Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av android »

En ny deal här då:
Tar tillbaka 3000kr om Putte presenteras som sportchef.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ska Putte ta hälften av pengarna till sociala utgifter?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Jag skiter i de klassiska utmaningsreglerna. Har utmanat gänget som skriver om DIF-hockey på SvenskaFans och slänger ut lite random utmaningar till folk jag känner.

Ingen behöver veta något, right?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det här var det sämsta som kunde hända Djurgårdshjälpen. Fyfan för Putte alltså, vilken nolla. Han dödar all hype som NHL spelare nyss byggt upp!
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Kan samla ihop allting i ett exceldokument lite senare. Det svåra sen är att se till att alla håller det som de har lovat.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Axel_K skrev:"Billigt" ;)
Hehe... Ja, nog för att man pluggar ekonomi, men jag kan ha gjort bort mig lite där. Borde pluggat till socionom eller något istället.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Självklart är jag med. Kul initiativ! :D

Jag lägger 100 kr för varje SHL och/eller CHL match DIF hockey nollar oavsett om det är med Tellan eller Mantas i mål.

Lägger även 300 kr för varje match DIF hockey spöar fisk (bor i Gbg) kommande säsong! Finns inget bättre än att få kliva in på kontoret bland alla kaxiga göteborgare (sitter på ett kontorshotell) på morgonen efter att vi har spöat skiten ur deras hockeylag!! :lol:

Jag utmanar emilin!
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Lucky Luke skrev:Självklart är jag med. Kul initiativ! :D

Jag lägger 100 kr för varje SHL och/eller CHL match DIF hockey nollar oavsett om det är med Tellan eller Mantas i mål.

Lägger även 300 kr för varje match DIF hockey spöar fisk (bor i Gbg) kommande säsong! Finns inget bättre än att få kliva in på kontoret bland alla kaxiga göteborgare (sitter på ett kontorshotell) på morgonen efter att vi har spöat skiten ur deras hockeylag!! :lol:

Jag utmanar emilin!
Man tackar för det Lucky Luke, när man har Thomas Eriksson som sin största barndomsidol, så måste utmaningen ligga åt det tuffare hållet.
Jag lägger 20kr varje gång en Djurgårdare får till en riktig propp(det ska göra ont att möta Djurgår´n :wink: ), Mot Färjestad ökar insatsen till 30kr.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:Utmärkt idé sensei:

Jag tar hand om bötesnoterna för varje enskild DIF-spelare som kastar handskarna i höst, inga problem.
Haha, det låter helt otroligt givmilt. Det går bra nu?

Jag har sovit på saken och gör nu personligen följande commitment:

* 1500 kr för Gordie Howe hattrick
* 300 kr för en fajt, 5 min major, dock max 550 kr per match om fler fajter sker.

Samtliga fajter skall självklart vara korrekta med moment utan hysteriska linjemän mellan och utan handskar. Gäller samtliga spelare, seriespel i SHL. Vid goalie-fajt så ger jag ev. ett större bidrag, men frågan är lite knepig med hänsyn till euro-regler då Tellan är för viktig i laget.
Haha, blir ju ändå aldrig några så blir billigt och bra.

Nej men låt säga 300 kr för varje seger över FBK på full tid samt 500 kr för varje gång Ahlén kastar handskarna.
Spela fult
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det är precis så här Djurgårdshjälpen ska fungera. Någon kommer på ett sätt att samla in mer pengar - tar tag i det och utvecklar det. Vore riktigt roligt om någon kunde ta det här till nästa nivå och hitta på ett sätt att visualisera och sprida på nätet. Sedan måste vi ju få spelarna med på tåget också.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Andy skrev:Det är precis så här Djurgårdshjälpen ska fungera. Någon kommer på ett sätt att samla in mer pengar - tar tag i det och utvecklar det. Vore riktigt roligt om någon kunde ta det här till nästa nivå och hitta på ett sätt att visualisera och sprida på nätet. Sedan måste vi ju få spelarna med på tåget också.
Hur menar du med att spelarna måste vara med?
Är förmodligen inte positivt för dom att tänka "gör jag x mål så klirrar det in i kassan".
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jo då, det skulle nog motivera dem.
Dock kanske man ska sätta upp en tabell där alla spelare är med.
Ju lägre chans att den spelaren gör mål, desto större summa ska man donera.
T.ex:
Samuelsson: 20:-
Sörensen: 25:-
Trukhno: 30:-
osvosv
Junior från J20 som inte är ordinarie: 100:- (typ)

Förstår ni hur jag menar? Man skulle kunna ha någon slags tävling också typ att man får välja tre spelare som ifall de gör mål så donerar man. Den som har högst SEK/mål/match-snitt vinner middag+annandagshockey+träff med laget typ.
Måste ju finnas något!

(Man delar upp tävlingen i tre delar - premiär-vinteruppehållet, vinteruppehållet-grundserieslut och slutspelsstart/kvalstart-säsongsslut)

Idéen måste finslipas men det klarar vi nog av tillsammans!
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Njaa. Det är onödigt tänk och press för spelare om dom skall blandas in. Speciellt om man skall ha något som du nyss skrev. Att göra det bland supportrar är dock super!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Godnoken skrev:
Andy skrev:Det är precis så här Djurgårdshjälpen ska fungera. Någon kommer på ett sätt att samla in mer pengar - tar tag i det och utvecklar det. Vore riktigt roligt om någon kunde ta det här till nästa nivå och hitta på ett sätt att visualisera och sprida på nätet. Sedan måste vi ju få spelarna med på tåget också.
Hur menar du med att spelarna måste vara med?
Är förmodligen inte positivt för dom att tänka "gör jag x mål så klirrar det in i kassan".
De är tillräckligt professionella för att hantera det. Dessutom vet de att det klirrar ännu mer i kassan om de tar oss till slutspel jämfört med om de spelar ner oss igen.

Man kan få med dem på många sätt - genom att de sätter mål för sina egna prestationer, att de matchar oss supportrar eller att de utmanar varandra. Det minsta vi kan gör är att sammanställa alla "bud" och se till att grabbarna i laget får veta om att de finns.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Godnoken skrev:Njaa. Det är onödigt tänk och press för spelare om dom skall blandas in. Speciellt om man skall ha något som du nyss skrev. Att göra det bland supportrar är dock super!
Jag tror att vi har rekryterat fel spelare om dom inte klarar av pressen från en sådan här grej och i sådant fall åker vi ändå ut med huvudet före. Med andra ord så spelar det ingen roll.
Född till sportchef.
Skriv svar