Nordic Trophy 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Nordic Trophy 2009

Inlägg av Torpedo Novgorod »

foppa skrev:Vi slog idag ett mycket blekt Färjestad, dock bra spel av Djurgården.
Vad tyckte du var mycket blekt hos Färjestad? :shock:

Otroligt kul att se DIF 09/10, fysiskt spel och "det är vi som bestämmer"-anda, man låter inte Fbk ta för sig.

3 spelare utmärkte sig i matchen enligt mig.
Engqvist - Tog för sig och var mycket skicklig med pucken, tacklade alltid puckförande back och stressade backarna.
Ragnarsson - Märks tydligt att han är lagets bästa back, styr o ställer och är alltid i rätt position. Tacklar bra och lite komiskt då en Fbkforward tacklade Ragnarsson vid sargkanten - Ragge rörde sig bara några millimeter, som en klippa.
Ölvestad - Såg ut som på den gamla god tiden, taktiken är som gjort för Ölvestad. Plus för att tackla en spelare in i båset! :)

Klubertanz gjorde en bra match, målen var inte direkt nåt speciellt. Karlsson borde tagit det andra målet.
Det är förstafemman som skapar mest oro i anfallszon, Nicky-Ante-Josefson hittar varandra med lätthet och kan snurra runt där.
Wesslau spelar mer som Gustavsson, utnyttar sin storlek och att täcka så stor yta av målet som möjligt. Än att hoppa runt i tröga sidledsförflytningar.
Tjärnqvist spelade bra men gjorde lite små misstag här o där blev det, men det är hans första match så man ska nog inte gnälla på dom.

Stora minus till Rönnmark och Rådbjer, att det är dom 2 som ständigt få döma DIF är ett mysterium för mig...

Kul o se vilken kapacitet DIF har i ES sen med Nilson och Otto i laget.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Riktigt härlig seger.
Men jag tror jag talar för alla som var där, när jag säger att matchens höjdpunkt var Jimmies tackling på Magnus Johansson. Över sargen och in i djurgårdens bås. Så skönt han ligger inte på bänken som man ser folk göra när dem är tacklade över sargen utan han ligger på golvet. :mrgreen: Väldigt rolig match iallafall, mycket tacklingar och hårt spela från Djurgårdens sida!
foppa

Inlägg av foppa »

Torpedo Novgorod skrev:
foppa skrev:Vi slog idag ett mycket blekt Färjestad, dock bra spel av djurgården.
Vad tyckte du var mycket blekt hos Färjestad? :shock:
Djurgården var på hugget helt klart mestadels av matchen, fbk var ganska bleka i början då de skapade knappt något vid deras PP tex. De kom upp sig lite vid 2-1 målet men annars om man jämför dagens FBK med SM-finalen 2009, är det en helt annan femma.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stirra er inte blinda på resultat i träningsmatcher då vi inte vet om FBK satsade på denna match, om de var idiotnedträndad eller vad. Var glada över att det blev vinst, men dra inga stora växlar av det hela. Det enda jag med viss glädje noterar är att vi gjorde två mål i PP och det är ALLTID bra, inte minst med tanke på hur denna spelform sett ut för oss de senaste säsongerna.

Kom också ihåg att vi gick rätt bra under denna turnering förra säsongen också och sedan gick det som det gick. Jag hade i alla fall väntat med bedömning av laget tills skall vi säga 15 november? Då kan man börja tala om tendenser.
snobbas

Inlägg av snobbas »

Finns intervju med Tjärnqvist om första matchen.
http://www.hockeymedmariehallman.se
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Någon som har ett klipp med Ölvestads tackling månne?
:twisted:
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Noterade att den självutnämda underbarnet Dragan Umicevic grinade ut om David Printz hårda och ojusta spel. Tycker det var härligt att höra, hoppas Printz fortsätter i samma stil. Hockey är inte som i fotboll där vuxna karlar dyker vid minsta lilla touch.

I övrigt glädjer Kyle's två mål mig mest. Han blir riktigt intressant att följa om han får behålla sitt självförtroende tills säsongen sätter igång.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Remy Lebeau skrev:Noterade att den självutnämda underbarnet Dragan Umicevic grinade ut om David Printz hårda och ojusta spel. Tycker det var härligt att höra, hoppas Printz fortsätter i samma stil. Hockey är inte som i fotboll där vuxna karlar dyker vid minsta lilla touch.

I övrigt glädjer Kyle's två mål mig mest. Han blir riktigt intressant att följa om han får behålla sitt självförtroende tills säsongen sätter igång.
Grät han ut i media, eller menar du situationen när han blev av med hjälmen? För då hördes det tydligt att han gnällde på domaren...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Var på matchen igår. Det är tydligt att DIF kommer att sälja sig väldigt dyrt i år. Härlig inställning och det märks att spelarna vet sina roller, har väntat i 4-5 år på det här!

Förutom dem som har nämnts så ger jag ett extra plus till O. Eklund som jag tycker gjorde en helgjuten insats.

Minus till 2-domarsystemet. Det blåstes för mycket redan med 1 domare. Nu var domarduon på vippen att blåsa sönder matchen till fbks fördel i andra. Vi har inte samma tempo på våra stora rinkar som i NHL, därmed behövs ej 2-domarsystemet enligt mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

" Äh... men han håller med massa tjuvknep och fula grejer som inte domarna ser.. det är så jäkla tråkigt. Han håller på med mycket sånt där, det är trist."

"- Ja, precis. Men han är väl en sån som håller på med sånt där. Han snackar mycket också."

"Men du käftade tillbaka lite?"
"- Ja, jag ville markera att sånt där inte är okej. "

Så ska Printz spela. Kul att Dragan går ut i media med det. Han får nog en chock om han lyckas nå NHL.
Född till sportchef.
Hace

Inlägg av Hace »

– Vi hade hört att Djurgården går fram och checkar hårt. Nu fick vi träna på att försöka lösa det och klarade det hyggligt. Kommer att göra ont att möta Djurgården i vinter, konstaterar FBK-tränaren Perra Johnsson.
Det är sånt här som är härligt att läsa..... http://nwt.se/sport/article570942.ece
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

android skrev:" Äh... men han håller med massa tjuvknep och fula grejer som inte domarna ser.. det är så jäkla tråkigt. Han håller på med mycket sånt där, det är trist."

"- Ja, precis. Men han är väl en sån som håller på med sånt där. Han snackar mycket också."

Så ska Printz spela. Kul att Dragan går ut i media med det. Han får nog en chock om han lyckas nå NHL.
Gillar Dragan det inte så är det bara att släppa handskarna och lära Printz en läxa, haha!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Edin skrev:
android skrev:" Äh... men han håller med massa tjuvknep och fula grejer som inte domarna ser.. det är så jäkla tråkigt. Han håller på med mycket sånt där, det är trist."

Gillar Dragan det inte så är det bara att släppa handskarna och lära Printz en läxa, haha!
Herr Printz mot fröken umicevic..Haha
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

warrant skrev:
Edin skrev:

Herr Printz mot fröken umicevic..Haha
Är det någon som vågat gå en dans med Printz sen han kom till Djurgårn? Skulle Dragan göra det skulle han med största sannolikhet få ett ansikte inte ens en mor kan älska.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Intressant och se hur Riddarn klarar sig idag.. Kul att Cehlin får en match till!
Född till sportchef.
Skriv svar