K2: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Rix skrev:
Landberg skrev:
warrant skrev:Sparka säcken nu
Det är inte säckens fel nånstans, det finns ingen vilja, den somsäger nått annat är dum!
Mm, du har helt rätt. Inte säcken som kan spela åt dom. Okej han kan coacha dom rätt men utan viljan och sånt funkar det inte alls.

Han måste ju kunna se att något är fel och agera direkt..
Ta Time-Out, vaska om i femmorna
Landberg
Kontakt:

Inlägg av Landberg »

Spelar ingen roll nu, nu sitter det i varje spelares huvud... Realistiskt tänk så är det bara applådera LHC, dom leker med Djurgården och jag hoppa att det är dom som slår ut DIF som vinner i slutändan, det är en liten tröst.
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Rix skrev:
Landberg skrev:
warrant skrev:Sparka säcken nu
Det är inte säckens fel nånstans, det finns ingen vilja, den somsäger nått annat är dum!
Mm, du har helt rätt. Inte säcken som kan spela åt dom. Okej han kan coacha dom rätt men utan viljan och sånt funkar det inte alls.
Men vad gör Säcken då när t.ex Ölvestad går och kör över folk gång på gång... Då ska han ju ELDA på laget, han står bara och kollar på sitt j*vla antecknings block...

Att DIF gör samma misstag, gång på gång på gång... Vad kan det bero på?

Ölvestad bör spela vartenda byte för han är den enda som vill någonting...

DIF är en liten tom papperskorg för tillfället.

Jag har aldrig kännt mig såhär bra någongång under ett slutspel, vad visar dom tillbaka? Det är som man vill gå och dö... :cry:

MEN, vi ger oss inte!!! Slut upp på lördag, och krossa dessa jävla tattar bönderna! Ge mig den födelsedags present jag önskar...

KOM IGEN NU DJURÅR´N!!!
Orko

Inlägg av Orko »

Kass match!
Jag tyckte de såg bättre ut med nervositeten men vi hade ju fan ingen glöd ikväll.
Gillar inte o klaga på domaren men de var trist att de inte vart utvisning när johansson gick huvet före i sargen. det föranledde faktiskt trycket som gav dem 3-1. Även Jockes vänsterkrok på Edvin....
Gillar väl inte direkt o klaga på spelarna heller men tompa var dålig idag och Anger har inte varit bra på länge och hans idiotutvisning i anfallszon vände ju faktiskt en bra matchbild då vi började matchen med mycket puck och vi fick ner tempot till grundserienivå.
Men matchbilden överlag är ju inte förvånande och jag tycker inte de ser omöjligt ut med mer hjärta och marginaler.
Norjo

Inlägg av Norjo »

Fyfan vad patetiska folk är här. LHC kom tvåa och har en formtopp, vi kom 7:a och är i en svacka, trots detta forväntar ni er att vi ska ta LHC. Stötta DIF och sluta hacka så jävla mycket på VÅRA EGNA SPELARE! Ni kan snacka skit om andra lags spelare men fan inte era egna. Total jävla urladdning på lördag nu, istället för att gnälla.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Bedrövligt.
MAP

Inlägg av MAP »

Kollade lite på HV-SAIK, vilken skillnad. Skellefteå tycker att detta är det roligaste som hänt någonsin. De spelar helt utan press, med en massa skridskoåkning och självförtroende. DIF spelar som om de är lite irriterade på att golf-resan som bokades till 12/3 fick ställas in för att någon tråkig match kom ivägen...
Orko

Inlägg av Orko »

Norjo:
Jag är helt o hållet med dig
Hur de än är så är de ju inget som hindrar oss från en jävla rolig kväll med öl o hockey på lördag..
Landberg
Kontakt:

Inlägg av Landberg »

Norjo skrev:Fyfan vad patetiska folk är här. LHC kom tvåa och har en formtopp, vi kom 7:a och är i en svacka, trots detta forväntar ni er att vi ska ta LHC. Stötta DIF och sluta hacka så jävla mycket på VÅRA EGNA SPELARE! Ni kan snacka skit om andra lags spelare men fan inte era egna. Total jävla urladdning på lördag nu, istället för att gnälla.
Handlar inte om formtopp eller inte, kolla HV-SAIK, HV har varite grymma hela säsongen, men ändå finns det vilja hos aik som skräller!

Vi saknar vilja helt!
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2048135.ab

Vi är som små vilsna rådjur

Var e viljan , händer ju absolut ingenting.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

MAP skrev:Kollade lite på HV-SAIK, vilken skillnad. Skellefteå tycker att detta är det roligaste som hänt någonsin. De spelar helt utan press, med en massa skridskoåkning och självförtroende. DIF spelar som om de är lite irriterade på att golf-resan som bokades till 12/3 fick ställas in för att någon tråkig match kom ivägen...
Tittade på just den matchen med när det var paus i LHC-DIF och kan bara hålla med dej.
Snacka om vilja och inställning från Skellefteåspelarna.

Annat är det från våra spelare. Det är helt JÄVLA OFATTBART hur tafatta vi är. Tror inte vi har skapat mer än 4-5 målchanser på två matcher.
Ikväll får vi iväg hela 5 skott i tredje när vi ska jaga kvittering. Är verkligen Linköping så här bra?

Vårat powerplay måste vara det klart sämsta i elitseriens historia. Kan sätta min ena pungkula på att ett lag som Borlänge hade gjort det bättre.

Sen att "Linkan" passar Musse Håkansson i samband med dennes 4-1 mål, o det gör han verkligen ser det ut som. Är dom bra kompisar på utsidan? Eller hade dom bara ett vad eller liknanade? Såg mycket skumt ut iaf.

Stort beröm till "Säcken" också som tar timeout vid 4-1 o när matchen är körd, istället för att ta den minuterna innan när man får ett PP och chans att komma in i matchen. Bravo Hans, eller inte.

Det sjuka är att han efter matchen verkar lite sådär smånöjd och tycker att dom "lyfte sig lite iaf". Herregud, vi är brutalat kn*llade av Linköping. Värsta utspelningen jag skådat. Allt annat än 4-0 i matcher är ett smärre under.

Slutligen, va fan har hänt med Ossi? Han har inte gjort många rätt de två första matcherna.

Tack Daniel Larsson för att du räddade oss från total förnedring även målmässigt.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

jensa85 skrev:
MAP skrev:Kollade lite på HV-SAIK, vilken skillnad. Skellefteå tycker att detta är det roligaste som hänt någonsin. De spelar helt utan press, med en massa skridskoåkning och självförtroende. DIF spelar som om de är lite irriterade på att golf-resan som bokades till 12/3 fick ställas in för att någon tråkig match kom ivägen...
Tittade på just den matchen med när det var paus i LHC-DIF och kan bara hålla med dej.

Annat är det från våra spelare. Det är helt JÄVLA OFATTBART hur tafatta vi är. Tror inte vi har skapat mer än 4-5 målchanser på två matcher.
Ikväll får vi iväg hela 5 skott i tredje när vi ska jaga kvittering. Är verkligen Linköping så här bra?

Vårat powerplay måste vara det klart sämsta i elitseriens historia. Kan sätta min ena pungkula på att ett lag som Borlänge hade gjort det bättre.

Sen att "Linkan" passar Musse Håkansson i samband med dennes 4-1 mål, o det gör han verkligen ser det ut som. Är dom bra kompisar på utsidan? Eller hade dom bara ett vad eller liknanade? Såg mycket skumt ut iaf.

Stort beröm till "Säcken" också som tar timeout vid 4-1 o när matchen är körd, istället för att ta den minuterna innan när man får ett PP och chans att komma in i matchen. Bravo Hans, eller inte.

Det sjuka är att han efter matchen verkar lite sådär smånöjd och tycker att dom "lyfte sig lite iaf". Herregud, vi är brutalat kn*llade av Linköping. Värsta utspelningen jag skådat. Allt annat än 4-0 i matcher är ett smärre under.

Slutligen, va fan har hänt med Ossi? Han har inte gjort många rätt de två första matcherna.

Tack Daniel Larsson för att du räddade oss från total förnedring även målmässigt.

Varje match vi ligger under och spelar dåligt tar Säcken time out först när det är kört.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF ska ha stort beröm för en väl genomförd grundserie 2007/2008 med en fin 7:e plats som belöning.
Stort Hjärta! Stort Tack Djurgården!
-------------------------------------------------------------------------------------

Nu är jag mest förbannad för att jag lurat mig själv & trott att DIF hade en jättechans att slå ut LHC.
DIF går in i slutspelet med 2 vinster på 10 matcher, hur tänkte jag då egentligen?

Tippade DIF som 9:a, känns rätt så nära sanningen.
Just nu spelar DIF som ett 9:e lag, dvs inte riktigt moget för ett slutspel.
Här fattas det mer än en pusselbit

Hade nån sagt att HV71-SAIK skulle bli en rysare & LHC-DIF en skrattmatch hade jag hånskrattat ut vederbörande & trott att han haft feber & yrat

Monténs stora smile vid lottningen borde ha stelnat vid det här laget.

Nästa STORA sportevenemang att se fram emot är Fotbolls-EM i sommar.
(är bortrest på lördag, lycka till)
Den inhemska "Korp-Svenskan" är totalt ointressant.

So long....
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-03-13 22:33:10, redigerad totalt 1 gånger.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Emil svelander skrev:
jensa85 skrev:

Varje match vi ligger under och spelar dåligt tar Säcken time out först när det är kört.
Jo, jag har märkt detta med. Mycket märkligt.

Sen fattar jag inte varför Weinhandl o Mårtensson behandlas som om de vore alla våra spelares egna söner. Dom får ju göra precis va fan dom vill.
Beodra Ossi/Printz/Ölvestad att bara köra över dom rejält så dom får sig en liten tankeställare iaf. Man måste ju för fan försöka med något när allt är så fruktansvärt dåligt som det varit nu.
En Wikegård hade inte tvekat på att ta ett "beställningsjobb"
Snyggt? - Nej!
Smart? - Ja!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF ska ha stort beröm för en väl genomförd grundserie 2007/2008 med en fin 7:e plats som belöning.
Stort Hjärta! Stort Tack Djurgården!
-------------------------------------------------------------------------------------

Nu är jag mest förbannad för att jag lurat mig själv & trott att DIF hade en jättechans att slå ut LHC.
DIF går in i slutspelet med 2 vinster på 10 matcher, hur tänkte jag då egentligen?

Tippade DIF som 9:a, känns rätt så nära sanningen.
Just nu spelar DIF som ett 9:e lag, dvs inte riktigt moget för ett slutspel.
Här fattas det mer än en pusselbit

Hade nån sagt att HV71-SAIK skulle bli en rysare & LHC-DIF en skrattmatch hade jag hånskrattat ut vederbörande & trott att han haft feber & yrat

Monténs stora smile vid lottningen borde ha stelnat vid det här laget.

Nästa STORA sportevenemang att se fram emot är Fotbolls-EM i sommar.
Den inhemska "Korp-Svenskan" är totalt ointressant.

So long....

Vad hände med, Djurgårn, vi ger ALDRIG upp! Skärpning Lee Harwey Oswald!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar