Jag förstår mig inte på Granath. Han är storväxt och har bra skridskoåkning, han skulle kunna vara en bra Victor Hedman. Istället så är han medelmåttig. Ibland nyttig, ibland klantig!SirDIFalot skrev:Jag är besviken på att Granath har varit någon "peta med klubban"-back främst. Trodde han var ersättare för Printz och skulle med sin storlek kunde agera mer fysiskt. Så har han tyvärr inte spelat.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tyckte Granath gjorde ett betydligt bättre jobb i Timrå, åtminstone de matcher jag följt laget de säsonger han var där. Han spelar för omständligt i DIF, men tror framförallt han lidit av skadebekymmer...pulverapa skrev:Jag förstår mig inte på Granath. Han är storväxt och har bra skridskoåkning, han skulle kunna vara en bra Victor Hedman. Istället så är han medelmåttig. Ibland nyttig, ibland klantig!SirDIFalot skrev:Jag är besviken på att Granath har varit någon "peta med klubban"-back främst. Trodde han var ersättare för Printz och skulle med sin storlek kunde agera mer fysiskt. Så har han tyvärr inte spelat.
-
Ett av de stora problemen med Granath är ju också att när han väl kliver upp för att proppa missar han väldigt ofta. Han måste ha klart flest helt missade tacklingar i DIF i år.
- DIF_Soldier
Bitter förlust med sur eftersmak ikväll, men detta är ändå var mina funderingar landar;
Spelarna har visat, efter enorm press från supportrar och sig själva, att man på allvar är att räkna med.
Man har lyft sig från gyttjan och gett allt för varumärket DIF Hockey.
En fjärdeplats med hyfsad chans på direktplats är långt bättre än vad jag någonsin i min allra mest naiva förhoppning kunde drömma om. Man tror på det här i vårt läger (när hände det senast?) och Zabel känns oerhört trygg.
Må så vara att vi snubblar på mållinjen. Igen. Känslan är, let's face it, den samma för er som för mig - det här kommer förmodligen inte gå.
Men å andra sidan är mitt sinne så fullständigt massakrerat efter så många besvikelser och besannade fördomar att jag inte kan förmå sig själv att tro något annat. Förmodligen för att skydda mig själv från det värsta.
Ändock... Om det studsar rätt i den första avgörande matchen så har vi alla ingredienser att lyckas när vi väl släpper tyglarna (powerplay kan faktiskt gnistra till ibland). SSK må ha flytet nu och det kan de gott ha - jag sparar det gärna.
Jag är så tacksam att vi överhuvudtaget är med.
Spelarna har visat, efter enorm press från supportrar och sig själva, att man på allvar är att räkna med.
Man har lyft sig från gyttjan och gett allt för varumärket DIF Hockey.
En fjärdeplats med hyfsad chans på direktplats är långt bättre än vad jag någonsin i min allra mest naiva förhoppning kunde drömma om. Man tror på det här i vårt läger (när hände det senast?) och Zabel känns oerhört trygg.
Må så vara att vi snubblar på mållinjen. Igen. Känslan är, let's face it, den samma för er som för mig - det här kommer förmodligen inte gå.
Men å andra sidan är mitt sinne så fullständigt massakrerat efter så många besvikelser och besannade fördomar att jag inte kan förmå sig själv att tro något annat. Förmodligen för att skydda mig själv från det värsta.
Ändock... Om det studsar rätt i den första avgörande matchen så har vi alla ingredienser att lyckas när vi väl släpper tyglarna (powerplay kan faktiskt gnistra till ibland). SSK må ha flytet nu och det kan de gott ha - jag sparar det gärna.
Jag är så tacksam att vi överhuvudtaget är med.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag är med dig... Man måste vara realistisk och se hur pass jävla mycket bättre läget trots allt är nu jämfört med tidigare.
Personligen tror jag dock vi kan få det överjävligt jobbigt i förkvalet (om vi nu inte på något mirakulöst vis krånglar oss till direktplats), och då är det nog Örebro som kan spöka mest för oss.
Aja, just nu slits man mellan hopp & förtvivlan och man vet inte alls vad som kommer tippa över till slut. Det är egentligen ett evigt lidande att följa ett lag så intensivt...
Personligen tror jag dock vi kan få det överjävligt jobbigt i förkvalet (om vi nu inte på något mirakulöst vis krånglar oss till direktplats), och då är det nog Örebro som kan spöka mest för oss.
Aja, just nu slits man mellan hopp & förtvivlan och man vet inte alls vad som kommer tippa över till slut. Det är egentligen ett evigt lidande att följa ett lag så intensivt...
Ja, inte är man speciellt sugen på att få se Örebros #24 stå och måtta bakom mål i PP, i en direkt avgörande match på Hovet i förkvalserien...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Tänk så här: om det blir förkval, helst fjärde plats, och sedan kval, så får vi se mer hockey än vad vi kunnat drömma om. Bra för budgeten. Säker på att de gör detta för pengarnas skull!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nepp men så länge vi har #23 stående bakom deras mål i PP så är det ingen ko på isenMäklaren skrev:Ja, inte är man speciellt sugen på att få se Örebros #24 stå och måtta bakom mål i PP, i en direkt avgörande match på Hovet i förkvalserien...

Ni tänker så, jag drabbades av tanken idag att vi möter Timrå i en avgörande match i kvalet om vilka som hamnar i ES. På andra sidan står alltså Montén och flinar lite glatt när dom avgör på straffar. Då kan jag lova att det kommer brinna till hos mig iaf. inte bara på grund av Montén utan för att skitlaget Timrå får stanna i ES. Dom har ingenting där att göra.Manijock skrev:Nepp men så länge vi har #23 stående bakom deras mål i PP så är det ingen ko på isenMäklaren skrev:Ja, inte är man speciellt sugen på att få se Örebros #24 stå och måtta bakom mål i PP, i en direkt avgörande match på Hovet i förkvalserien...
De enda som har i Elitserien att göra är vi och Södertälje i min mening. Det sistnämnda tar emot lite då det är ett uruselt publiklag, men vem fan bryr som Timrå, Rögle eller Bofors? Leksand har inte ens råd att spela i allsvenskan så vad fan ska de upp och göra?crike skrev:Ni tänker så, jag drabbades av tanken idag att vi möter Timrå i en avgörande match i kvalet om vilka som hamnar i ES. På andra sidan står alltså Montén och flinar lite glatt när dom avgör på straffar. Då kan jag lova att det kommer brinna till hos mig iaf. inte bara på grund av Montén utan för att skitlaget Timrå får stanna i ES. Dom har ingenting där att göra.Manijock skrev:Nepp men så länge vi har #23 stående bakom deras mål i PP så är det ingen ko på isenMäklaren skrev:Ja, inte är man speciellt sugen på att få se Örebros #24 stå och måtta bakom mål i PP, i en direkt avgörande match på Hovet i förkvalserien...
Måtte Leksand konka eller tappa sin elitlicens innan kvalserien är färdigspelad. Skulle Leksand, gud förbjude, säkra en elitserieplats så löser TV-avtalet deras ekonomi. 26 millar per säsong har jag för mig...Manijock skrev:De enda som har i Elitserien att göra är vi och Södertälje i min mening. Det sistnämnda tar emot lite då det är ett uruselt publiklag, men vem fan bryr som Timrå, Rögle eller Bofors? Leksand har inte ens råd att spela i allsvenskan så vad fan ska de upp och göra?crike skrev:Ni tänker så, jag drabbades av tanken idag att vi möter Timrå i en avgörande match i kvalet om vilka som hamnar i ES. På andra sidan står alltså Montén och flinar lite glatt när dom avgör på straffar. Då kan jag lova att det kommer brinna till hos mig iaf. inte bara på grund av Montén utan för att skitlaget Timrå får stanna i ES. Dom har ingenting där att göra.Manijock skrev:Nepp men så länge vi har #23 stående bakom deras mål i PP så är det ingen ko på isenMäklaren skrev:Ja, inte är man speciellt sugen på att få se Örebros #24 stå och måtta bakom mål i PP, i en direkt avgörande match på Hovet i förkvalserien...
Fast har de då råd att bygga ihop en stark elitserietrupp?Fricke skrev:Måtte Leksand konka eller tappa sin elitlicens innan kvalserien är färdigspelad. Skulle Leksand, gud förbjude, säkra en elitserieplats så löser TV-avtalet deras ekonomi. 26 millar per säsong har jag för mig...Manijock skrev:De enda som har i Elitserien att göra är vi och Södertälje i min mening. Det sistnämnda tar emot lite då det är ett uruselt publiklag, men vem fan bryr som Timrå, Rögle eller Bofors? Leksand har inte ens råd att spela i allsvenskan så vad fan ska de upp och göra?crike skrev:Ni tänker så, jag drabbades av tanken idag att vi möter Timrå i en avgörande match i kvalet om vilka som hamnar i ES. På andra sidan står alltså Montén och flinar lite glatt när dom avgör på straffar. Då kan jag lova att det kommer brinna till hos mig iaf. inte bara på grund av Montén utan för att skitlaget Timrå får stanna i ES. Dom har ingenting där att göra.Manijock skrev:Nepp men så länge vi har #23 stående bakom deras mål i PP så är det ingen ko på isenMäklaren skrev:Ja, inte är man speciellt sugen på att få se Örebros #24 stå och måtta bakom mål i PP, i en direkt avgörande match på Hovet i förkvalserien...
Går snack om att Leksands kommun ska lägga ner polisstationen om dom går upp
Bara att åka upp dit nästa gång det är dala-derby i Globen (vägra!) och plocka lite fina grejer då.johan_80 skrev:Går snack om att Leksands kommun ska lägga ner polisstationen om dom går upp
-
Är det bara jag som uppskattar Granaths förhållandevis enkla spel? Han krånglar sällan till situationer.