Dick Axelsson kommer spela i Detroit (Ev Grand Rapids) nästa säsong.
Säker? är det inte så det var tänkt, att han skulle krita på för Detroit, men sen vara utlånad till DIF första året? eller har jag fått det hela om bakfoten?
Jag är inte 100%, men att han har skrivit på för Detroit är bekräftat från flera källor, men ingen av dessa nämner någon utlåning.
Håller med er andra faktiskt, känns mycket bättre om vi får in t.ex. Nisse eller Hannula.
Har hört från en källa i USA att Dick har gjort en Larsson. Hur pass detta rykte stämmer låter jag vara osagt, men källan har en otrolig insyn i Grand Rapids verksamhet (jobbar med själva laget)
okej du har välldigt många bra källor vill jag säga och det höjer värkligen kvaliten på det här forumet tack men sen undrar jag vad ni tycker om salle ? asså jag tycker han e en mycke duktig spelare kanske inte har plats för honom iår men vi för framtiden ?
Lite som jag hoppades på...Dick va kanon, gilla hans lite kaxiga stil på isen...Men tar häldre Nisse 7dar i veckan...
Är det nån som har nån koll på den "sista" forwaden som skulle in i laget och är det nån som har koll på varför vi inte har sätt några skrivna kotrakt med Michael Holmqvist?
Om Dicks tomma forwardsplats lämnar utrymme för Ekman eller Hannula så är jag glad att han sticker, även om han skulle kunna ha fått sitt stora genombrott i år.
Nej fortfarande inte. Det har varit känt länge att Nisse inte vill spela i ryssland nästa säsong. Men lag från Schweiz är intresserade, och sen lär väl ett och annat elitserielag vara på honom också.