Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!
Re: Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!
Uppmanar alla att säga ifrån om ni ser något jävla riksmongo som står och slår i reklamskyltarna, vi behöver ingen minitrumma. Skönt med 3p. Skönt att ligga 3a. Skönt att mötta miniaik nästa gång. Kross.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Man måste komma ihåg att allting är relativt. Jag är helt övertygad som att många klubbars fans tycker att de har en bra stämning och att just de är särskilt bra. Speciellt Frölunda som ju drar gott om folk.
Men Hovet är något exceptionellt och har så varit ett tag nu. DIF har en klack som egentligen inte går att jämföra med något annat i sverige idag. Den stora anledningen till detta är (enligt min teori) att det finns en riktig supporterkultur i botten. På mindre orter som jag känner väl är klubben och laget hela tiden i fokus och att gå och se en match är ett lördagsnöje ungefär som att gå på bio.
I Stockholm ser många supportrar sig som en lika viktig del av klubben och att umgås kring matcherna är lika mycket en livsstil som ett nöje. Man går inte för att se något, utan för att delta i något.
Det är kul och jag hoppas klubben fortsätter vårda detta genom fortsatta satsningar på fansen som man gjort de senaste åren.
Men Hovet är något exceptionellt och har så varit ett tag nu. DIF har en klack som egentligen inte går att jämföra med något annat i sverige idag. Den stora anledningen till detta är (enligt min teori) att det finns en riktig supporterkultur i botten. På mindre orter som jag känner väl är klubben och laget hela tiden i fokus och att gå och se en match är ett lördagsnöje ungefär som att gå på bio.
I Stockholm ser många supportrar sig som en lika viktig del av klubben och att umgås kring matcherna är lika mycket en livsstil som ett nöje. Man går inte för att se något, utan för att delta i något.
Det är kul och jag hoppas klubben fortsätter vårda detta genom fortsatta satsningar på fansen som man gjort de senaste åren.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
season skrev:Man måste komma ihåg att allting är relativt. Jag är helt övertygad som att många klubbars fans tycker att de har en bra stämning och att just de är särskilt bra. Speciellt Frölunda som ju drar gott om folk.
Det där var nog den mest klockrena beskrivning jag någonsin hört på varför vi är lite bättre än alla andra. Tror nog många bönder kan godta det här också.
På väg med tåget hemåt igen. Får tacka alla djurgårdare som var på plats på Hovet igår. Aldrig varit på någon storsatsning/järnkaminernas dag förut men tycker stämningen var helt klart bra!
(Angående papperskastandet. Man undrar ju lite hur gamla folk är mentalt, hur roligt kan det vara att kasta massa papper? Att dessutom göra det mitt under intervjun av Ednertz och kaminernas ordförande och även träffa nyss nämnda..suck)
Edit: Ednertz var det som intervjuades givetvis, inte Järlan.
(Angående papperskastandet. Man undrar ju lite hur gamla folk är mentalt, hur roligt kan det vara att kasta massa papper? Att dessutom göra det mitt under intervjun av Ednertz och kaminernas ordförande och även träffa nyss nämnda..suck)
Edit: Ednertz var det som intervjuades givetvis, inte Järlan.
Senast redigerad av Henkos den 2010-01-04 00:50:49, redigerad totalt 1 gånger.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
*Enbom skrev:Uppmanar alla att säga ifrån om ni ser något jävla riksmongo som står och slår i reklamskyltarna, vi behöver ingen minitrumma. Skönt med 3p. Skönt att ligga 3a. Skönt att mötta miniaik nästa gång. Kross.
Håller med dig i alla punkter.. Utom att vi fick 3p.

Blue Brigade A11
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://www.carlstadsfinestcrew.se/refle ... %E2%80%9D/
EDIT: FBK-supporters om JK-matchen kontra den på Ullevi. Värmer i vinterkylan.
EDIT: FBK-supporters om JK-matchen kontra den på Ullevi. Värmer i vinterkylan.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-01-03 16:45:08, redigerad totalt 1 gånger.
Varför ens bry sig? Det var ju bara en kul grej.Henkos skrev:(Angående papperskastandet. Man undrar ju lite hur gamla folk är mentalt, hur roligt kan det vara att kasta massa papper? Att dessutom göra det mitt under intervjun av Järlan och kaminernas ordförande och även träffa nyss nämnda..suck)
Kul grej att kasta hårda pappersbitar på Jan Ednertz, Magnus Öhrman, Mats Jonsson och övriga Djurgårdare? Sedan när speakern går ut med information att INTE kasta in saker på isen så är det flertalet som ändå FÖRSÖKER träffa isen med samma pappersbitar, vilket även lyckas. Så jävla pinsamt.Jerpe skrev:Varför ens bry sig? Det var ju bara en kul grej.
- -daniel-
Jag tycker faktiskt det inte var så farligt som du vill få det till... en "rolig" (nåja) pausunderhållning så gått som något annat. Men att försöka kasta in på isen (om nu någon gjorde det med flit) är väl sådär lagom moget, dock.Crashmash skrev:Kul grej att kasta hårda pappersbitar på Jan Ednertz, Magnus Öhrman, Mats Jonsson och övriga Djurgårdare? Sedan när speakern går ut med information att INTE kasta in saker på isen så är det flertalet som ändå FÖRSÖKER träffa isen med samma pappersbitar, vilket även lyckas. Så jävla pinsamt.Jerpe skrev:Varför ens bry sig? Det var ju bara en kul grej.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ragge var bra igår. Han hade två assist varav ett i pp. Jag tycker han och Holmqvist gör det kanonbra i pp. Dessutom tycker jag han börjat få tillbaka rappheten i skridskoåkningen och spelet från förra året. Däremot var han väl inte sitt rätta jag i höstas.tomten skrev:fan jag känner mig inte glad över 2p utan är riktigt besviken att det inte blev 3p
--Ragge tycker inte han bör få spela 1 min powerplay mer... han är extremt långsam och skapar inget
+Klacken!
Att vårt pp har en del övrigt att önska emellanåt tycker jag inte är Ragges fel.
Man saknar verkligen Brembergs kreativitet i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
Alltid oavsett
Någon som kan tala om vad arktifot föreställer? Kan inte riktigt klura ut det nu när jag har sett bilderna! Stod själv i klacken och undrade lite vad det skulle föreställa, så nu hoppas jag någon kan svara 

Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
- SirDIFalot
Tycker det är rätt självklart att det står "1891" i tifot.blyrr3 skrev:Någon som kan tala om vad arktifot föreställer? Kan inte riktigt klura ut det nu när jag har sett bilderna! Stod själv i klacken och undrade lite vad det skulle föreställa, så nu hoppas jag någon kan svara

Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Inte för att göra personangrepp men personerna som inte ser att det står 1891 måste ju vara helt blinda.
Tycker förövrigt att Fabriken lyckades göra ett klart godkänt tifo, jag brukar sällan ge dem beröm men detta var klart över förväntan. Man får hoppas att det kommer något mer i hockeyn också, till slutspelet.
Tycker förövrigt att Fabriken lyckades göra ett klart godkänt tifo, jag brukar sällan ge dem beröm men detta var klart över förväntan. Man får hoppas att det kommer något mer i hockeyn också, till slutspelet.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
+1!DJUU skrev:Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
Hade nästan räknat med att den skulle komma upp men verkar inte så