Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
MAP

Inlägg av MAP »

Tacklingen på Fimpen är helt klart korrekt. Grymt snygg var den också.
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

MAP skrev:Tacklingen på Fimpen är helt klart korrekt. Grymt snygg var den också.
Haha tror du han gjorde illa sig efter den lilla pussen
jjonas

Inlägg av jjonas »

blocco skrev: Jo jag håller med dig. Det är värre, Absolut. Hoppas de tar bort Morten snart. Fredrik Ericson också, om han fortfarande är kvar?
Nej, Fredrik Ericson har lämnat DIF
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

blocco skrev:Men vad har Jiri för nr på introt? 13 som han hade tidigare?
Stämmer!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Patric Hörnqvist kan inte delta i lg hockeygames!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Youthberg

Inlägg av Youthberg »

easer90 skrev:
Dif_Julle skrev:
easer90 skrev:
Rash skrev:Kom precis hem från jobbet, slår på webradion. Inom några minuter blir 1-1 till 3-1, så jävla viktigt! Tar lite cred för att jag slog på webradion när jag gjorde :wink:

Över 12 000 i bollen!

Härliga Djurgårn!!!
Hehe :P Webradion funkade inte på hel första och halva andra perioden ^^

Publiksiffran: 12106

13 127 sålda
12106 närvarande :/

Visst vi får in pengar men köper man ska man gå på matchen..

Sen stod de ju på ticnet att de va uppbokat!?
Konstigt tycker ja, kan ju inte vara så att 1700 personer bara skiter i att gå dit??

Men men de viktiga va att vi tog 3 pinnar!
Bara önska Larson och Bengan lycka till i LG Games!

Jag tror att det var omkring 1200 sponsor biljetter och dom kom antagligen inte

En datortillverkare hade 2000 biljetter. Deras kunder bjöds in, men uppenbarligen kom inte alla...
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

jjonas skrev:
blocco skrev: Jo jag håller med dig. Det är värre, Absolut. Hoppas de tar bort Morten snart. Fredrik Ericson också, om han fortfarande är kvar?
Det vet jag. Och det var inte heller det vi pratade om.

Läs igenom det hela så fattar du kanske...
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jockmaniac skrev:Andra perioden var bland de sämsta jag sätt men i övrigt tycker jag att det var underhållande eftersom det gällde så mycket. I tredje perioden var det grymt bra tryck under Olé Olé Ola ramsan och även stundtals på Särkijärvis Järnkaminer. Lärking väljer jag att inte ens kommentera för det mesta har redan sagts i tidigare inlägg. Riktigt synd att det inte var riktigt fullsatt. Gapade tomt på flera ställen. Tyckte även att spelarna verkade ganska griniga efter matchen, ingen hade ett leende på läpparna efter slutsignalen. Endast Ölve och Falken visade några som helst känslor till oss i klacken efteråt.

Jag håller med att Ryno har växt. Grymt härlig tackling i första perioden :D
Ossi fick dock glädjefnatt som vanligt.. Killen skiner ju så fort han ser klacken hylla laget efter match.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

MAP skrev:Tacklingen på Fimpen är helt klart korrekt. Grymt snygg var den också.
Instämmer

Ska det bli utvisning för en sån lite puss i sidan så kommer iaf jag tappa intresset mer & mer för denna sport.
Det blir tillräckligt med tveksamma utvisningar varje match, känns befriande det få gånger domaren inte blåser av spelet.

Visst, synd att det inte var en Brynäsare som åkte i planket...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:HALLÅ!!!

DIF tog tre mycket viktiga poäng inför över 12000 personer, vilka är ni att sitta och klaga över att det föll bort lite publik.

Sedan så ser jag att någon här uppe hävdar att tacklingen i ryggen på Fimpen var enligt reglerna. NEJ, det var den inte och NEJ Fimpen hade inte huvudet speciellt lågt. Ossi har tacklat på öppen is, ej i ryggen men han har fått matchstraff likförbannat pga motståndaren kunnat visa lite blod...

Sedan måste jag säga att detta var nog en av dem sämsta matcher jag har skådat. Men underbart med tre poäng.

Tror landslagsuppehållet kommer lägligt för DIF då jag tycker dem ser trötta ut..

Om sedan Tottenham-United bjöd på mer underhållningsvärde vet jag inte då jag befann mej i Globen. Men eftersom det var Lördagsmatch så var det väl EN eller annan som valde att stanna hemma.
Du får gärna tala om vad exkat du tycker är felet med den tacklingen, annat då än att den drabbade än spelare i DIF. Dessutom helst utan att jämföra den med andra tacklingar då dessa i sammanhanget är av mindre intresse. ( Om jag inte kommer ihåg helt fel hade väl dessutom Ossi sina armar rätt högt upp vid det tillfället han blev avstängd. )

Personligen tycker jag det ser ut som att tacklingen tar från sidan.

Armarna är inte högt uppe.

Skären är inte många.

Fimpen är puckförare.

Finnen har som jag ser det all rätt att tackla Fimpen i det där läget och han gör det helt oki.

Att tacklingen sedan tar lite olyckligt skall inte han få skit för då Fimpen nog borde räkna med att det kan komma en tackling och därför måste han hålla blicken lite högre. Hade han sedan dessutom haft på sig sin hjälm riktigt hade den inte flugit av så dramatiskt som den nu gjorde. Nä ger man sig in i spelet hockey får man räkna med att bli tacklad, ser man inte upp kan de dessutom ta rätt hårt.

Om Nyllet läser detta kanske han kan reda ut det hela vad vet jag?
Då jag tycker att han tacklar i ryggen, så behövs inga fler förklaringar. Jag är inte själv enam om att tycka det då alla som satt runt mej i Globen hade samma syn på det hela, sedan fick jag meddelande av folk som såg matchen hemma ( tänk att en del sitter hemma), skandal och liknande löd sms´n. Anagligen så har vi alla fel och du Kall-el har rätt som vanligt..?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:

DIF tog tre mycket viktiga poäng inför över 12000 personer, vilka är ni att sitta och klaga över att det föll bort lite publik.

Sedan så ser jag att någon här uppe hävdar att tacklingen i ryggen på Fimpen var enligt reglerna. NEJ, det var den inte och NEJ Fimpen hade inte huvudet speciellt lågt. Ossi har tacklat på öppen is, ej i ryggen men han har fått matchstraff likförbannat pga motståndaren kunnat visa lite blod...

Sedan måste jag säga att detta var nog en av dem sämsta matcher jag har skådat. Men underbart med tre poäng.

Tror landslagsuppehållet kommer lägligt för DIF då jag tycker dem ser trötta ut..

Om sedan Tottenham-United bjöd på mer underhållningsvärde vet jag inte då jag befann mej i Globen. Men eftersom det var Lördagsmatch så var det väl EN eller annan som valde att stanna hemma.
Du får gärna tala om vad exkat du tycker är felet med den tacklingen, annat då än att den drabbade än spelare i DIF. Dessutom helst utan att jämföra den med andra tacklingar då dessa i sammanhanget är av mindre intresse. ( Om jag inte kommer ihåg helt fel hade väl dessutom Ossi sina armar rätt högt upp vid det tillfället han blev avstängd. )

Skären är inte många.

Fimpen är puckförare.

Finnen har som jag ser det all rätt att tackla Fimpen i det där läget och han gör det helt oki.

Att tacklingen sedan tar lite olyckligt skall inte han få skit för då Fimpen nog borde räkna med att det kan komma en tackling och därför måste han hålla blicken lite högre. Hade han sedan dessutom haft på sig sin hjälm riktigt hade den inte flugit av så dramatiskt som den nu gjorde. Nä ger man sig in i spelet hockey får man räkna med att bli tacklad, ser man inte upp kan de dessutom ta rätt hårt.

Då jag tycker att han tacklar i ryggen, så behövs inga fler förklaringar. Jag är inte själv enam om att tycka det då alla som satt runt mej i Globen hade samma syn på det hela, sedan fick jag meddelande av folk som såg matchen hemma ( tänk att en del sitter hemma), skandal och liknande löd sms´n. Anagligen så har vi alla fel och du Kall-el har rätt som vanligt..?
Om du har sett repriserna så måste du ha lagt märke till att Fimpen faktiskt vänder ryggen till precis ögonblicket innan tacklingen kommer. Precis som Kal-El säger så borde Fimpen ha sett att tacklingen skulle komma och det är då väldigt klantigt att vända ryggen till då. Jag anser att anledningen till att tacklingen tog så pass illa helt och hållet är Fimpens fel.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rocker skrev:
Caveman skrev:
Kall-El skrev:

Skären är inte många.

Fimpen är puckförare.

Om du har sett repriserna så måste du ha lagt märke till att Fimpen faktiskt vänder ryggen till precis ögonblicket innan tacklingen kommer. Precis som Kal-El säger så borde Fimpen ha sett att tacklingen skulle komma och det är då väldigt klantigt att vända ryggen till då. Jag anser att anledningen till att tacklingen tog så pass illa helt och hållet är Fimpens fel.
Fimpen är puckförare, han har väl rätt att vända och vrida för att försöka bli av med motståndarna? Man får inte tackla i ryggen... Men som jag skrev Kall-El har väl rätt som vanligt..
jjonas

Inlägg av jjonas »

blocco skrev:
jjonas skrev:

Har läst nu och fattar nog vad du menar. Du menar att han var kvar på introvideon innan matcherna?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

jjonas skrev:
blocco skrev:
jjonas skrev:

Har läst nu och fattar nog vad du menar. Du menar att han var kvar på introvideon innan matcherna?
Exakt. Där satt den :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tacklingen var helt korrekt, som det redan är konstaterat. Dock skönt att se att Danielsson står upp för Fimpen i det läget, även om det var korrekt.
Säg den glädje som varar
Skriv svar