Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!

Inlägg av Enbom »

Uppmanar alla att säga ifrån om ni ser något jävla riksmongo som står och slår i reklamskyltarna, vi behöver ingen minitrumma. Skönt med 3p. Skönt att ligga 3a. Skönt att mötta miniaik nästa gång. Kross.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av season »

Man måste komma ihåg att allting är relativt. Jag är helt övertygad som att många klubbars fans tycker att de har en bra stämning och att just de är särskilt bra. Speciellt Frölunda som ju drar gott om folk.

Men Hovet är något exceptionellt och har så varit ett tag nu. DIF har en klack som egentligen inte går att jämföra med något annat i sverige idag. Den stora anledningen till detta är (enligt min teori) att det finns en riktig supporterkultur i botten. På mindre orter som jag känner väl är klubben och laget hela tiden i fokus och att gå och se en match är ett lördagsnöje ungefär som att gå på bio.
I Stockholm ser många supportrar sig som en lika viktig del av klubben och att umgås kring matcherna är lika mycket en livsstil som ett nöje. Man går inte för att se något, utan för att delta i något.

Det är kul och jag hoppas klubben fortsätter vårda detta genom fortsatta satsningar på fansen som man gjort de senaste åren.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

season skrev:Man måste komma ihåg att allting är relativt. Jag är helt övertygad som att många klubbars fans tycker att de har en bra stämning och att just de är särskilt bra. Speciellt Frölunda som ju drar gott om folk.

Men Hovet är något exceptionellt och har så varit ett tag nu. DIF har en klack som egentligen inte går att jämföra med något annat i sverige idag. Den stora anledningen till detta är (enligt min teori) att det finns en riktig supporterkultur i botten. På mindre orter som jag känner väl är klubben och laget hela tiden i fokus och att gå och se en match är ett lördagsnöje ungefär som att gå på bio.
I Stockholm ser många supportrar sig som en lika viktig del av klubben och att umgås kring matcherna är lika mycket en livsstil som ett nöje. Man går inte för att se något, utan för att delta i något.

Det är kul och jag hoppas klubben fortsätter vårda detta genom fortsatta satsningar på fansen som man gjort de senaste åren.

Det där var nog den mest klockrena beskrivning jag någonsin hört på varför vi är lite bättre än alla andra. Tror nog många bönder kan godta det här också.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

På väg med tåget hemåt igen. Får tacka alla djurgårdare som var på plats på Hovet igår. Aldrig varit på någon storsatsning/järnkaminernas dag förut men tycker stämningen var helt klart bra!

(Angående papperskastandet. Man undrar ju lite hur gamla folk är mentalt, hur roligt kan det vara att kasta massa papper? Att dessutom göra det mitt under intervjun av Ednertz och kaminernas ordförande och även träffa nyss nämnda..suck)

Edit: Ednertz var det som intervjuades givetvis, inte Järlan.
Senast redigerad av Henkos den 2010-01-04 00:50:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Enbom skrev:Uppmanar alla att säga ifrån om ni ser något jävla riksmongo som står och slår i reklamskyltarna, vi behöver ingen minitrumma. Skönt med 3p. Skönt att ligga 3a. Skönt att mötta miniaik nästa gång. Kross.
*

Håller med dig i alla punkter.. Utom att vi fick 3p. :)
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.carlstadsfinestcrew.se/refle ... %E2%80%9D/

EDIT: FBK-supporters om JK-matchen kontra den på Ullevi. Värmer i vinterkylan.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-01-03 16:45:08, redigerad totalt 1 gånger.
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

Henkos skrev:(Angående papperskastandet. Man undrar ju lite hur gamla folk är mentalt, hur roligt kan det vara att kasta massa papper? Att dessutom göra det mitt under intervjun av Järlan och kaminernas ordförande och även träffa nyss nämnda..suck)
Varför ens bry sig? Det var ju bara en kul grej.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jerpe skrev:Varför ens bry sig? Det var ju bara en kul grej.
Kul grej att kasta hårda pappersbitar på Jan Ednertz, Magnus Öhrman, Mats Jonsson och övriga Djurgårdare? Sedan när speakern går ut med information att INTE kasta in saker på isen så är det flertalet som ändå FÖRSÖKER träffa isen med samma pappersbitar, vilket även lyckas. Så jävla pinsamt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:
Jerpe skrev:Varför ens bry sig? Det var ju bara en kul grej.
Kul grej att kasta hårda pappersbitar på Jan Ednertz, Magnus Öhrman, Mats Jonsson och övriga Djurgårdare? Sedan när speakern går ut med information att INTE kasta in saker på isen så är det flertalet som ändå FÖRSÖKER träffa isen med samma pappersbitar, vilket även lyckas. Så jävla pinsamt.
Jag tycker faktiskt det inte var så farligt som du vill få det till... en "rolig" (nåja) pausunderhållning så gått som något annat. Men att försöka kasta in på isen (om nu någon gjorde det med flit) är väl sådär lagom moget, dock.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

tomten skrev:fan jag känner mig inte glad över 2p utan är riktigt besviken att det inte blev 3p :(

--Ragge tycker inte han bör få spela 1 min powerplay mer... han är extremt långsam och skapar inget

+Klacken!
Ragge var bra igår. Han hade två assist varav ett i pp. Jag tycker han och Holmqvist gör det kanonbra i pp. Dessutom tycker jag han börjat få tillbaka rappheten i skridskoåkningen och spelet från förra året. Däremot var han väl inte sitt rätta jag i höstas.

Att vårt pp har en del övrigt att önska emellanåt tycker jag inte är Ragges fel.
Man saknar verkligen Brembergs kreativitet i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DJUU

Inlägg av DJUU »

Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
Alltid oavsett
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Någon som kan tala om vad arktifot föreställer? Kan inte riktigt klura ut det nu när jag har sett bilderna! Stod själv i klacken och undrade lite vad det skulle föreställa, så nu hoppas jag någon kan svara :)
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

blyrr3 skrev:Någon som kan tala om vad arktifot föreställer? Kan inte riktigt klura ut det nu när jag har sett bilderna! Stod själv i klacken och undrade lite vad det skulle föreställa, så nu hoppas jag någon kan svara :)
Tycker det är rätt självklart att det står "1891" i tifot.
Bild
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Inte för att göra personangrepp men personerna som inte ser att det står 1891 måste ju vara helt blinda.

Tycker förövrigt att Fabriken lyckades göra ett klart godkänt tifo, jag brukar sällan ge dem beröm men detta var klart över förväntan. Man får hoppas att det kommer något mer i hockeyn också, till slutspelet.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

DJUU skrev:Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
+1!

Hade nästan räknat med att den skulle komma upp men verkar inte så :(
Skriv svar