Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär
Tjärnqvist kan nog ha lidit lite av att han nyss varit sjuk.
Om klacken ska ha likadan tröjor ska, då sittplats också ha det?!?!
Fricke skrev:Känns surt att det bara blir en pinne trots att DIF faktiskt är lika bra, om inte bättre än MODO i tre perioder. Antar att Forsberg var den lilla skillnaden.
Tyckte Printz var hygglig ikväll men visst var det han som gick bort sig vid 1-1 målet? Bra match av Wesslau - ta i trä...
Nä det var inte Printz.
Falck försökte täckta Foppas pass, Printz följe nästa forward, men tredjemannen glömdes bort den skulle en DIF-forward tagit hand om. annars var det mesta rätt.
Jag tyckte det var en riktigt kul match

Och har man inte matchtröja eller tröja.
Så räcker det bra med en halsduk eller keps.
Så räcker det bra med en halsduk eller keps.
Var det bara jag som tyckte att det fanns ovanligt få halsdukar idag?
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
BIBO jag tänkte samma sak fram tills Sjung för gamla Djurgården i slutet av matchen, då såg det ut som 70% + hade halsduk. De hade väl gömt dem under matchen.
Efter de två inledande omgångarna så har DIF ändå gjort en del saker riktigt bra, trots 2 raka förluster.
1. DIF leder teknings-ligan med en rätt så stor marginal. Vi har vunnit 59,26% av alla tekningar än så länge, närmaste lag bakom är LHC på 53,63%.
Så om denna tendens håller i sig så kan det komma att bli viktigt. Minns hur många viktiga tekningar vi förlorade förra säsongen, det är dags att vinna dom tekningarna i år.
2. DIF ligger 2a i Powerplay-ligan, med 41,67% effektivitet, vilket är imponerande. Om Powerplay spelet kommer att fungera bra i år så ser det genast mycket ljusare ut.
3. I Boxplay-ligan så ligger DIF 6a med 78,57%. Att klara av 4/5 boxplay är ett ganska bra resultat... Hoppas dock att den siffran fortsätter att stiga lite till.
Nu har det som sagt endast gått 2 omgångar, så det är svårt att avgöra om dessa trender kommer bli bättre respektive sämre. Men det ser ju bra ut i nuläget hur som helst.
1. DIF leder teknings-ligan med en rätt så stor marginal. Vi har vunnit 59,26% av alla tekningar än så länge, närmaste lag bakom är LHC på 53,63%.
Så om denna tendens håller i sig så kan det komma att bli viktigt. Minns hur många viktiga tekningar vi förlorade förra säsongen, det är dags att vinna dom tekningarna i år.
2. DIF ligger 2a i Powerplay-ligan, med 41,67% effektivitet, vilket är imponerande. Om Powerplay spelet kommer att fungera bra i år så ser det genast mycket ljusare ut.
3. I Boxplay-ligan så ligger DIF 6a med 78,57%. Att klara av 4/5 boxplay är ett ganska bra resultat... Hoppas dock att den siffran fortsätter att stiga lite till.
Nu har det som sagt endast gått 2 omgångar, så det är svårt att avgöra om dessa trender kommer bli bättre respektive sämre. Men det ser ju bra ut i nuläget hur som helst.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag håller med, förlorar vi mot SAIK så är vi minst sagt i ett prekärt läge.-daniel- skrev:Nu har jag slickat såren och svalt den mest bittra eftersmaken av den här matchen. Visst, vi förlorade idag men jag ser hellre att det ser tämligen tryggt ut bakåt än att vi för matcherna men åker på dunderkontringar hela tiden och går bort oss. Det är den där omtalade balansen som är att föredra men som är desto knepigare att pricka in...
Jag bävar dock för kommande vecka; SAIK borta och FHC... känns "sådär", faktiskt. Frölunda känns riktigt jobbiga (även fast TIK lyckades pressa på rätt duktigt i 3:e perioden i deras möte ikväll) och där skall det enormt mycket till om vi skall knipa poäng. mot SAIK är det knappast en omöjlighet men inte heller en lätt uppgift.
Som vanligt inser man när allt kommit igång att det inte finns några lätta matcher i dagens Elitserie.
Nu krävs det att grabbarna kör järnet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Mackan Nilsson, vad har han gjort på försäsongen egentligen? Klart sämst på isen i går och mycket märkligt att han inte blev bänkad. Åkte runt på en skridsko och passade fel mest hela tiden. Om han nu ens hann få iväg en pass innan han tappade pucken.
Kan han varit sjuk, skadekänning. Drabbat av något personligt??? Killen såg i alla fall ut som han aldrig lirat hockey tidigare. Att inte Hardy bänkade honom är en gåta.
Kan han varit sjuk, skadekänning. Drabbat av något personligt??? Killen såg i alla fall ut som han aldrig lirat hockey tidigare. Att inte Hardy bänkade honom är en gåta.
Lee Harvey Oswald skrev:Brukar försöka undvika att såga enskilda spelare, men man måste göra ett undantag när det gäller Printz.Jockmaniac skrev: Printz (seriöst, så jävla kass kan han inte blivit över sommaren)
Hur usel kan man bli som ES-back?
Finns det nån lägsta nivå på den mannen..?!!
Efter det två inledande matcherna blir jag oroad om det visar sig att David kan ännu sämre än han visat hittills, det kommer kosta oss många poäng framöver.
Så typiskt idag när Wesslau gör en helt godkänd match, då är givetvis offensiven helt impotent..
Jag var på plats igår och dessutom så spelade jag in matchen och har kollat den 2 ggr till!
Vad var det för match ni tittade på, för uppenbart såg vi inte samma match.

janne08 skrev:Nä det var inte Printz.Fricke skrev:Känns surt att det bara blir en pinne trots att DIF faktiskt är lika bra, om inte bättre än MODO i tre perioder. Antar att Forsberg var den lilla skillnaden.
Tyckte Printz var hygglig ikväll men visst var det han som gick bort sig vid 1-1 målet? Bra match av Wesslau - ta i trä...
Falck försökte täckta Foppas pass, Printz följe nästa forward, men tredjemannen glömdes bort den skulle en DIF-forward tagit hand om. annars var det mesta rätt.
Jag tyckte det var en riktigt kul match.
Om du nu har sett matchen en gång live och två gånger hemma borde du ha sett att det är Printz som med sin felpass gör att modo kan kontra och som sedan leder till att de gör mål.janne08 skrev:Jag var på plats igår och dessutom så spelade jag in matchen och har kollat den 2 ggr till!
Vad var det för match ni tittade på, för uppenbart såg vi inte samma match.
Det felpasset från Printz hade inte lett till ett baklängesmål om inte Henrik Eriksson helt gått bort sig i markeringen. DIF har ett samlat försvar, tre mot tre. Foppa driver puck på vänsterkanten och har Falk emot sig, Printz går på Svartvadet centralt precis som de ska. Henrik Eriksson går faktiskt över blå in i zon innan Häggström, men han tittar bara på Forsberg och rör sig mot honom istället för att följa Häggström som kan göra målet ostört. Falk och Printz gör sitt jobb i situationen, men Eriksson gör inte det.tomten skrev:Om du nu har sett matchen en gång live och två gånger hemma borde du ha sett att det är Printz som med sin felpass gör att modo kan kontra och som sedan leder till att de gör mål.
http://svtplay.se/v/1705566/ishockey/dj ... 542,1,f,-1
Pausa 00:28 och följ Modos högerfattade #6 med blicken fram till målet och se hur DIF-spelaren ovanför honom (Henrik Eriksson) agerar i situationen från blå och framåt.
2008-09 inledde DIF med 6 poäng på första 3 matcherna, ändå missade DIF slutspel.Edin skrev: Jag håller med, förlorar vi mot SAIK så är vi minst sagt i ett prekärt läge.
2007-08 inledde DIF med 1 poäng på första 3 matcherna, ändå gick DIF till slutspel.
2006-07 inledde DIF med 7 poäng på första 3 matcherna, ändå missade DIF slutspel.
Det är i mitt tycke alldeles för tidigt för att börja trycka på någon panikknapp, även om DIF torskar mot både Skellefteå och Frölunda nästa vecka.
Jag säger inte att baklängesmålet bara är Printz fel. Henrik Ericsson går bort sig helt. Men jag tycker helt klart att Printz bidrar till att det blir ett baklängesmål. Hade han inte slängt iväg det där chans passet hade det inte blivigt någon kontring.Josefsson skrev: Det felpasset från Printz hade inte lett till ett baklängesmål om inte Henrik Eriksson helt gått bort sig i markeringen. DIF har ett samlat försvar, tre mot tre. Foppa driver puck på vänsterkanten och har Falk emot sig, Printz går på Svartvadet centralt precis som de ska. Henrik Eriksson går faktiskt över blå in i zon innan Häggström, men han tittar bara på Forsberg och rör sig mot honom istället för att följa Häggström som kan göra målet ostört. Falk och Printz gör sitt jobb i situationen, men Eriksson gör inte det.
(Tyvärr blir det väl att man klagar lite extra på Printz när han gör något fel på grund av att han brukar drälla med pucken.)
Förlåt men jag kollade igenom tråden nu när jag precis kommit tillbaka från min utlandsresa och jag känner att jag verkligen måste klämma in. Jag tror inte du har sån bra koll angående det här, utan sitter mest och spekulerar. Jag har en hel del släktingar uppe i bondelandet, och därför känner jag att jag har någolunda koll.-daniel- skrev:Tror knappast han gör den här comebacken för Modos skull. Är ju snarare en språngbräda och ett sätt att på hyfsad nivå testa och se om foten håller. Tycker snarare det är lite "sådär" rent inställningsmässigt att göra några matcher för "sin klubb" för att sen om det garanterat fungerar sticka direkt till NHL (tämligen uppenbart att det är OS som hägrar i de Forbergska ögonens horizont). Säger inte att jag inte förstår honom, men att hävda att han har ett gigantiskt hjärta för Modo vet jag ändå inte om jag riktigt håller med om...Remy Lebeau skrev:Synd att Sundin inte har ett sådant enormt klubbhjärta som Foppa har. Väldigt trist att han inte kan bjuda tillbaka lite, men men.
Såklart gör inte Foppa den här comebacken enbart för Modos skull. Klart det är bättre träning för honom, och ett bra sätt att se om foten håller genom att lira matcher. Men hjärtat denna kille har för Örnsköldsvikklubben är one of a kind alltså. Alla miljoner han har lagt ner på ungdomsverksamheten, på att hjälpa till att bygga Swedbank Arena, veckefjärden, alla intervjuer där han kärleksförklarar Modo, etc etc.. Skulle gärna vilja se statistik eller dylikt på nån annan spelare som har gjort lika mycket för sin hemstad. För att inte tala om alla tusentals barn/turister som dagligen springer efter honom på stan och skriker efter autograf, och som alltid får ett stort ödmjukt leende och en autograf tillbaka!
jag tycker det är långt ifrån "Sådär inställningsmässigt" att spela för sin moderklubb för att ge varenda modoit i hela sverige, och även förmodligen en hel del andra hockeyälskare en rejäl ögonorgasm. Jag tror inte det finns en enda modoit som skulle bli sur på att Foppa, enligt dig, skulle "utnyttja" Modo genom att lira några matcher för att testa foten, för att sen bestämma sig att han fortfarande platsar i världens bästa liga, för att sen inom några år komma tillbaka och göra hans sista säsong i hockeyn i Modo, som han har lovat flera ggr. Ber om ursäkt för lång och smörig text, antar att man får skylla lite på alkoholen!
Nåväl, nu slutar vi koncentrera oss på Modo, och stöttar vårt kära Djurgården!
Krossa Brynäs nästa match!
Jag tror inte att Foppa kommer "i sista sekunden" och förstör nånting alls, varför tror du allt kommer att rasa?Edin skrev:Jag undrar om Foppa är så bra för Modo, för vi vet ju hur det slutar. Han spelar fem matcher, sen tar foten slut i vanlig ordning.
Jag undrar hur bra det är för Modos lagbygge. Här har dom byggt upp något på försäsongen så dyker Foppa upp i sista sekunden som självaste Henrik Larsson och allt är raserat.
Printz får gärna se till att proppa sin föredetta lagkamrat också.
Jag menar, Foppa har ju ändå tränat med modo i flera flera år, och varit med under stora delar av försäsongen, även fast han inte har spelat med Modo. Likadant som Sedinarna brukar vara med ibland och träna när de är hemma, Näslund när han var aktiv likaså, etc.
Dessutom har han varit med på många försäsongsmatcher, där han då har spelat mycket med de som han har spelat med hittils i ES.
Nä jag tycker och har alltid tyckt att Foppa är en av de största profilerna genom sveriges hockeyhistoria, därför sitter jag här lite i försvarsställning

Dock skulle jag gärna sett en suddenvinst till Djurgårn istället... Appropå Sudden, vore inte helt fel med en annan comeback...