Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Hardy och Säcken... Vore något det, men kanske en kapten för mycket på skutan...mforce skrev:Frylén? Hardys favoritspelare. Det tolkar jag som att Hardy är på väg in
Ang Frylén, han ville till DIF redan förra säsongen men blev inget av det, för dyr kanske... Det lilla jag sett av Malmö i år så tycker jag att han har varit helt ok.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- Remy Lebeau
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Inte säker på att han blir bra om han kommer hit. Förra vändan fick han G varken mer eller mindre.Remy Lebeau skrev:Men bara Jarno Kultanen i Mora här sämre, med -20. Har ingen koll, men även om det är i Malmö så är det dåligt. Men han blir säkert bra om han kommer hit.Andy skrev:I malmö ja...jensa öhling skrev:Frylén har minus 19 i plusminus
Hans ankomst får mig varken att jubla eller skicka protestlistor till ledningen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Remy Lebeau
F Patric Hörnqvist 1987-01-01 180 81 R 06/07 Nashville, eventuellt lån.
F Christofer Löfberg 1986-10-11 191 88 R 06/07 Lånas ut? Öppen plats.
F Kristofer Ottosson 1976-01-09 179 85 L 06/07 Förläng!
F Christian Sjögren 1978-07-10 180 86 L 06/07 Förläng inte.
F Christopher Thörn 1986-07-20 190 86 L 06/07 Lånas ut? Öppen plats
F Dragan Umicevic 1984-10-09 185 89 R 06/07 NHL?
F Jimmie Ölvestad 1980-02-16 184 87 L 06/07 NHL? Annars förläng.
Hm, ser ut att bli en hel del platser öppna. Om man räknar enligt följande.
Då borde det komma in åtminstone 4 nya forwards. Sen vet man inte, men det skulle inte förvåna mig.
Axelsson är redan klar.
Klasen?
Hannula?
Anger?
F Christofer Löfberg 1986-10-11 191 88 R 06/07 Lånas ut? Öppen plats.
F Kristofer Ottosson 1976-01-09 179 85 L 06/07 Förläng!
F Christian Sjögren 1978-07-10 180 86 L 06/07 Förläng inte.
F Christopher Thörn 1986-07-20 190 86 L 06/07 Lånas ut? Öppen plats
F Dragan Umicevic 1984-10-09 185 89 R 06/07 NHL?
F Jimmie Ölvestad 1980-02-16 184 87 L 06/07 NHL? Annars förläng.
Hm, ser ut att bli en hel del platser öppna. Om man räknar enligt följande.
Då borde det komma in åtminstone 4 nya forwards. Sen vet man inte, men det skulle inte förvåna mig.
Axelsson är redan klar.
Klasen?
Hannula?
Anger?
Jag satt precis också och funderade på hur bra han egentligen var förra vändan. Grejen är att vi vid Eeeedviiiiins vända i DIF var ordentligt bortskämda med bra backar (Bouchard, Tjärnqvist, Kronwall, Nord, Jangler, Magnusson och tidigare Ragge, Kennholt, Eriksson o.s.v.) att Eeeedviiiin bara blev en i mängden. Han gjorde inte på något sätt bort sig och jag vill minnas att han spelade rakt och enkelt. (Han var en personlig favorit mest för att det är så fantastiskt roligt att skrika Eeeeeviiiiin framför teven).Andy skrev:Inte säker på att han blir bra om han kommer hit. Förra vändan fick han G varken mer eller mindre.Remy Lebeau skrev:Men bara Jarno Kultanen i Mora här sämre, med -20. Har ingen koll, men även om det är i Malmö så är det dåligt. Men han blir säkert bra om han kommer hit.Andy skrev:I malmö ja...jensa öhling skrev:Frylén har minus 19 i plusminus
Hans ankomst får mig varken att jubla eller skicka protestlistor till ledningen.
Men för att komma till saken hade Eddie säkert framstått som Paul Coffey ifjol jämfört med André Matsson, Erik Ryman, Jesper Björck.
Man kan också jämföra med Timmy Pettersson som varit en rätt grå lirare genom alla år och som i år har blivit en viktig kugge i vårt försvar...
Oavsett vilket gäng man spelar i skall man inte ha -20. Detta säger faktiskt en hel del om spelaren ifråga. Dessutom betvivlar jag starkt att Edvin gynnas av de nya regelbedömningarna. Robin ja tack Staffan Kronwall ja tack, men inte Edvin....
Dessutom bör man leta efter spelare med fart ned tanke på de nya reglerna. Kan tänka mig att Edvin har fått sitta rätt mycket på botbänken under säsongen.
Andreas H från LHC kan vi glömma. Har hört att han har rätt feta lönekrav.
Anger vill jag inte ha hit av den enkla anledningen att han brukar för osämja med sig i grupper och sådant har vi inte råd med....
Dessutom bör man leta efter spelare med fart ned tanke på de nya reglerna. Kan tänka mig att Edvin har fått sitta rätt mycket på botbänken under säsongen.
Anger vill jag inte ha hit av den enkla anledningen att han brukar för osämja med sig i grupper och sådant har vi inte råd med....
Kall-El skrev:Oavsett vilket gäng man spelar i skall man inte ha -20. Detta säger faktiskt en hel del om spelaren ifråga. Dessutom betvivlar jag starkt att Edvin gynnas av de nya regelbedömningarna. Robin ja tack Staffan Kronwall ja tack, men inte Edvin....
Har du någon källa på Angers dåliga attityd?