Skadetråden
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skadetråden
Fast jag ser hellre Falk som en center nu när Eklund tagit klivet fram. Sen har han verkligen visat att gammal är äldst i slutspelet. Han verkar ju vara sugen på att köra ett tag till också, med tanke på kommentaren "Jag spelar tills de bär ut mig härifrån.".
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Falken har varit lysande som center. När han lirade back tyckte jag att det var dags för honom att lägga av, men när han stormade fram likt en testosteronstinn 19-åring och satte 3-0 i krysset mot Linköping så var det nästan så att man fällde en tår...Snazzi skrev:Fast jag ser hellre Falk som en center nu när Eklund tagit klivet fram. Sen har han verkligen visat att gammal är äldst i slutspelet. Han verkar ju vara sugen på att köra ett tag till också, med tanke på kommentaren "Jag spelar tills de bär ut mig härifrån.".
Kul även att Zigomanski är tillbaka, hoppas verkligen att kan spela till finalen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
http://www.hockeykanalen.se/1.1591236/2 ... l_for_spel
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Daniel942
Välkommen Wesslau.
Hoppas det inte blir för länge, och att du kan spela på Lördag!

Hoppas det inte blir för länge, och att du kan spela på Lördag!
DIF!
På reprisen ser det ut som att han får kramp i magtrakten, tror inte det ska vara något problem.
Hoppas innerligt att jag får rätt...
Kul att Zigomanski lämnat tråden dock, tyckte han gör ett riktigt bra jobb som retsticka!
Kul att Zigomanski lämnat tråden dock, tyckte han gör ett riktigt bra jobb som retsticka!
- Lee Harvey Oswald
Edin skrev: På reprisen ser det ut som att han får kramp i magtrakten, tror inte det ska vara något problem.
Njaa, titta en gång till, vänster knä viker sig.
Troligen ledbandsskada = färdigspelat

Fröken Thörberg bara måste "få betala" för detta

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Aftonbladet skrev:En del hävdade efter matchen att Wesslau, som valde att inte prata med media, drabbats av vätske- och saltbrist. Men enligt uppgift till Sportbladet är det en blödning i höger knä som tvingade bort Wesslau från målet och förintade möjligheten att spela hela SM-final 1.
Och det ska heller inte vara någon större fara med Wesslau, som har bäst räddningsprocent och målsnitt i slutspelet 2010.
– Jag tror att han spelar på lördag, säger tränaren Tomas Montén.
Efter matchen gick Wesslau rakt in i den inre delen av Djurgårdens omklädningsrum och fick behandling av Djurgårdens läkarteam.
Han fick behandling med kyla och tryckförband av Djurgårdens sjukvårdsstab och varvade även ner på en motionscykel.
Enligt uppgift svarade blödningen bra på behandlingen. Wesslau hade inga stora problem när han promenerade hem i Stockholmsnatten.
Allt tyder på att han spelar i morgon i den andra SM-finalen i Jönköping.
Avgå Jocke.
- Remy Lebeau
"Inga stora problem när han promenerade hem i Stockholmsnatten"
Rent spontant känns det bättre att köra med en hel Riddarn än en halvskadad Wesslau. Han har varit grym i slutspelet, men om han är hämnad (likt han visade att han var innan Thörnberg-incidenten" kan det kosta oss segern i den här matchserien, så pass jämt är det.
Antar att man chansar med Wesslau på lördag, om det håller så håller det.
Rent spontant känns det bättre att köra med en hel Riddarn än en halvskadad Wesslau. Han har varit grym i slutspelet, men om han är hämnad (likt han visade att han var innan Thörnberg-incidenten" kan det kosta oss segern i den här matchserien, så pass jämt är det.
Antar att man chansar med Wesslau på lördag, om det håller så håller det.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Daniel942
"Wesslau saknades på träningen" - AB 
– Det är fifty-fifty om han spelar i morgon, säger läkaren Bengt Gustavsson.

– Det är fifty-fifty om han spelar i morgon, säger läkaren Bengt Gustavsson.
DIF!
- Daniel942
Från Hockeykanalen:
Slutspelet kan vara över för Djurgårdens succémålvakt Gustaf Wesslau. Enligt uppgifter till hockeykanalen.se står det klart att det handlar om en ledbandsskada.
Slutspelet kan vara över för Djurgårdens succémålvakt Gustaf Wesslau. Enligt uppgifter till hockeykanalen.se står det klart att det handlar om en ledbandsskada.
DIF!
Man blir inte klokare utav vad media säger så vi får bara vänta och se, personligen tror jag att han avstår nästa match men sen spelar.
Dumma hockeykanalen, jag får ont i magen...Daniel942 skrev:Från Hockeykanalen:
Att Ridderwall står i nästa match känns ganska klart, även om Wesslan inte är allvarligt skadad så tror jag nog att man tar det säkra före det osäkra, det lönar sig i längden.
Daniel942 skrev:Från Hockeykanalen:
Undrar när dom på hockeykanalen blev läkare och kan ställa diagnoser..
Som någon sa så tycker ja vi har råd o förlora en match nu så de e lika bra o lira Ridderwall o sen ha Wesslau tillbaks på måndag..och som sagt..inte helt omöjligt att vinna med Ridderwall heller..han e ju inte totalt värdelös:P