Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

1200/spelare är mer än vad dom gett i nån tidigare insamling, sen om ni ser på listan är inte alla aktiva spelare med miljoner på kontot, utöver deras bidrag signerar och donerar de saker vi kan auktionera ut och skapar en välbehövlig hype. Vi har ju också uppmanat dom att ge 1200 vilket inte hindrar dom från att ge mer om dom så vill.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Men det är ändå lite skönt med Sverige på detta sättet... "Vafan du skänkte för LITE pengar, vet hut!". :shock:

Kan vi inte bara vara glada att folk ger bort sina pengar istället för att såga skiten ur de som "borde ge bort mer"? Det resonemanget hör hemma i CCCP, låt folk skänka vad de vill, även om någon simmar i stålar så ska vi vara jävligt glada för varje lilla krona vi får in! Att gnälla på någon som bidrar ekonomiskt är helt galet korkat, oavsett summa kontra bankkonto...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
gaspo

Inlägg av gaspo »

[quote="seppuko"]Cirree är sosse, har man mycket _måste_ man betala mer än de som inget har för att det ska vara rättvist.

O du snål Attendo Moderat!
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Vill bara, liksom fler andra tidigare, understryka att vi bett spelarna skänka 1200 sek samt fungera som ambassadörer för vår insamling. De har alla på listan accepterat då de också vill stötta Djurgården och verka för rättvisa i svensk ishockey. Självklart får de skänka mer om de vill - anonymt eller öppet. Som både jag själv och Baronen skrivit kommer fler av spelarna att stötta på andra sätt också. Till exempel genom att skänka saker vi kan aktionera ut samt genom att fortsätta pusha för insamlingen.

Personligen tycker jag det är coolt att fd spelare och NHL proffs öppet ställer sig bakom insamlingen och hjälper oss hjälpa Djurgårdare hjälpa Djurgården. Det visar på bredd, styrka och enighet i Djurgårdsfamiljen. Det är vi tillsammans - fattiga som rika, spelare som fans, gamla som unga, sittplats och ståplats - som ska göra skillnad.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det är väl stort att spelarna ställer upp som ansikten för kampanjen.

Tror det är minst lika viktigt som summan pengar de väljer att ge bort.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

seppuko skrev:Cirree är sosse, har man mycket _måste_ man betala mer än de som inget har för att det ska vara rättvist.

Det gamla räkneexemplet blir därmed väldigt skoj. Om NHL-spelarna inte väljer att betala denna summa på 1200 (x24 =28 800) så blir det de fattiga studenterna som måste skänka mer för att nå målet, nu slipper de lägga de pengarna. (obs, ironiskt räkneexempel)

Jag tror det är som android att fler kommer lägga nu, att det är som en god reklam.
Om jag bara orkar läsa 80% av inläggen i den här tråden, ska jag rösta på miljöpartiet då?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Såg att jag har blivit utmanad, har vart offline under ett par dagar pg a en dykresa i key largo.

500 spänn insatt, tack för sparken i arslet!

Sitter och funderar på hur bra det vore om vi kunde ha en special-grupp för djurgådshjälpen som sätter in extra pengar då spelarna går motiverade fajter. Vi skulle kunna ha stigande belopp, t ex

1000 kr för 2+2,
10 000 för 5 min + match

.. osv. Är vi typ 50 pers så blir det ju inte så farligt, det blir ju två goda ting på en gång så att säga, både pengar till föreningen direkt och lite mer ös på matcherna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

sensei skrev:Såg att jag har blivit utmanad, har vart offline under ett par dagar pg a en dykresa i key largo.

Sitter och funderar på hur bra det vore om vi kunde ha en special-grupp för djurgådshjälpen som sätter in extra pengar då spelarna går motiverade fajter. Vi skulle kunna ha stigande belopp, t ex

1000 kr för 2+2,
10 000 för 5 min + match

.. osv. Är vi typ 50 pers så blir det ju inte så farligt, det blir ju två goda ting på en gång så att säga, både pengar till föreningen direkt och lite mer ös på matcherna.
Glöm inte utmana lite fölk. En helt ok ide för övrigt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

sensei skrev:Såg att jag har blivit utmanad, har vart offline under ett par dagar pg a en dykresa i key largo.

1000 kr för 2+2,
10 000 för 5 min + match

Riktigt bra ide och går ju även att spinna vidare lite på.
För egen del så har broder Trukh blivit lite av en favorit bland nyförvärven. Vet inte riktigt varför men ja gillar snubben.
Tänker därför ge en tia till insamlingen för varje poäng han producerar.
Och Heinerö tror och hoppas ja lite extra på. En tia för varje mål.
Slänger även in en hundralapp om Sörensen blir årets järnkamin.

Vilka mer e på o vem ''sponsrar'' ni?
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Även fast man skrev att det var ett ironiskt exempel så tar alla det på allvar ändå. Jag avgår.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

TobbeONE skrev:

1000 kr för 2+2,
10 000 för 5 min + match

Riktigt bra ide och går ju även att spinna vidare lite på.
För egen del så har broder Trukh blivit lite av en favorit bland nyförvärven. Vet inte riktigt varför men ja gillar snubben.
Tänker därför ge en tia till insamlingen för varje poäng han producerar.
Och Heinerö tror och hoppas ja lite extra på. En tia för varje mål.
Slänger även in en hundralapp om Sörensen blir årets järnkamin.

Vilka mer e på o vem ''sponsrar'' ni?
Kul idé att utmana spelarna på detta sätt. Det blir ju extra roligt om spelarna faktiskt också vet vad ni tänker skänka och vad de behöver göra för att det ska ske. Kan någon kanske göra en sida på nätet där allt detta kan synliggöras?
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

1000 kr för 2+2,
10 000 för 5 min + match

Jag sätter in 100:- för varje gång Saviano gör mål i BP, samt 50:- varje gång Fernholm gör mål i PP.

Nästa!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Utmärkt idé sensei:

Jag tar hand om bötesnoterna för varje enskild DIF-spelare som kastar handskarna i höst, inga problem.
Spela fult
macin

Inlägg av macin »

Haha, oavsett om det var ironi eller inte så diggar jag idén stenhårt med att matcha ett visst belopp mot spelarprestation som man själv fått välja.

Jag väljer nedanstående 5 som jag kan räkna av månadsvis när SHL drar igång och sedan sätta in till DH.

1. Varje gång Tellqvist/Armalis håller nollan donerar jag 20 kronor.

2. Varje gång vi vinner skottstatistiken (inkl. övertid) (enligt stats.swehockey.se) så donerar jag 20 kronor.

3. Varje poäng som någon av de tre i våran brunkarkedja skrapar ihop poäng så doneras 2 kronor per poäng. (Hank-Honk-Ahlen)

4. Varje gång vi har en publiksiffra över 7000 enligt stats.swehockey.se så donerar jag 20 kronor.

5. Vid vinst mot Färjestad, Luleå och Leksand så doneras 40 kronor. Vid vinst mot övriga lag doneras 20 kronor.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag hänger på:

Varje gång Honken styr in ett skott i PP skänker jag 20 SEK

Varje gång Saviano åker sig fri och sätter pucken i BP skänker jag 100 SEK

Varje gång Högström dundrar in ett mål i PP på slagskott från blå skänker jag 20 SEK
Skriv svar