sen kommer dif också undan med några andra saker, men det ser ju som sagt inte ni. det är bara brynäs som gör massa saker jajaja.
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Så är det slut med rött nu?
Smutsiga brynäs, trubbiga trötta DIF.
Är man redan möra efter 2 matcher?
Efter 1:a per såg det ut som det alltid gör mot bif, inga riktiga chanser för DIF & livsfarliga slumpchanser för bif då & då.
Kunde inte riktigt se denna utveckling efter match 1 & en per av match 2.
Men matchen avgörs i 2:a per när bif bjuds in i matchen av ett mer avvaktande DIF där Ragge först leker toppforward för en stund & inte orkar backchecka & drar på sig en helt onödig tripping, av ren trötthet.
Sedan Enqvist puck-out är så obegåvat onödig, varför denna idiot-lobb?
Han hade ju tid på sig att bara lägga sarg ut.
Ingen bif-kvittering där & DIF hade rott hem detta
Känns som att DIF måste krossa bif totalt spelmässigt för att ha en bra chans att vinna.
Kommer matchbilden framöver se ut som idag med ställningskrig & låst spel då blir det ingen rolig fortsättning på detta slutspel.
brynäs kan sin grishockey & Markström är några klasser stabilare än både Wesslau & Ridderwall.
(därmed inte sagt att Wesslau gör en dålig match, men hade vi bytt keeper hade det stått 2-0 tll DIF i matchserien)
Domarna är som vanligt, ojämna & rent allmänt usla i avgörande situationer.
Men sånt jämnar alltid ut sig i en matchserie i bäst av 7.
Nu blev det som det brukar bli när DIF har storpublik, domarna ska minsann visa att man pallar för trycket & inte ta givna bortautvisningar.
Så kan man som grädde på moset avslutar med en löjligt hårt dömt hemmautvisning på Falk i sudden, då kan INGEN iaf snacka om hemmadomare efteråt.
Har testat en mer positiv LHO senaste veckan, tror bestämt att jag kryper tillbaka till mitt mer hemtama neggande.
Det ger iaf bara resultat för DIF
1-1 & en extra hemmamatch, om man ändå vill försöka se nåt positivt
Smutsiga brynäs, trubbiga trötta DIF.
Är man redan möra efter 2 matcher?
Efter 1:a per såg det ut som det alltid gör mot bif, inga riktiga chanser för DIF & livsfarliga slumpchanser för bif då & då.
Kunde inte riktigt se denna utveckling efter match 1 & en per av match 2.
Men matchen avgörs i 2:a per när bif bjuds in i matchen av ett mer avvaktande DIF där Ragge först leker toppforward för en stund & inte orkar backchecka & drar på sig en helt onödig tripping, av ren trötthet.
Sedan Enqvist puck-out är så obegåvat onödig, varför denna idiot-lobb?
Han hade ju tid på sig att bara lägga sarg ut.
Ingen bif-kvittering där & DIF hade rott hem detta
Känns som att DIF måste krossa bif totalt spelmässigt för att ha en bra chans att vinna.
Kommer matchbilden framöver se ut som idag med ställningskrig & låst spel då blir det ingen rolig fortsättning på detta slutspel.
brynäs kan sin grishockey & Markström är några klasser stabilare än både Wesslau & Ridderwall.
(därmed inte sagt att Wesslau gör en dålig match, men hade vi bytt keeper hade det stått 2-0 tll DIF i matchserien)
Domarna är som vanligt, ojämna & rent allmänt usla i avgörande situationer.
Men sånt jämnar alltid ut sig i en matchserie i bäst av 7.
Nu blev det som det brukar bli när DIF har storpublik, domarna ska minsann visa att man pallar för trycket & inte ta givna bortautvisningar.
Så kan man som grädde på moset avslutar med en löjligt hårt dömt hemmautvisning på Falk i sudden, då kan INGEN iaf snacka om hemmadomare efteråt.
Har testat en mer positiv LHO senaste veckan, tror bestämt att jag kryper tillbaka till mitt mer hemtama neggande.
Det ger iaf bara resultat för DIF
1-1 & en extra hemmamatch, om man ändå vill försöka se nåt positivt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
haha stick och bränn bockNiklas_T88 skrev:Fattar inte varför falk protesterar så intensivt när man ser att det är en sådan solklar interference! sen kommer dif också undan med några andra saker, men det ser ju som sagt inte ni. det är bara brynäs som gör massa saker jajaja.
- Remy Lebeau
Det majoriteten klagar över är inte den utvisningen utan domaren överlag. Jag klagar personligen aldrig över utvisningar och domare, men nu gick det inte att blunda. Uselt åt både hållen.Niklas_T88 skrev:Fattar inte varför falk protesterar så intensivt när man ser att det är en sådan solklar interference! sen kommer dif också undan med några andra saker, men det ser ju som sagt inte ni. det är bara brynäs som gör massa saker jajaja.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Hur håller ni er lugna efter en dag som denna?
Känner mig allmänt arg på allt, hatar att förlora.
Känner mig allmänt arg på allt, hatar att förlora.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Ska man börja skriva ner alla spelförstörande moment så lär man väl fylla ett helt a4 papper.
-
Jag är en utbildad hockeydomare, har varit de sen 5 år tillbaka.
SOLKLAR utvisning! jag hoppas att ni vet vad interference/fasthållning är? Han håller brynäs spelaren i minst 3-4 sek.
SOLKLAR utvisning! jag hoppas att ni vet vad interference/fasthållning är? Han håller brynäs spelaren i minst 3-4 sek.
Kan inte ni gävlebor bara dra härifrånKillerboot skrev:Jag är en utbildad hockeydomare, har varit de sen 5 år tillbaka.