Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-26 19:22:03 Jösses, har tittat lite för länge nu på ett hyfsat impotent DIF, har fått helt skeva referensramar (är van med slow motion-mode)

SAIK:s period 2 mot Dansk var helt snurrigt bra, som en annan sport.
Och detta mif torskade vi mot nyligen...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Medias gullegrisar vann mot supermiffen.
Miffen fortsätter förlora. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev: 2021-03-26 19:55:38
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-26 19:22:03 Jösses, har tittat lite för länge nu på ett hyfsat impotent DIF, har fått helt skeva referensramar (är van med slow motion-mode)

SAIK:s period 2 mot Dansk var helt snurrigt bra, som en annan sport.
Och detta mif torskade vi mot nyligen...
Ja Malmös puck luck har tagit slut nu.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Ingen Gragnani idag heller,fan.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Grattis DIF hockey till en av dom absolut sämsta säsongerna i modern tid. Men det e klart vad hade man förväntat sig av ett lag som saknar talang o vinnarskallar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

gaspo skrev: 2021-03-27 17:41:54 Grattis DIF hockey till en av dom absolut sämsta säsongerna i modern tid. Men det e klart vad hade man förväntat sig av ett lag som saknar talang o vinnarskallar.
Missar vi slutspel håller jag med. Men jag tror vi har stora möjligheter att komma dit. Då kan jag med lätthet räkna upp ett par sämre säsonger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

SSK är faantamig en kopia av DIF när det gäller försvarsspel...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

På ett sätt är jag ändå glad över att jag bara fått gå på en match den här säsongen. Hade varit ännu mer psykiskt påfrestande att se skiten live.
Avskaffa tre mot tre.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

In Luleå we trust
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 20/21

Inlägg av DRC »

Jag har inte kunnat släppa förlusten än och inte heller intervjun med Ohlsson efteråt för den delen. Karljäveln är ändå ansvarig för att man med två nya nollor på hemmaplan (och totalt noll inspelade mot FBK) förmodligen går och missar slutspel i sista omgången som kronan på en pissig säsong.

Ena irritationsmomentet här är likgiltigheten ”jahopp då förlorade vi igen men jag tycker vi spelar ok”. Fattar han inte att vi kokar? Att vi inte har gett upp? Fattar han inte att vi hör vad fan han står och säger? Han kunde väl iallafall gett någon form av uttryck för besvikelse? På sig själv, på prestationen - visat att det är fan inte ok att inte dyka upp till säsongens sista match mot en ärkerival. Istället ”FBK är så duktiga på att blocka skott...”.

Detta medan Penneborn sparkar i båset efter att ha släppt in 2-2 i en icke match för FBK.

Andra irritationsmomentet är hans totala avsaknad av energi och attityd. Det där flinet har försvunnit och tydligen all livsglädje och attityd med det. En blöt filt är allt som var kvar i båset. En blöt filt som tar varje insläppet kasse med jämnmod.

Skulle nu Luleå rädda oss kvar så ska han bort. Helst igår.
Senast redigerad av DRC den 2021-03-28 08:48:35, redigerad totalt 1 gånger.
Wishes

Säsongen 20/21

Inlägg av Wishes »

DRC skrev: 2021-03-28 08:05:18 Jag har inte kunnat släppa förlusten än och inte heller intervjun med Ohlsson efteråt för den delen. Karljäveln är ändå ansvarig för att man med två nya nollor på hemmaplan, totalt noll inspelade mot FBK och förmodligen missar slutspel som kronan på en pissig säsong.

Ena irritationsmomentet här är likgiltigheten ”jahopp då förlorade vi igen men jag tycker vi spelar ok”. Fattar han inte att vi kokar? Att vi inte har gett upp? Fattar han inte att vi hör vad fan han står och säger? Han kunde väl iallafall gett någon form av uttryck för besvikelse? På sig själv, på prestationen - visat att det är fan inte ok att inte dyka upp till säsongens sista match mot en ärkerival. Istället ”FBK är så duktiga på att blocka skott...”.

Detta medan Penneborn sparkar i båset efter att ha släppt in 2-2 i en icke match för FBK.

Andra irritationsmomentet är hans totala avsaknad av energi och attityd. Det där flinet har försvunnit och tydligen all livsglädje och attityd med det. En blöt filt är allt som var kvar i båset. En blöt filt som tar varje insläppet kasse med jämnmod.

Från en annan intervju med Robban igår:
Upplever du att det finns ett sug hos spelarna att spela slutspel?
– Men det tror jag. Absolut. Det tror jag finns där, säger Robert Ohlsson.

Tror?? Han tror!! Vad är det för signal. Han är coach och skall veta! Det här är horribelt!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

DRC skrev: 2021-03-28 08:05:18 Jag har inte kunnat släppa förlusten än och inte heller intervjun med Ohlsson efteråt för den delen. Karljäveln är ändå ansvarig för att man med två nya nollor på hemmaplan (och totalt noll inspelade mot FBK) förmodligen går och missar slutspel i sista omgången som kronan på en pissig säsong.

Klockrent skrivet, +10
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 20/21

Inlägg av Andspe »

Wishes skrev: 2021-03-28 08:46:49
DRC skrev: 2021-03-28 08:05:18 Jag har inte kunnat släppa förlusten än och inte heller intervjun med Ohlsson efteråt för den delen. Karljäveln är ändå ansvarig för att man med två nya nollor på hemmaplan, totalt noll inspelade mot FBK och förmodligen missar slutspel som kronan på en pissig säsong.

Från en annan intervju med Robban igår:
Upplever du att det finns ett sug hos spelarna att spela slutspel?
– Men det tror jag. Absolut. Det tror jag finns där, säger Robert Ohlsson.

Tror?? Han tror!! Vad är det för signal. Han är coach och skall veta! Det här är horribelt!!

Det är ju sättet han pratar, så blir lite olyckligt. Däremot finns inget kvar i hans ögon. Har han redan hängt av sig arbetstället? Jag trodde faktiskt mer om honom. Sen är jag inte överdrivet ledsen att vi missar slutspelet i år. Kanske tom bra för oss ekonomiskt att minimera utgifterna.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/2

Men är det inte Jocke som gör fel här? Om nu Robban tappat både lagets tillit och tron på viljan, så vore det väl ändå det bästa att låta honom kliva av?
Måste vara riktigt jobbigt för Robban också, att se att laget inte fullföljer det man kommit överens om.

Då vi troligen kommer spela slutspel måste vi ju göra allt vi kan för att vinna. Det gör vi inte genom att låta karln fortsätta. In med en ny röst, testa ledarna från J20 eller nåt, låt Musse och Bema ta över. Borde gjorts redan inför Fbk. Att vi var så otroligt bleka mot LHC, i en kamp för slutspel, borde ha fått alla varningsklockor att ringa. Kolla på blickarna, det har varit uppgivet länge nu.

Tack Robban , men det är över för denna gång. Kliv åt sidan nu, samla spelarna med en ny röst på tisdag, dagen efter att vårt sista hopp Luleå förhoppningsvis skickat oss till slutspel.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 20/2

Inlägg av DRC »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 13:06:36 Men är det inte Jocke som gör fel här? Om nu Robban tappat både lagets tillit och tron på viljan, så vore det väl ändå det bästa att låta honom kliva av?
Måste vara riktigt jobbigt för Robban också, att se att laget inte fullföljer det man kommit överens om.

Då vi troligen kommer spela slutspel måste vi ju göra allt vi kan för att vinna. Det gör vi inte genom att låta karln fortsätta. In med en ny röst, testa ledarna från J20 eller nåt, låt Musse och Bema ta över. Borde gjorts redan inför Fbk. Att vi var så otroligt bleka mot LHC, i en kamp för slutspel, borde ha fått alla varningsklockor att ringa. Kolla på blickarna, det har varit uppgivet länge nu.

Tack Robban , men det är över för denna gång. Kliv åt sidan nu, samla spelarna med en ny röst på tisdag, dagen efter att vårt sista hopp Luleå förhoppningsvis skickat oss till slutspel.
Jag är ganska säker att Tommy Boustedt självmant klev av i mitten av 90-talet inför ett slutspel. Det var hans sista år och det gick inte riktigt som han tänkt i slutet av grundserien. Han lämnade över till Lillis och kanske Wikegård som var assisterande.

Om man inte gett upp på kansliet också och ser en kostnadsbesparing i att stänga säsongen så är det samma läge nu.
Skriv svar