Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av kaminor »

Alexander Bergström i Karlskrona sannolikt borta resten av säsongen. Tungt tapp.

Bra för oss om de nu skulle halka ner på playoff-plats.

Pajasnivå på SHL om de utökar under pågående säsong. Men de är ju iofs pajaser så det är väl helt följdriktigt.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

kaminor skrev:Alexander Bergström i Karlskrona sannolikt borta resten av säsongen. Tungt tapp.

Läste också att de har ekonomiska problem. Synd om dem. Vi som tycker det är så charmigt med Åshöjdenklubbar som blommar upp ute i landet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Hoppas vi kan glida in i SHL på ett bananskal. Hade varit riktigt skönt att slippa spela om det.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
kaminor skrev:Alexander Bergström i Karlskrona sannolikt borta resten av säsongen. Tungt tapp.

Läste också att de har ekonomiska problem. Synd om dem. Vi som tycker det är så charmigt med Åshöjdenklubbar som blommar upp ute i landet.
Men visar det sig att dom nått framgång genom att leva över sina tillgångar så tappar det ju charmen lite.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Boeman skrev:Jag är kluven i att utökningen och återtåhet ska gå till på det här sättet.
Att särbehandlas så här känns inte bra. Efter allt klagande på Leksand och deras tveksamma väg tillbaka så känns det helt galet att vi ska få reglerna ändrade, de räcker att det redan hänt förut.
Nej det känns inte bra även om vi precis sm Leksand bara följer reglerna.

Jag är mycket kluven även om det inte är exakt samma sak så känns det.
Bara jag som är extremt allergisk mot ordet "återtåget"? Det är inte värdigt oss.

Dessutom får alla reglerna ändrade om detta går igenom, inklusive Leksand.
BigJ

Inlägg av BigJ »

SHL är nog livrädda för att även aik ska hamna i Hockeyallsvenskan, redan nu ser de ju hur Hockeyallsvenskan fått mer och mer publicitet i pressen, hur Viasats sändningar rosas och CMores i viss mån dissas. SHL får stora pengar från CMore men deras intresse av att betala ut så stora pengar för en produkt som tappar i värde jämfört med Viasat som betalat lite för sin och där produkten ökar i värde, särskilt sedan DIF kom med.
Tänk då när aik kommer ner och om dessutom malmö blir kvar, örebro kommer ner och de som går upp är karlskrona och asplöven eller karlskoga, Hockeyallsvenskan kommer då troligen att bli en mer intressant produkt än SHL och hur ska då SHL kunna få CMore att betala de pengar de gett hittills?
Ingen bra utveckling för hockeyn...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:

Men visar det sig att dom nått framgång genom att leva över sina tillgångar så tappar det ju charmen lite.
Har även hört att Asplöven har ett stort hot över sin existens.
Har inte hittat någon källa på det, utan har bara som sagt "hört" det i min egna lilla hockeykrets.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kan inte se hur de "etablerade" SHL-klubbarna kan se någon fördel med att dela TV-pengar med Åshöjdsklubbar i ekonomiska bekymmer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mats Wennerholm, mannen som bara skriver självklarheter, skrev den 13 december följande:
Nu vill SHL även kunna dela ut wild cards till klubbar som de anser bör tillhöra högsta ligan, utan att ta minsta hänsyn till om de kvalificerat sig eller inte.
Det är inte bara idiotiskt.
Det är sjukt tänkt.
Nu har han uttalat sig om de nya planerna och skriver:
En annan fråga som måste lösas om man bestämmer sig för fjorton lag redan till nästa säsong är hur man i så fall ska behandla de två sista lagen i årets SHL.
Ska de slippa kvala?
I dagsläget ser de två platserna ut att vara vikta för Örebro och AIK och jag tycker de ska få vara kvar i så fall. Utan kval.
:lol:
kaminor

Inlägg av kaminor »

pulverapa skrev:Mats Wennerholm, mannen som bara skriver självklarheter, skrev den 13 december följande:
Nu vill SHL även kunna dela ut wild cards till klubbar som de anser bör tillhöra högsta ligan, utan att ta minsta hänsyn till om de kvalificerat sig eller inte.
Det är inte bara idiotiskt.
Det är sjukt tänkt.
Nu har han uttalat sig om de nya planerna och skriver:
En annan fråga som måste lösas om man bestämmer sig för fjorton lag redan till nästa säsong är hur man i så fall ska behandla de två sista lagen i årets SHL.
Ska de slippa kvala?
I dagsläget ser de två platserna ut att vara vikta för Örebro och AIK och jag tycker de ska få vara kvar i så fall. Utan kval.
:lol:
Ja, vad ska man säga. Parodiskt är vad det är. :roll:
Mindrocker

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Mindrocker »

pulverapa skrev:
Boeman skrev:Jag är kluven i att utökningen och återtåhet ska gå till på det här sättet.
Att särbehandlas så här känns inte bra. Efter allt klagande på Leksand och deras tveksamma väg tillbaka så känns det helt galet att vi ska få reglerna ändrade, de räcker att det redan hänt förut.
Nej det känns inte bra även om vi precis sm Leksand bara följer reglerna.

Jag är mycket kluven även om det inte är exakt samma sak så känns det.
Bara jag som är extremt allergisk mot ordet "återtåget"? Det är inte värdigt oss.
Nä, vi ska inte använda det ordet över huvud taget! Jag menar, i så fall är ju nästa steg trumma i klacken.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Jag hade haft förståelse om man utökat Elitserien för en 5-6 år sedan när tex Skellefteå Leksand och Malmö var outstanding.
Men att NU komma med de här förändringarna är ju vanvettigt idiotiskt, fanns det ingen anledning att utöka när det fanns lag som kunde tillföra så finns det nu absolut ingen anledning.

Man riskerar alltså att få upp KHK och Karlskoga när lag som Växjö och Örebro redan har dragit ner intresset för Elitserien.
Om det vill sig så illa kommer serien att dö helt.
Bara en sådan sak som att man vill ändra under pågående säsong visar att det bara är ett förhastat skitförslag utan något som helst långsiktigt tänkande. Om man nu får vara opartisk.

Men självklart vill man spela i Elitserien.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:

Har även hört att Asplöven har ett stort hot över sin existens.
Har inte hittat någon källa på det, utan har bara som sagt "hört" det i min egna lilla hockeykrets.
Mannen som petade in oändligt med stålars i Örebro, Mikael Fahlander, har ett gott öga till Asplöven. Han ska bygga deras nya arena och ligger bakom Avalanche Capital som har ett flerårigt sponsoravtal med klubben. Där har vi en garanti för att de inte går i konkurs...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:
Malto skrev:För att det ska vara någon ide att utöka serien måste man ha 14 lag som kan bidra med de kommersiella faktorer som krävs. Det vettigaste skulle då vara att dra ett streck över historien, välja ut 14 lag som baserat på publikintresse mm tros klara av det och skita helt i vilken serie de ligger i idag.
Vet inte om du missat det men just det här opponerade ju sig samtliga supporterklubbar mot och det fick Hockeyligan att ändra sig. Så det kan du glömma.

Jag vet inte vad jag skall tycka om de här desperata (eventuella) ändringarna under pågående säsong. Är det inte bättre att ta det nästa så alla vet förutsättningarna redan från start? Känns väldigt, väldigt desperat.
Inte missat alls, däremot delar jag inte åsikten. Jag tycker på riktigt att om man nu är så desperat att man vill ändra under pågående säsong och helt ändra reglerna är det ju bättre att faktiskt genomföra sin tanke fullt ut och strunta i vad folk tycker.

En djävla kompromiss som inte ger den effekt man tänkt sig men ändå helt dödar trovärdigheten gör ju att man bara förlorar på ändringen. Då är det bättre att vänta.

Och nej, jag är inte Percy Nilsson....
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Wennerholm är ju en jävla råtta så det är väl i sig ingen överraskning.

I övrigt tror jag ett inlägg ovan har helt rätt. SHL är livrädda för att det inte blir några lag från huvudstaden i SHL kommande säsong.

Ett ganska troligt scenario är att Råtta ryker och ersätts av Karlskoga eller Karlskrona. Skulle dessutom Örebro falla igenom och hamna i Allsvenskan också så att Karlskoga och Karlskrona gick upp ja då blir Allsvenskan genast väldigt het.

AIK, DIF, MIF, Löven, VIK, Rögle, SSK.... Ganska bra grund att bygga en serie på.

Skulle man sedan kunna få upp ett gäng som Vita hästen istället för t ex Troja... ja då jäklar hade det kunnat blir riktigt kul.
Låst