Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Trodde de flesta var trötta på inaveln inom DIF.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Guess I was wrong.
Men det tröttsamma är ju att hade någon "no name" med 15 års erfarenhet av elitidrott och utbildning till fystränare tagit över fysträningen hade du ju inte gnällt? Det är bara för att det är Ölvestad och man då kan köra på inavel-spåret.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Men nu så är det inte en random fd spelare utan Jimmie Ölvestad, han ÄR DIF. Punkt.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Har absolut inget emot att Jimmie får jobb som fysansvarig i DIF. Undrar dock varför det inte står nåt alls om vår nuvarande fystränare Patrick Högberg. Han har trots allt varit anställd i DIF Hockey i 12 säsonger eller nåt sånt. Ska han sluta helt? Varför? Känns ju som att han förtjänar nån form av omnämnande i sammanhanget...
Nej det hade nog de flesta inte varit.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Jag hade inte varit nöjd om Kristofer Ottosson fått det heller.
Ölvesstad är inte en random f.d. elitspelare i sammanhanget, han hade bevisligen en jävligt bra ide om hur man fystränar redan som spelare och har målmedvetet utbildat sig för att kunna ta den här rollen. Gillar tanken på en hungrig Jimmie Ölvesstad, även om han säkert hade varit snäppet mer redo om han först fått lägga ett år eller två bakom sig på allsvensk nivå.ciirree skrev:Nej det hade nog de flesta inte varit.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Jag hade inte varit nöjd om Kristofer Ottosson fått det heller.
Jag hade varit delvis nöjd ifall vi tagit in en random fd elitspelare som haft samma fysik och mental inställning som Ölvestad. Men Ölvestad är Ölvestad, han är DIF. Han kan lära ut vad som krävs för att spela i DIF, är det någon som inte ger hundra procent på träningen så lär han ryta till ordentligt.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Ölvestad kommer ha respekt från alla spelare som är DIF i hjärtat, juniorerna kommer att se upp till honom.
Jimmie behöver erfarenhet, jag tycker att han lika gärna kan få den i DIF så ser både klubben och Jimmie själv vad han behöver justera i sin roll och hur hans träning behöver justeras för att passa DIF's spelsystem perfekt.
Jag hade mycket hellre sett en fystränare med ett CV bestående av 15 års erfarenhet av att träna ishockeyspelare jämfört med en fd spelare som bara har ett års utbildning i bagaget. Hade med glädje tagit emot en person med 15 års erfarenhet och utbildning till organisationen för övrigt.Örnen skrev:Men det tröttsamma är ju att hade någon "no name" med 15 års erfarenhet av elitidrott och utbildning till fystränare tagit över fysträningen hade du ju inte gnällt? Det är bara för att det är Ölvestad och man då kan köra på inavel-spåret.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
De som inte inser behovet av kunskap och rutin när det kommer till att vara ansvariga för att lära ut /träna upp andra vet tyvärr inte vad de snackar om. Den formen av erfarenhet kombinerat med utbildning kan inte ersättas av "en längre spelarkarriär" eller än värre med argumentet "personen är DIF".
Det sistnämnda argument får mig för övrigt att vilja slita av mig det lilla hår jag har kvar. Man kan för tusan inte anställa en person och nå framgång utifrån det tillvägagångssättet.
Och vilken betydelse spelar det in på en person kvalifikationer att ordna med fysbiten inom föreningen?Caveman skrev:Men nu så är det inte en random fd spelare utan Jimmie Ölvestad, han ÄR DIF. Punkt.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
Undrar som många andra vilken utbildning Jimmie har. Hans LinkedIn ger inget svar på frågan då han inte har fyllt i något mer förutom grundskola och gymnasium. Det enda jag hittar är en Facebooksida där han skriver "personlig träning", "Jag är en föredetta elitidrottare som nu håller på att utbilda mig till fystränare" och "utbildad till STAC Grundtränare samt Svenska tyngdlyftningsförbundets Steg 1."
It's easier to be an asshole to words than to people
Så tröttsamt att ni fortfarande tror Jocke, som sköter rekryteringen åt ett lag i eliten, BARA värvar in Ölvestad för att han varit i Djurgården innan.Kall-El skrev:Jag hade mycket hellre sett en fystränare med ett CV bestående av 15 års erfarenhet av att träna ishockeyspelare jämfört med en fd spelare som bara har ett års utbildning i bagaget. Hade med glädje tagit emot en person med 15 års erfarenhet och utbildning till organisationen för övrigt.Örnen skrev:Men det tröttsamma är ju att hade någon "no name" med 15 års erfarenhet av elitidrott och utbildning till fystränare tagit över fysträningen hade du ju inte gnällt? Det är bara för att det är Ölvestad och man då kan köra på inavel-spåret.Kall-El skrev:Alright så att ni som är nöjda med att Ölvestad tillsatts hade ni varit lika nöjda om en random fd elitspelare med ett årsutbildning hade blivit vår fystränare?
De som inte inser behovet av kunskap och rutin när det kommer till att vara ansvariga för att lära ut /träna upp andra vet tyvärr inte vad de snackar om. Den formen av erfarenhet kombinerat med utbildning kan inte ersättas av "en längre spelarkarriär" eller än värre med argumentet "personen är DIF".
Det sistnämnda argument får mig för övrigt att vilja slita av mig det lilla hår jag har kvar. Man kan för tusan inte anställa en person och nå framgång utifrån det tillvägagångssättet.
Ölvestad har säkert en egen vision som Jocke tycker är intressant. Dessutom, återigen, så får man inte underskatta en egen individs erfarenhet när det gäller fysik och karriär.
Jag tror säkert det hade varit andra tongångar här inne om typ Färjestad tagit in Ölvestad. "Varför kan vi inte behålla våra egna..", "Jocke vafan håller du på med.." bla bla.
Stac Ronneby. Jag har kört med Jimmie som PT. Han är bra och oerhört intresserad. Han haar även kört fysen för U eller om det var J.Rojk skrev:Undrar som många andra vilken utbildning Jimmie har. Hans LinkedIn ger inget svar på frågan då han inte har fyllt i något mer förutom grundskola och gymnasium. Det enda jag hittar är en Facebooksida där han skriver "personlig träning", "Jag är en föredetta elitidrottare som nu håller på att utbilda mig till fystränare" och "utbildad till STAC Grundtränare samt Svenska tyngdlyftningsförbundets Steg 1."
Då hade jag undrat vad Färjestad höll på med snarare. Ska vi vara en förening på elitnivå så måste vi ta in det bästa folket. Vi kan inte ha lekmän på alla positioner. Det är stor skillnad på att vara en vältränad hockeyspelare och att lära ut, anpassa träningen, mäta fysiska resultat på andra, planera för andra etc etc.ciirree skrev: Jag tror säkert det hade varit andra tongångar här inne om typ Färjestad tagit in Ölvestad. "Varför kan vi inte behålla våra egna..", "Jocke vafan håller du på med.." bla bla.
Tror vi är relativt unika när det kommer till att slänga in helt orutinerade fd spelare på alla möjliga positioner i klubben. Har svårt att se en elitklubb kunna utmana när konkurrenterna tar in välutbildat och erfaret professionellt folk och vi plockar in gamla spelare på de positionerna.
Jocke, han var bra ledare. Han kan bli sportchef.
Musse Håkansson, han bidrar med bra energi i båset. Han kan bli assisterande tränare.
Jimmie, han var mest vältränad i laget. Han kan bli fystränare.
Vad är nästa? Fimpen skötte lagets böteskassa bra, han kan sköta klubbens ekonomi?
Avgå Jocke.
Är han utbildad i stac Ronneby har man en jävligt bra utbildning. Där har de koll på det senaste inom träning. Själv varit nere där på den tiden man var "elitidrottare".DRC skrev:Stac Ronneby. Jag har kört med Jimmie som PT. Han är bra och oerhört intresserad. Han haar även kört fysen för U eller om det var J.Rojk skrev:Undrar som många andra vilken utbildning Jimmie har. Hans LinkedIn ger inget svar på frågan då han inte har fyllt i något mer förutom grundskola och gymnasium. Det enda jag hittar är en Facebooksida där han skriver "personlig träning", "Jag är en föredetta elitidrottare som nu håller på att utbilda mig till fystränare" och "utbildad till STAC Grundtränare samt Svenska tyngdlyftningsförbundets Steg 1."