Har DIF något att säga till om? Det är Leksands hemmamatch och dom väljer väl vart dom vill lägga den?Difiale skrev:Oj nu dök det alltså upp ett väldigt spännande läge för ledningen..SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0094935.ab
Men dra åt helvete Kruse och Leksand.
Kommer man förankra hos supportrarna att VÅR förening ska förknippas med jippomatch eller skiter man i vad supportrarna/medlemmarna har att säga (som skett många gånger tidigare)?
SHL 2014-15
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
Expert.
Jag förutsatte att leksand kommer vilja samarbeta om biljettintäkter (annars är dom helt dumma i huvudet).SirDIFalot skrev:Har DIF något att säga till om? Det är Leksands hemmamatch och dom väljer väl vart dom vill lägga den?Difiale skrev:Oj nu dök det alltså upp ett väldigt spännande läge för ledningen..SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0094935.ab
Men dra åt helvete Kruse och Leksand.
Kommer man förankra hos supportrarna att VÅR förening ska förknippas med jippomatch eller skiter man i vad supportrarna/medlemmarna har att säga (som skett många gånger tidigare)?
Det står även detta i artikeln:
Vilket lag ska vara hemmalag?
– Vet inte. Vi har inte kommit till det ännu.
För får vi inte biljettintäkter så kommer det att bli bojkott så det skriker om det. Fast det kanske inte dom fattar..
Känns rent spontant att de vill dra nytta av våra supportrar.. 6166 i hemmasnitt är inte direkt imponerande.. Ska det ske så ska det vara på tele2 och båda lagen splittar kostnaderna. Supportrarna ska även pricka in om de är Djurgårdare eller bönder när man köper biljetter. För vi lär säkert dra 20k+ och de 10k.. "Men vadå? Vi är jättemånga som håller på leksand" Aaa fast nää...
Sen är det ju upplagt för publikfiasko.. Det hade funkat i ett derby.. Men lek-sand känns plast..
Sen är det ju upplagt för publikfiasko.. Det hade funkat i ett derby.. Men lek-sand känns plast..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Om Leksand är plast så vill jag ha definitionen av plast. Jag gillar inte det som skett i föreningen Leksand samt kommun, jag rent ut sagt avskyr det. Men, deras supportrar finns över hela Sverige, ställer upp i vått och torrt (kanske inte alltid marginalpubliken, men klacken med mera) genom allt skit deras styrelse och annat sysslar med. Det känns som hjärta för mig och inte plast. Kan man få ihop en stor match mellan dem och oss där Leksand står för arret är det inte mig emot.Andspe skrev:Känns rent spontant att de vill dra nytta av våra supportrar.. 6166 i hemmasnitt är inte direkt imponerande.. Ska det ske så ska det vara på tele2 och båda lagen splittar kostnaderna. Supportrarna ska även pricka in om de är Djurgårdare eller bönder när man köper biljetter. För vi lär säkert dra 20k+ och de 10k.. "Men vadå? Vi är jättemånga som håller på leksand" Aaa fast nää...
Sen ibland måste man låta marginalarna få kika på hockey på ett sätt som detta, utan att det för den sakens skull skall bli ett återkommande jippo. Kan vi förlägga en "utomhus" match på Tele2 för 30k+ människor och samtidigt spinna loss på det i form av sponsorer, medial framtoning, insamlingar, auktioner och annat och göra det till en typ Dag för Djurgården som DH har sysslat med så är det tummen upp för mig. Bara det inte blir någon form av vana som leder till fiasko framgent.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Då kan vi väl lika gärna anordna matchen själva???seppuko skrev:Om Leksand är plast så vill jag ha definitionen av plast. Jag gillar inte det som skett i föreningen Leksand samt kommun, jag rent ut sagt avskyr det. Men, deras supportrar finns över hela Sverige, ställer upp i vått och torrt (kanske inte alltid marginalpubliken, men klacken med mera) genom allt skit deras styrelse och annat sysslar med. Det känns som hjärta för mig och inte plast. Kan man få ihop en stor match mellan dem och oss där Leksand står för arret är det inte mig emot.Andspe skrev:Känns rent spontant att de vill dra nytta av våra supportrar.. 6166 i hemmasnitt är inte direkt imponerande.. Ska det ske så ska det vara på tele2 och båda lagen splittar kostnaderna. Supportrarna ska även pricka in om de är Djurgårdare eller bönder när man köper biljetter. För vi lär säkert dra 20k+ och de 10k.. "Men vadå? Vi är jättemånga som håller på leksand" Aaa fast nää...
Sen ibland måste man låta marginalarna få kika på hockey på ett sätt som detta, utan att det för den sakens skull skall bli ett återkommande jippo. Kan vi förlägga en "utomhus" match på Tele2 för 30k+ människor och samtidigt spinna loss på det i form av sponsorer, medial framtoning, insamlingar, auktioner och annat och göra det till en typ Dag för Djurgården som DH har sysslat med så är det tummen upp för mig. Bara det inte blir någon form av vana som leder till fiasko framgent.
Ska det vara så ska det vara på sthlmsarenan som är vår förenings hemmaarena.
Och vi ska få betalt för varenda biljett som en djurgårdare köper. Den där föreningen ska inte få en spänn från en djurgårdare som köpt biljett!
Och det ska GIVETVIS inte vara någon form av töntigheter som kan förekomma på hockeymatcher (lex NHL). Precis som vanligt när vi lirar ska det vara. DIF kommer in. Musiken tystas snabbt. Ingen musik under avblåsningarna. Sofialäktaren får vara klackläktaren för en hockeymatch och det mullrar som fan. Helst står alla djurgårdare upp längs långsidorna. Samma speaker som vanligt. O.s.v. Då - endast då - kan jag gå med på en stormatch med öppet tak.
Ja men precis, jag ger två olika förslag (är lite otydlig med paragraferna). Ska det anordnas på Friends i syfte att slå publikrekord får Leksand anordna hela grejen anser jag. Om annat anser jag att man en gång kan anordna på tele2 och göra slag i saken rätt ut med de förslag jag ger. Absolut inget NHL-stuk med jippo i matchen, utan jag menar på ett ungefär som DH gjort med sina En dag för Djurgården som har varit väldigt lyckade arrangemang, då främst för marginalarna som är en stor del av publiken.Difiale skrev:Då kan vi väl lika gärna anordna matchen själva???seppuko skrev:Om Leksand är plast så vill jag ha definitionen av plast. Jag gillar inte det som skett i föreningen Leksand samt kommun, jag rent ut sagt avskyr det. Men, deras supportrar finns över hela Sverige, ställer upp i vått och torrt (kanske inte alltid marginalpubliken, men klacken med mera) genom allt skit deras styrelse och annat sysslar med. Det känns som hjärta för mig och inte plast. Kan man få ihop en stor match mellan dem och oss där Leksand står för arret är det inte mig emot.Andspe skrev:Känns rent spontant att de vill dra nytta av våra supportrar.. 6166 i hemmasnitt är inte direkt imponerande.. Ska det ske så ska det vara på tele2 och båda lagen splittar kostnaderna. Supportrarna ska även pricka in om de är Djurgårdare eller bönder när man köper biljetter. För vi lär säkert dra 20k+ och de 10k.. "Men vadå? Vi är jättemånga som håller på leksand" Aaa fast nää...
Ska det vara så ska det vara på sthlmsarenan som är vår förenings hemmaarena.
Och vi ska få betalt för varenda biljett som en djurgårdare köper. Den där föreningen ska inte få en spänn från en djurgårdare som köpt biljett!
Och det ska GIVETVIS inte vara någon form av töntigheter som kan förekomma på hockeymatcher (lex NHL). Precis som vanligt när vi lirar ska det vara. DIF kommer in. Musiken tystas snabbt. Ingen musik under avblåsningarna. Sofialäktaren får vara klackläktaren för en hockeymatch och det mullrar som fan. Helst står alla djurgårdare upp längs långsidorna. Samma speaker som vanligt. O.s.v. Då - endast då - kan jag gå med på en stormatch med öppet tak.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skrämande att vår ledning på allvar verkar vilja förhandla om sånt här trams. Vill Leksand göra jippo av en av sina hemmamatcher så är det deras problem. Då ska våra spelare gå dit och spela och sen gå ut. Total bojkott av djurgårdare på läktaren. Vill inte under några omständigheter att djurgåden ska förknippas med detta. Spyr.
Avgå Jocke.
Sitt ner i båten, jag tror inte ett dugg på Kruses snack om hur mycket de pratat med DIF om detta.
Skulle det mot förmodan bli verklighet så tror jag nog att vi skulle bojkotta.
B.I.B.A, Viktory
Det står, i artikeln, att dem pratat med förbundet om denna match. Inte med oss.
Det står, i artikeln, att dem pratat med förbundet om denna match. Inte med oss.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är denna typ av match verkligen SÅ hemsk? Jag tror det skulle vara ett bra PR för DIF hockey ifall vi fick ha matchen på Tele2 (Vet att det står i artikeln att det inte går) och sedan går varje biljett till sitt eget lags klubbkassa. Sen är det ju DIF som ska ha publikrekordet i Sverige, vi är ändå Sveriges mest anrika ishockeyförening.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Givetvis, det vet vi redan, för det är ju ni som är DIF och inte laget/föreningen?Viktory skrev:Sitt ner i båten, jag tror inte ett dugg på Kruses snack om hur mycket de pratat med DIF om detta.
Ett engångsevenemang som skulle kunna gynna DIF både ekonomiskt och publicitetsmässigt, varför måste sånt alltid klassas som "plastigt jippo"?
För mig är det knepigt att förstå sånt resonemang
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Därför att matchen skulle spelas i solna på skitarenan med dålig akustik, därför att det skulle vara långt ifrån rinken, därför att fenomenet kommer från töntiga NHL, därför att vi skulle samarbeta med äckliga leksand som kom upp med idén och vill åka snålskjuts på vår publik. Därför att jag är väldig orolig att det skulle bli töntigheter runtomkring ala NHL.Lee Harvey Oswald skrev:Givetvis, det vet vi redan, för det är ju ni som är DIF och inte laget/föreningen?Viktory skrev:Sitt ner i båten, jag tror inte ett dugg på Kruses snack om hur mycket de pratat med DIF om detta.
Ett engångsevenemang som skulle kunna gynna DIF både ekonomiskt och publicitetsmässigt, varför måste sånt alltid klassas som "plastigt jippo"?
GLOBENOMRÅDET är hemmaplan, inte solna. Skulle vara helt sjukt att gå på hockeymatch i stockholmsområdet, fast i solna.
Om vi kunde anordna matchen själva på sthlmsarenan istället och placera rinken vid sofialäktaren.
Senast redigerad av Difiale den 2014-12-31 12:12:16, redigerad totalt 1 gånger.
Och Leksands fans skulle få all cred om det så var 90% djurgårdare på plats.Difiale skrev:Därför att matchen skulle spelas i solna på skitarenan med dålig akustik, därför att det skulle vara långt ifrån rinken, därför att fenomenet kommer från töntiga NHL, därför att vi skulle samarbeta med äckliga leksand som kom upp med idén och vill åka snålskjuts på vår publik. Därför att jag är väldig orolig att det skulle bli töntigheter runtomkring ala NHL.Lee Harvey Oswald skrev:Givetvis, det vet vi redan, för det är ju ni som är DIF och inte laget/föreningen?Viktory skrev:Sitt ner i båten, jag tror inte ett dugg på Kruses snack om hur mycket de pratat med DIF om detta.
GLOBENOMRÅDET är hemmaplan, inte solna. Skulle vara helt sjukt att gå på match i stockholmsområdet, fast i solna.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Ja precis!
Hade varit en annan sak om VI anordnat matchen på sthlmsarenan som är vår flersektionsförenings hemmaplan i vårt hem johanneshov. Där fokus typ skulle ligga på att "ha en stor klack på sofialäktaren södra undre och övre".
Ja precis!
Hade varit en annan sak om VI anordnat matchen på sthlmsarenan som är vår flersektionsförenings hemmaplan i vårt hem johanneshov. Där fokus typ skulle ligga på att "ha en stor klack på sofialäktaren södra undre och övre".
Senast redigerad av Difiale den 2014-12-31 12:14:56, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Back2Back Friends - Tele2 med varsin hemmamatch? Det vore kul att se "innan jag återvänder till evigheten jag kommer från" som kommunist-Wolter uttrycker det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)