Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Man kan räkna ut iom artikeln på hemsidan att vi säkerligen inte kommer ersätta toppspelarna rakt av. Vi kan nog vara beredda på att ha Possler och Lundh som förstalinaspelare och exempelvis Varakas som en förstaback. Det var den bilden jag fick i huvudet iaf när man läser hur Jocke svarar på förändringarna i truppen.
Det är väl rätt lätt att förstå att Thoresen och Hultström inte går att ersätta med spelare av samma klass. Det innebär ju inte att Peppe Lundh kommer spela i förstakedjan bara för att Jocke säger att flera spelare ska axla det tomrummet.
Det är precis det som kommer hända, tror jag! Vi har inte ekonomin till att ersätta spelare med en Zackrisson.

Om det är någoning jag lärt mig på forumet så är det att Vi alltid har höga krav på vad vi ska värva. Hade Thoresen kostat det han egentligen ska kosta så hade vi aldrig haft råd.

Därför tror jag att vi kommer att få se Possler och Lundh som "spetsvärvningarna". Möjligtvis en center om Sallinen lämnar.
Är ju mest du som tjatar om Zackrisson hela tiden. Varför har du fått en sån hangup på honom just?
Vi bör ha 3-4 bra forwards förutom de som redan är "klara" på ingående. Sen kommer de inte hålla Thoresen eller Sörensens nivå direkt. Det kan man inte räkna med direkt.

Det viktiga är att vi hittar spelare som kan spela på det sätt vi vill spela och där känns Possler och Lundh rätt iaf.
Jag har använt honom som exempel två gånger. Inte så att jag tjatat om att få in honom.
Det var i samband med att vi pratade om lönen på Sallinen och Anderson.

Tror jag verkligen inte. Linus Johansson, Patrik Lundh och Gustav Possler ryktas in sen här vi 9 fw under kontrakt. (förutsatt att Sallinen stannar).
Tror tre/fyra ska in om de lämnar som ryktas bortska bort. Laget ser väl ut något åt det här hållet just nu: Linus Johansson kan väl vara både tredje och fjärdecenter men sätter honom som fjärde för Hage lämnade. Dra inte för stora växlar hur jag formerar laget.

Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-X-X
Hank-Johansson-Ahlén

Centrarna kan vara att både Sallinen och Anderson blir kvar,eller en blir kvar och en ny eller att båda försvinner. Yttrarna kan vara att Alvarez och en ny eller två helt nya. En får gärna vara rightare.
Sen har vi DavidssonX2, Bernhardt, Sandberg och Lundin som extraforwards. Hoppas nån av de är så bra så de snor åt sig en ordinarieplats.

Jag är både positiv och peppad på nästa säsong!!!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Förövrigt så står både Robin Alvarez och Matt Anderson fortfarande med i laguppställningen på hemsidan, trots att de rensat.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

captcash skrev:Känns som det kan bli ett ganska profillöst och osexigt lag nästa säsong... behöver ju inte bli dåligt och nedflyttning pga det, men kommer kanske kännas lite könlöst... vi får se, just nu är jag mer orolig än confident. :?
Det är vi som är Örebro?
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Det är väl rätt lätt att förstå att Thoresen och Hultström inte går att ersätta med spelare av samma klass. Det innebär ju inte att Peppe Lundh kommer spela i förstakedjan bara för att Jocke säger att flera spelare ska axla det tomrummet.[/quote]
Det är precis det som kommer hända, tror jag! Vi har inte ekonomin till att ersätta spelare med en Zackrisson.

Om det är någoning jag lärt mig på forumet så är det att Vi alltid har höga krav på vad vi ska värva. Hade Thoresen kostat det han egentligen ska kosta så hade vi aldrig haft råd.

Därför tror jag att vi kommer att få se Possler och Lundh som "spetsvärvningarna". Möjligtvis en center om Sallinen lämnar.[/quote]

Är ju mest du som tjatar om Zackrisson hela tiden. Varför har du fått en sån hangup på honom just?
Vi bör ha 3-4 bra forwards förutom de som redan är "klara" på ingående. Sen kommer de inte hålla Thoresen eller Sörensens nivå direkt. Det kan man inte räkna med direkt.

Det viktiga är att vi hittar spelare som kan spela på det sätt vi vill spela och där känns Possler och Lundh rätt iaf.[/quote]
Jag har använt honom som exempel två gånger. Inte så att jag tjatat om att få in honom.
Det var i samband med att vi pratade om lönen på Sallinen och Anderson.

Tror jag verkligen inte. Linus Johansson, Patrik Lundh och Gustav Possler ryktas in sen här vi 9 fw under kontrakt. (förutsatt att Sallinen stannar).[/quote]

Tror tre/fyra ska in om de lämnar som ryktas bortska bort. Laget ser väl ut något åt det här hållet just nu: Linus Johansson kan väl vara både tredje och fjärdecenter men sätter honom som fjärde för Hage lämnade. Dra inte för stora växlar hur jag formerar laget.

Possler-X-X
Lundh-Ljungh-Brodin
Vejdemo-X-X
Hank-Johansson-Ahlén

Centrarna kan vara att både Sallinen och Anderson blir kvar,eller en blir kvar och en ny eller att båda försvinner. Yttrarna kan vara att Alvarez och en ny eller två helt nya. En får gärna vara rightare.
Sen har vi DavidssonX2, Bernhardt, Sandberg och Lundin som extraforwards. Hoppas nån av de är så bra så de snor åt sig en ordinarieplats.

Jag är både positiv och peppad på nästa säsong!!![/quote]

Inte så att det laget ser dåligt ut men jag tror att de som ska in behöver vara riktigt starka om vi ska få ett lag som kan konkurrera om en plats topp6 vilket måste vara målsättningen.
Jag tror att Filppula skulle kunna ta en plats där.
Tvivlar på Norman annars har vi en klockren FW/C till första där.
Om nu Malte strömwall ryktas in så bör han väl kunna ta en plats som ytter i tredje?
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

Kall-El skrev: Lundh spelar i en tredjelina just nu. Det kan väl inte anses vara ett russin i alla fall?
Jo i Jockes kaka blir det nog så....

Har väl spelat merparten av 15/16 med Hilding & Crabb i 2:a å så blir
det troligen hos oss också.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

bbjs skrev:
Kall-El skrev: Lundh spelar i en tredjelina just nu. Det kan väl inte anses vara ett russin i alla fall?

Nja tror inte att det kommer finnas samma klara hierarki som iår när det gäller förstalina osv.
Utan det kommer att bli
2:a lina
4:e lina
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Örnen skrev:Imponerande hur man kan göra en så pass lång intervju utan att släppa i princip en enda intressant nyhet.

Inte direkt som den intervju FBK gjorde med Leif Carlsson för ett år sedan när han öppet svarade på vilka svenska spelare dom var intresserade av, och vilka av dom egna som erbjudits kontrakt etc.
Instämmer. Oerhört slätstruket. Ska jag ge mig på en "läsa mellan raderna"- tolkning så tenderar Jockes svar att luta åt att han ser 16/17 som en mellansäsong.

Utifrån fjolårets snack om ny spelidé, de värvningar som gjordes då samt visionen om att bygga en ny stomme så känns intervjun som ett halvt steg tillbaka. Någon stomme finns knappt kvar, inte då av ledande spelare.

Nja, känns lite som att syftet med denna intervju var att ta ned förväntningarna hos oss fans på kommande nyförvärv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

bbjs skrev:

Bild

och jag som hatar russin i kaka..
Bild
jaccan

Inlägg av jaccan »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Örnen skrev:Imponerande hur man kan göra en så pass lång intervju utan att släppa i princip en enda intressant nyhet.

Inte direkt som den intervju FBK gjorde med Leif Carlsson för ett år sedan när han öppet svarade på vilka svenska spelare dom var intresserade av, och vilka av dom egna som erbjudits kontrakt etc.
Instämmer. Oerhört slätstruket. Ska jag ge mig på en "läsa mellan raderna"- tolkning så tenderar Jockes svar att luta åt att han ser 16/17 som en mellansäsong.

Utifrån fjolårets snack om ny spelidé, de värvningar som gjordes då samt visionen om att bygga en ny stomme så känns intervjun som ett halvt steg tillbaka. Någon stomme finns knappt kvar, inte då av ledande spelare.

Nja, känns lite som att syftet med denna intervju var att ta ned förväntningarna hos oss fans på kommande nyförvärv.
Känner samma, men Jocke fick ett väldigt otacksamt jobb när så många spelare försvann. Visst en del var man tämligen säker på skulle försvinna, men det blev nog fler än vad Jocke trodde från början. Av det man hör så är vi allafall långt framme med lagbygget och det känns väldigt positivt.

De tre som fått gå känns lätt överkomligt, igentligen kunde man släppt Ahlén också enligt mig, men heller Ahlén än Lundberg i en fjärdekedja med lite jävlaranamma.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

jaccan skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Känner samma, men Jocke fick ett väldigt otacksamt jobb när så många spelare försvann. Visst en del var man tämligen säker på skulle försvinna, men det blev nog fler än vad Jocke trodde från början. Av det man hör så är vi allafall långt framme med lagbygget och det känns väldigt positivt.

De tre som fått gå känns lätt överkomligt, igentligen kunde man släppt Ahlén också enligt mig, men heller Ahlén än Lundberg i en fjärdekedja med lite jävlaranamma.
Tja, vad ska han säga då? "Eh, allt har gått åt helvete, 10 spelare har dragit och det blir nog fler! Jag har ingen jävla susning hur vi ska lösa detta men hoppas vi kan plocka lite skit från AJK elr BajjenFans! Fyfan, jag vill bara sluta och förtidspensionera mig! :("

Tror verkligen inte nån hade räknat med så stor spelarflykt, hade själv förväntat mig massor.. men då menar jag typ 6-7 pers... nu ser det ju snarare ut att bli närmare 12-13st!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Man blir ju inte jättehypad: "På så sätt blir det samma utmaningar ur ett stabilitetsperspektiv som i år, där vi återigen kommer ha ett ungt lag där målsättningen är en jämn hög prestation över tid så snabbt som möjligt."
difanda

Inlägg av difanda »

En laguppställning med rykten samt de som e kvar:

Backar:
Arell - Englund
Falk - Ny
AOM - Press
Westlund (ny/junis)

Forwards:
Norman - Matt / Sallinen - Brodin
Lundh - Ljung - Possler
Vejdemo - Johansson - Alvarez
Hank - junis - Ahlén

Saknas lite russin men känns lovande...
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

difanda skrev:En laguppställning med rykten samt de som e kvar:

Backar:
Arell - Englund
Falk - Ny
AOM - Press
Westlund (ny/junis)

Forwards:
Norman - Matt / Sallinen - Brodin
Lundh - Ljung - Possler
Vejdemo - Johansson - Alvarez
Hank - junis - Ahlén

Saknas lite russin men känns lovande...
forwardssidan köper jag om den ser ut så där. backsidan tror jag kommer att få problem :shock:
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
EspenK

Inlägg av EspenK »

En hel del junisar lär det väl bli nästa år. Med rätta. Vi har ju Sveriges bästa j20 lag.(Två år i rad). Vi kan överleva på en stabil 1:a och 2:a line.

I så fall kanske:
Norman-Anderson-Brodin
Lundh-Ljungh-Possler
Vejdemo-Johansson-Junis
Hank-Junis-Ahlén

Arell-Varakas
Englund-Grundel
Falk-Johansson
Press-Röykås Martinsen
Westlund

Tellqvist/Reideborn

Inget man känner sig jättetrygg med men men...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Var det inte förra säsongen och denna som skulle bygga upp DIF? Nu ännu mera osäkert än någonsin gällande säsongen som komma ska. Nä fy fan tycker inte detta bådar gott.
Låst