Manijock skrev:Men han har ju inte varit bra heller? Våran klart sämsta back. Klen, dålig timing, dålig puckbehandling, slarvig i markeringsspelet, saknar dessvärre det mesta för att hålla på denna nivå. En ganska klar hierarki i detta lag just nu:
Manijock skrev:Men han har ju inte varit bra heller? Våran klart sämsta back. Klen, dålig timing, dålig puckbehandling, slarvig i markeringsspelet, saknar dessvärre det mesta för att hålla på denna nivå. En ganska klar hierarki i detta lag just nu:
Pettersson och Gustafsson pendlar lite upp och ner 4:a, 5:a.
Håller med dig, Lennhammer visar upp ett osäkert spel, han tappar markeringar och slår ofta svåra pass som slutar med icing. Han är äldre än både Gustafsson och Holm men det märks verkligen inte. Lennhammer tycker inte jag förtjänar ett kontrakt till nästa år oavsett serie.
Rix skrev:Håller med dig, Lennhammer visar upp ett osäkert spel, han tappar markeringar och slår ofta svåra pass som slutar med icing. Han är äldre än både Gustafsson och Holm men det märks verkligen inte. Lennhammer tycker inte jag förtjänar ett kontrakt till nästa år oavsett serie.
Det där har jag också lagt märke till under en tid, retar upp mig varje gång. Han måste leda "Icing-ligan".
Gustafsson och Holm måste väl ändå vara våra bästa backar just nu. Gustafsson är mkt bättre än både Granath och Lidström i mitt tycke. Jag tycker såhär:
1962FenderStrat skrev:Gustafsson och Holm måste väl ändå vara våra bästa backar just nu. Gustafsson är mkt bättre än både Granath och Lidström i mitt tycke. Jag tycker såhär:
4,5 och 6 förtjänar inget kontrakt nästa år oavsett serie. Lidström är tveksam. Han är bra till och från.
Gustafsson har potential att ligga däruppe. När han är som bäst då är han definitivt en toppback. MEN hans enorma ojämnhet är skrämmande och dessutom så anar jag lite av en karaktärsbrist hos honom. Gnäller på andra spelare, surar när det går emot och han är absolut en av dessa spelare som får för sig att sätta sig över det bestämda spelsystemet och improvisera. Som en polare till mig sa(han är dessutom också back): "Måste vara en mardröm att vara backkollega till Erik Gustafsson".. Kan bara hålla med!
Lidström har spelat upp sig som fan senaste tio matcherna och inledde bra första fem matcherna typ. Men ska man ranka backarna över hela säsongen på en lista är det omöjligt för mig att inte sätta honom som 6:a. Timmy har hållit en jämn låg nivå. Lidström har dock haft djupare dalar under en längre tid.
SirDIFalot skrev:Lidström har spelat upp sig som fan senaste tio matcherna och inledde bra första fem matcherna typ. Men ska man ranka backarna över hela säsongen på en lista är det omöjligt för mig att inte sätta honom som 6:a. Timmy har hållit en jämn låg nivå. Lidström har dock haft djupare dalar under en längre tid.
Som jag skrev i mitt rankningsinlägg: "En ganska klar hierarki i detta lag just nu"
SirDIFalot skrev:Lidström har spelat upp sig som fan senaste tio matcherna och inledde bra första fem matcherna typ. Men ska man ranka backarna över hela säsongen på en lista är det omöjligt för mig att inte sätta honom som 6:a. Timmy har hållit en jämn låg nivå. Lidström har dock haft djupare dalar under en längre tid.
Som jag skrev i mitt rankningsinlägg: "En ganska klar hierarki i detta lag just nu"
Timmy bör väl dock ligga överst eftersom han verkar få mest istid hela tiden.. Är ju till och med tillbaka i PP efter att Gustafsson hade två svaga matcher där. Haha. Helt sjukt egentligen. När Timmy uträttade nada där första 30 matcherna.
Timmy bör väl dock ligga överst eftersom han verkar få mest istid hela tiden.. Är ju till och med tillbaka i PP efter att Gustafsson hade två svaga matcher där. Haha. Helt sjukt egentligen. När Timmy uträttade nada där första 30 matcherna.
Galenskap naturligtvis från Zabel när det kommer just till den punkten, jaa...
Timmy är inte så dålig som du vill få det till.
För mig är han klart bättre än Lennhammer, Lidström och Granath.
Jag är besviken på att Granath har varit någon "peta med klubban"-back främst. Trodde han var ersättare för Printz och skulle med sin storlek kunde agera mer fysiskt. Så har han tyvärr inte spelat.
SirDIFalot skrev:Jag är besviken på att Granath har varit någon "peta med klubban"-back främst. Trodde han var ersättare för Printz och skulle med sin storlek kunde agera mer fysiskt. Så har han tyvärr inte spelat.
Skadeförföljd. Han har aldrig heller varit någon jättefysisk spelare.
SirDIFalot skrev:Jag är besviken på att Granath har varit någon "peta med klubban"-back främst. Trodde han var ersättare för Printz och skulle med sin storlek kunde agera mer fysiskt. Så har han tyvärr inte spelat.
Skadeförföljd. Han har aldrig heller varit någon jättefysisk spelare.
Ja, jag tror att han har någon hjärnskakning som spökar.. Bort typ var 5:e match sedan han åkte på den där tacklingen mot huvudet.
Timmy är inte så dålig som du vill få det till.
För mig är han klart bättre än Lennhammer, Lidström och Granath.
Fast du måste ju hålla med om att Lidström de senaste 10 matcherna klivit fram något enormt? I mina ögon är det bara honom och Holm jag i nuläget litar fullt ut på i uppspelen. Låt honom få kraftigt med istid ännu mer framöver så kommer han att växa en nivå till. Allt sitter psykiskt på honom, han är kanske den backen i detta lag som har mest talang.