Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker Holm har varit dominant på sin position i Allsvenskan. Och gjorde det knappast dåligt i ES tidigare.

När han har varit på isen senaste två åren har DIF gjort 61 mål framåt och släppt in 28 mål bakåt. En differens som ingen av våra andra backar har kunnat mäta sig med. Det är siffror som ger spelare feta kontrakt i NHL.

Bergeron, som är världens bästa tvåvägsspelare, när han var på isen den här säsongen så gjorde Boston 65.9% av målen. Holms siffror över två säsonger var 68,54%. Grundregeln är att 55% är riktigt bra. Jag upprepar. Holms siffror var 68.54%. DOMINANS.

Obegripligt att det finns en del individer som inte vill ha kvar honom.
Detta är för 5 mot 5 va?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ja.
Tsetses stats?

Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker Holm har varit dominant på sin position i Allsvenskan. Och gjorde det knappast dåligt i ES tidigare.

När han har varit på isen senaste två åren har DIF gjort 61 mål framåt och släppt in 28 mål bakåt. En differens som ingen av våra andra backar har kunnat mäta sig med. Det är siffror som ger spelare feta kontrakt i NHL.

Bergeron, som är världens bästa tvåvägsspelare, när han var på isen den här säsongen så gjorde Boston 65.9% av målen. Holms siffror över två säsonger var 68,54%. Grundregeln är att 55% är riktigt bra. Jag upprepar. Holms siffror var 68.54%. DOMINANS.

Detta är för 5 mot 5 va?

Ja.
Tsetses stats?

Japp. Hans egna.
Expert.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Fiskmaesen »

Riktigt oseriöst att sitta och hoppas på Johan Larsson - Just saying..
ciirree

Inlägg av ciirree »

Känns lite märkligt att Guter är den enda som förlängt än sålänge. Hade väntat mig iaf Holm vid det här laget.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vill också ha kvar Holm. Gillar honom skarpt. Men är det inte du som avfärdat +/- som värdelös måttstock och nu använder du dig av det för att motivera varför en spelare ska vara kvar. Lite inkonsekvent kan tyckas.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Bocas skrev:Varför blir inte Tellan och Ahnelöv klara och presenterade. För höga lönekrav eller?
Tellan e klar men pga av skatteskäl..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:

Vill också ha kvar Holm. Gillar honom skarpt. Men är det inte du som avfärdat +/- som värdelös måttstock och nu använder du dig av det för att motivera varför en spelare ska vara kvar. Lite inkonsekvent kan tyckas.
Nej nej. +/- är rätt värdelöst. För plusen och minusen "maskerar" varandra. Har en spelare +10 vet man inte om han varit inne på 50 mål framåt och 40 mål bakåt eller 10 mål framåt och noll bakåt. Det är en jäkla skillnad. Framför allt över tid är det rätt värdefullt att titta på hur många mål man är inne på åt båda håll för att hitta mönster. Som jag sagt i tidigare diskussioner. Man måste ta reda på själva storyn bakom siffrorna för att få ut något värde av det. Vilken roll har spelaren haft? Vilka har han spelat mot? Holm har verkligen inte skyddats på något sätt utan fått en stor roll och spelat mot tufft motstånd. Det största problemet med plus/minus är väl att folk använder det för att avgöra om en spelare är bra defensivt eller inte. Och om någon har minus är dom dåliga typ. Trots att de kan vara en av världens bästa defensiva spelare.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Fiskmaesen skrev:Riktigt oseriöst att sitta och hoppas på Johan Larsson - Just saying..

Sitter verkligen inte och hoppas på Larsson :roll: Fattar att han inte är realistisk det är inte Lander heller men det är inte omöjligt. Calle Riderwall och Bergfors borde kunna vara realistiska sedan kommer nog nån Amerikan från AHL och förhoppningsvis sker ett mirakel så att Ante tröttnar på putinland.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Roligt att se de andra lagens forum spekulera i vad vi kommer värva. Roligaste jag har hittat är från Modos:
Det händer grejor i Djurgården! Dom värvar smart och billigt..

M. Armalis, A.Deilert, D. Rundqist och nu R.Alvarez in på eftermiddagen. Alvarez och Deilert ville jag ha till Modo

Sedan kommer ju värvningarna som kommer kosta lite:
Michael Tellqvist och förmodligen Fernholm & Ahnelöv också.

Och Jag gissar på att Tjärnqvist kommer tillbaka från Rögle också och kommer in med lite rutin framåt.
Och även M.Hannula & M.Kempe. Så det lär fortsätta..

Alexander Urbom finns även med bland ryktena men det tror jag är väldigt liten chans till
De tror alltså att vi ska värva tillbaka tjärna jr :D
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

M. Tjärnqvist lyckades väl knappt komma över 10 pinnar i HA i år? För att inte tala om hur groteskt dålig han var när vi åkte ur.
UltrasDIF

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av UltrasDIF »

En del verkar vara oroliga över backbesättningen men kolla bara när Leksand gick upp förra året, man värvade in två backar utifrån och sedan behöll man väl resten från HA-laget så tror knappast det behövs 6 nya backar och 9 nya forwards direkt ifrån SHL för att det ska gå bra för oss.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

UltrasDIF skrev:En del verkar vara oroliga över backbesättningen men kolla bara när Leksand gick upp förra året, man värvade in två backar utifrån och sedan behöll man väl resten från HA-laget så tror knappast det behövs 6 nya backar och 9 nya forwards direkt ifrån SHL för att det ska gå bra för oss.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Mmmmm och Leksands säsong räddades helt av en målvakt som fick stå på huvudet i varenda match också...
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sjöwall skrev:
Kall-El skrev:
difanda skrev:Skulle vi vilja ha in såna backar som garanterat klarar SHL-nivå så behöver vi få in en helt ny backuppsättning och detta är helt omöjligt och dumt.

Nisse visade innan skadan att han är en bra back och kan bara utvecklas mer i SHL.
Högström visade klart under KS att han är värd chansen.
Deilert var en av HAs bästa backar och tror att han har kvaliteer för SHL.
Norell, Englund utan tvekan vara kvar då de är framtidsbackar. Skulle inte förvåna mig om Norell blir en ny storspelare i NHL om några år.

Lägg till två spetsbackar på detta så tror jag vi kommer ha en fin backuppsättning.
Med Tellan och Mantas så kan det bli mkt stabilt! Bara liiite orolig hur det kommer se ut framåt men det hoppas jag kommer lite spets in där snart.
Att Holm visat att han håller i SHL köper jag inte alls.

Högström, Nisse och Deilert kan alla utvecklas och fungera i SHL, kanske säger jag, men vi kan inte komma till spel i SHL med 3-4 backar som kanske kan utvecklas till SHL-backar samt 2-3 riktigt lovande junisar och endast två spelare med "klara kvalitéer för SHL. De där kanske backarna kan totalt sett vara 4 stycken inkluderat juniorerna. Absoluta minikravet enligt mig är 3 SHL-prövade backar. Skulle Arnesson dessutom gå förlorad krävs det egentligen fyra stycken.

Återigen det är INTE offensiven som räddar ditt lag kvar i en serie eller vinner dig ett mästerskap det är en stark defensiv.
Du vet att en stark offensiv är den bästa defensiven?

Ren och skär BS.

En offensiv kan vinna enskilda matcher, men inte ett mästerskap.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Kall-El skrev:
Sjöwall skrev:
Kall-El skrev:
difanda skrev:Skulle vi vilja ha in såna backar som garanterat klarar SHL-nivå så behöver vi få in en helt ny backuppsättning och detta är helt omöjligt och dumt.

Nisse visade innan skadan att han är en bra back och kan bara utvecklas mer i SHL.
Högström visade klart under KS att han är värd chansen.
Deilert var en av HAs bästa backar och tror att han har kvaliteer för SHL.
Norell, Englund utan tvekan vara kvar då de är framtidsbackar. Skulle inte förvåna mig om Norell blir en ny storspelare i NHL om några år.

Lägg till två spetsbackar på detta så tror jag vi kommer ha en fin backuppsättning.
Med Tellan och Mantas så kan det bli mkt stabilt! Bara liiite orolig hur det kommer se ut framåt men det hoppas jag kommer lite spets in där snart.
Att Holm visat att han håller i SHL köper jag inte alls.

Högström, Nisse och Deilert kan alla utvecklas och fungera i SHL, kanske säger jag, men vi kan inte komma till spel i SHL med 3-4 backar som kanske kan utvecklas till SHL-backar samt 2-3 riktigt lovande junisar och endast två spelare med "klara kvalitéer för SHL. De där kanske backarna kan totalt sett vara 4 stycken inkluderat juniorerna. Absoluta minikravet enligt mig är 3 SHL-prövade backar. Skulle Arnesson dessutom gå förlorad krävs det egentligen fyra stycken.

Återigen det är INTE offensiven som räddar ditt lag kvar i en serie eller vinner dig ett mästerskap det är en stark defensiv.
Du vet att en stark offensiv är den bästa defensiven?

Ren och skär BS.

En offensiv kan vinna enskilda matcher, men inte ett mästerskap.
Åh nej inte den där gamla sägningen, visst det ligger en del i det men den är bara så oerhört uttjatad och vad som framförallt hör till saken är att vi inte går för något mästerskap i år, vi ska hålla oss kvar. Allt utöver det är bonus.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Vi kommer verkligen behöva en stabil defensiv i år och det måste vara prio ett. Tunga backar och duktiga tvåvägscentrar.
Apropå att anfall ska vara bästa försvar, se bara på Linköping i år. Kom de särskilt långt trots att de hade Elitseriens kanske bästa anfall? Nej, vilket berodde på deras värdelösa defensiv. Färjestad däremot går till final på ett mediokert anfall.
Vi kommer inte ha råd att få in tillräckligt med toppspelare för att konkurrera med toppen offensivt, däremot defensivt ska vi kunna vara med.

Edit: Kanske var oklar med tunga backar. Jag menar här backar som är tillräckligt starka för att ta bort spelare framför mål, men utan att vara sega och drälliga med puck för det.
Låst