Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:Klippte ihop en liten film...

Tyckte den var riktigt bra, den passar så perfekt just nu. Hyll!

Måste ge cred till alla er som orkar klippa och klistra med såna här videos, det uppskattas verkligen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mash

Inlägg av Mash »

Rysningar ;) Den var bra och man njuter av att se Kempes mål på fhc och Tims mål mot gnagarna.

Bra jobbat!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vad arbetar du i? Spelar du själv in TV-sändningar? Tell me how!! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mash skrev:

Rysningar ;) Den var bra och man njuter av att se Kempes mål på fhc och Tims mål mot gnagarna.

Bra jobbat!
Största rysningen får man ju ändå av Ölvestads viljemål mot ghniet. Den insatsen är det Djurgården jag känner igen Personifierat. Underbart!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Jockmaniac skrev:
Mash skrev:

Bra jobbat!
Största rysningen får man ju ändå av Ölvestads viljemål mot ghniet. Den insatsen är det Djurgården jag känner igen Personifierat. Underbart!
En riktigt bra video! Fortsätt så, mer sånt!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Alltid kul att se sånt här. Cred till dig.
Hur gör du för att få tag på matchsändningar? Och vad använder du för program? SnagIt? Sony Vegas?
Skulle vara kul att sätta ihop egna filmer, trots att det var ett tag sen jag pillade i Vegas.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Fuck det är precis sånt här jag skulle vilja se som intro film. Jag trodde stenhårt på att det skulle rullas filmer på stolperibbakryss etc från förra säsongens finalspel och sen komma typ "hero"-sekvenser som dessa och om att det är tid för revansch osv i årets intro. Jäklar vad taggad jag skulle bli innan match!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jepe skrev:

Fuck det är precis sånt här jag skulle vilja se som intro film. Jag trodde stenhårt på att det skulle rullas filmer på stolperibbakryss etc från förra säsongens finalspel och sen komma typ "hero"-sekvenser som dessa och om att det är tid för revansch osv i årets intro. Jäklar vad taggad jag skulle bli innan match!
Det är väl typ så det introt som vi har nu går? Skulle helst vilja ha kvar det vi har nu säsongen ut, fuck det här med "ice-projection", tycker jag i alla fall!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
Jepe skrev:

Det är väl typ så det introt som vi har nu går? Skulle helst vilja ha kvar det vi har nu säsongen ut, fuck det här med "ice-projection", tycker jag i alla fall!
Agree. Känns jävligt NHL och Lule hockey-aktigt på samma gäng.
Expert.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tycker dock det är lite jävligt mot DIF som lagt tid och pengar på ett sånt intro sen så kommer skiten aldrig upp.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Kentta skrev:
Jepe skrev:

Mnjoo delvis men jag skulle vilja ha det mer extremt :wink:

Det här med ice-projection känns som det måste vara väldigt väldigt välgjort för att det ska bli bra.

Edit: Vill inte på något sätt egentligen klaga på det intro som är nu, Jenny (heter hon om jag inte kommer ihåg fel?) som gjorde det har gjort ett grymt bra jobb! All heder till henne!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bild
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag kan inte annat än instämma med er. Att vi inte har något riktigt intro efter 30 omgångar är faktiskt bedrövligt.
Jenny ska ha cred för att hon la ner tid för att klippa ihop vårt nuvarande intro, men det är inte ett sånt hafsigt och blafsigt intro som jag vill förknippa med Djurgården Hockey 2010.
Ett intro ska göras med känsla, precision och en rejäl baktanke. Det ska ta tid att göra ett intro, och resultatet ska på gott och ont vara betydligt bättre än det introt vi får stå ut med just nu.

Om Djurgården nu inte skulle orka slösa ekonomiska resurser och tid på att klippa ihop ett rejält intro, ja men se till att ge oss något intro från tidigare säsonger då. Heroes-introt är det bästa som vi har haft någonsin, och jag blir nästan förbannad när jag tänker på att DIF Hockey tog bort det. Det var känsla, minnen, kärlek, lycka, tårar och framförallt rysningar inför varje hemmamatch. Det är så det ska vara!

Och om ett intro nu skulle göras på ett enkelt sätt, så vore det utmärkt att göra ett enligt följande:
1. En inledning där Ottosson styr pucken i ribban i sista sekunden av final 3, följt av Engqvists dubbla ramträffar i final 6 i en svartvit upplösning till en lugn och lite sorgfull musik.
2. Efter det kommer det någon text i stil med: "En magisk säsong slutade med stolpe ut, besvikelse och tårar" (i samma stund får man se typ Falk när han fäller några tårar efter final 6).
3. Efter detta byts musiken till en mer fartfylld och glädjande sådan och någon text i stil med: "Men den tiden är förbi... Det är dags för revansch".
4. Efter det visas bilder på våra nyförvärv följt av våra tidigare spelare.
5. Avslutningsvis får man se korta klipp från guldåren till någon magisk låt, i samma veva som spelarna skrinnar in på isen. Och för guds skull, ingen DUNK DUNK DUNK DUNK DUNK. Det finns fan inget värre...

Förhoppningsvis så får vi se ett nytt intro till slutspelet i alla fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Man blir hyfsat sugen på att försöka sig på en ny film när ni sitter och bollar idéer :)
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Man blir hyfsat sugen på att försöka sig på en ny film när ni sitter och bollar idéer :)
Gör det! Förutsatt att du gör det enligt Salas idé, riktigt bra enligt min mening! :)
Skriv svar