Jo, och vi ”slarvade bort” Holm. Bernhardt slarvades bort på samma sätt som Holm.DIFLuWi skrev: ↑2022-02-11 11:32:24Exakt så. Samma sak som med Ekberg.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-11 10:45:25Håller med. LA hade kört fast och vi hade aldrig gett honom något nytt lockande kontrakt, och Linus hade nog aldrig velat vara kvar.Praetori skrev: ↑2022-02-11 10:21:56Ja tror inte man behöver krångla till det i analysen. LA ville inte vara kvar av flera anlesigdningar. DIF fick en möjlighet att inte gå lottlösa i och med ett byte och fick en Djurgårdare med bra skridskotempo som backuplösning. Ja i en optimal värld så hade vi ju bytt mot en back men det är ju sällan man kan göra den typen av affärer.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-10 20:33:04Överkompensation. Identifiera något enskilt utstickande och sedan fokusera all sin tid åt att åtgärda just det. Med KG verkar det vara att få in Djurgårdshjärta. Men lätt att bli väldigt tunnelseende och bara se en sop-påse på tippen och tänka att får vi bort den så blir det rent här. Att eftersom det gick dåligt med lite Djurgårdshjärta i truppen så betyder det att det måste gå bra med mycket Djurgårdshjärta i truppen. Enkel matematik?
Har bara blivit värre.
På samma sätt ska man ändra spelsätt och bli ”mer cyniska” och tacklas mer om man försökt lira hockey. Det finns aldrig någon nyans och eftertänksamhet. Ska bara göras 180 graders vändningar från det man tror är fel.
Att då göra sig av med en kille som vantrivs för att kunna ta hit en som vill är väl inga stora konstigheter. Sedan hade väl vi alla hoppats på någon skickligare än Forsberg i "utbyte".
Han gör det väl hyfsat i Leksand om jag förstår det hela rätt. Grejen var att han trivdes ju inte hos oss, det blev en dålig match helt enkelt. Då är det bästa för båda att gå skilda vägar.
Säsongen 21/22
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 21/22
Hoppas Arnesson skäms duktigt! Så jävla korkad crosschecking
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Ja, kostade oss nära nog alla poäng. Men utan den hade vi garanterat tagit 3 p.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 21/22
Ingen mer än jag som hade velat se En riktigt fartig kedja som:
TIm S Wille Lekkär
Ingen kedja man vill ha för mycket i egen zon men offensivt…
Oj oj oj.
Det hade ju givit:
Ceder Rensfeldt Sörensen
Tim s Wille Lekkärimäki
Dick Ny Rakshani
Carey Berglund Bergfors
Engsundh
Tycker att de tre första kedjorna har grym potential.
TIm S Wille Lekkär
Oj oj oj.
Det hade ju givit:
Ceder Rensfeldt Sörensen
Tim s Wille Lekkärimäki
Dick Ny Rakshani
Carey Berglund Bergfors
Engsundh
Säsongen 21/22
Fanns många korkade saker när vi ledde med 4-1 en av dem var den utvisningen.
Mest korkat var dock att vi spelar med huvudet under armen i stora delar av pp under kvällen. Lämnar bort ett mål i numerärt överläge pga slarv.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Man måste klippa navelsträngen med Sören i pp. Han ser ut att otrivas hos oss. Helt fantasilös i pp.
Spelade han verkligen pp i NHL?? Ser fruktansvärt initiativlös ut.
Bilderna efter slutsignalen Inger inget hopp. Karln ser helt knäckt ut.
Han skulle nog må bra av en roll lägre ned i hierarkin. Just nu verkar han lida av att inte nå upp till de märkligt högt ställda förväntningarna.
Säsongen 21/22
Eeeh....BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-12 22:25:36Man måste klippa navelsträngen med Sören i pp. Han ser ut att otrivas hos oss. Helt fantasilös i pp.
Spelade han verkligen pp i NHL?? Ser fruktansvärt initiativlös ut.
Bilderna efter slutsignalen Inger inget hopp. Karln ser helt knäckt ut.
Han skulle nog må bra av en roll lägre ned i hierarkin. Just nu verkar han lida av att inte nå upp till de märkligt högt ställda förväntningarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Varför ändra när nu alla formationer börjar hitta varandra? Tycker kedjan med Dick, Lekkärimäki och Lillfimpen ser mycket bra ut som den gör. Dick servar ju smågrabbarna med smörpassningar som ingen annan kan göra. Även Bergfors börjar ju hitta rätt i formationen med Tim och Engsund.EspenK skrev: ↑2022-02-12 22:10:12 Ingen mer än jag som hade velat se En riktigt fartig kedja som:
TIm S Wille Lekkär
Oj oj oj.
Det hade ju givit:
Ceder Rensfeldt Sörensen
Tim s Wille Lekkärimäki
Dick Ny Rakshani
Carey Berglund Bergfors
Engsundh
Om ngn ny center kommer in lär det ju dock göras några förändringar.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Oerhört tragiskt att vi inte avpolletterade det maligna viruset redan i våras
Säsongen 21/22
Vet inte om jag håller med om att alla kedjor fungerar. Att fjärde producerade igår beror ju enbart på Tim. Dick är bra men drar ner farten rejält på de två övriga.BigJ skrev: ↑2022-02-12 22:42:34Varför ändra när nu alla formationer börjar hitta varandra? Tycker kedjan med Dick, Lekkärimäki och Lillfimpen ser mycket bra ut som den gör. Dick servar ju smågrabbarna med smörpassningar som ingen annan kan göra. Även Bergfors börjar ju hitta rätt i formationen med Tim och Engsund.EspenK skrev: ↑2022-02-12 22:10:12 Ingen mer än jag som hade velat se En riktigt fartig kedja som:
TIm S Wille Lekkär
Oj oj oj.
Det hade ju givit:
Ceder Rensfeldt Sörensen
Tim s Wille Lekkärimäki
Dick Ny Rakshani
Carey Berglund Bergfors
Engsundh
Om ngn ny center kommer in lär det ju dock göras några förändringar.
- Hepsnastian
Säsongen 21/22
Är det domarna eller renskötarna som anmält?Hepsnastian skrev: ↑2022-02-13 08:32:35 Asså..
Careys "förstärkning" till Disciplinnämnden. Vilka troll.
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Mina två cent;
William måste tillbaka till kanten. Allt hans spel har gått ned sedan han flyttades till mitten och det är av yttersta vikt att vi får in en ersättare där.
Jag gillar Dick. Men märks han har svårt med tempot just nu. Dra ned hans istid i 5 mot 5 och låt han spela mer PP istället. Då kanske han kan vara i mer form till kvalet när det verkligen gäller.
Arnesson - Warg. Det är ett ruskigt dåligt backpar som någonstans fått stämpeln av att vara ett ”safe” backpar vilket typ alla som ser matcherna kan se inte stämmer. Otroligt långsamma, dåliga med pucken och klumpiga som in i. Att dom får spela i alla svåra situationer måste ändras. Helst vill jag splittra deras backpar men annars ge dom så låg istid som möjligt när Gelinas kommer in.
Ceder - Rensfeldt - Sören
William - Ny - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rhett
Dick - Engsund - Söderlund
Vet att folk vill att Söderlund ska spela högre upp men jag ser det snarare som väldigt positivt att ha en vass fjärdekedja som kan spela mot motståndarnas sämsta kedjor och bidra ordentligt.
William måste tillbaka till kanten. Allt hans spel har gått ned sedan han flyttades till mitten och det är av yttersta vikt att vi får in en ersättare där.
Jag gillar Dick. Men märks han har svårt med tempot just nu. Dra ned hans istid i 5 mot 5 och låt han spela mer PP istället. Då kanske han kan vara i mer form till kvalet när det verkligen gäller.
Arnesson - Warg. Det är ett ruskigt dåligt backpar som någonstans fått stämpeln av att vara ett ”safe” backpar vilket typ alla som ser matcherna kan se inte stämmer. Otroligt långsamma, dåliga med pucken och klumpiga som in i. Att dom får spela i alla svåra situationer måste ändras. Helst vill jag splittra deras backpar men annars ge dom så låg istid som möjligt när Gelinas kommer in.
Ceder - Rensfeldt - Sören
William - Ny - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rhett
Dick - Engsund - Söderlund
Vet att folk vill att Söderlund ska spela högre upp men jag ser det snarare som väldigt positivt att ha en vass fjärdekedja som kan spela mot motståndarnas sämsta kedjor och bidra ordentligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 21/22
Fast den var inte vacker, hade det varit Shinimin tex så hade man ju spytt galla på honomBuford skrev: ↑2022-02-13 08:36:27Är det domarna eller renskötarna som anmält?Hepsnastian skrev: ↑2022-02-13 08:32:35 Asså..
Careys "förstärkning" till Disciplinnämnden. Vilka troll.
Säsongen 21/22
Är det domarna eller renskötarna som anmält?
[/quote]
Fast den var inte vacker, hade det varit Shinimin tex så hade man ju spytt galla på honom
[/quote]
Rödins två döende svan situationer räknas tydligen inte. Lovar att det är Luleå som anmält. Ett lag som själva saknar all moral.