Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

I fredags var vi uppe i 436.000 SEK. Då tror vi att det saknas några mindre slantar från ett par företag.

Dessutom finns det fortfarande ett antal t-shirts att köpa.

Är det inte fantastiskt vad vi tillsammans har åstadkommit? Vi har visat att Djurgårdens suportrar kan göra fantastiska och positiva saker för sin klubb. Vi har också visat att vi här inne på formet kan göra annat än anonymt tyckande bakom tangentbordet.

Oavsett hur detta slutar (även om jag är fyld av positiva känslor just nu vad avser Otto i DIF) så har jag och Martin under det masiva tryck vi stått under beslutat oss för att på ett eller annat sätt fortsätta vår hjälp till föreningen.

När det gäller mina tidigre inlägg om negativa reaktioner på Rädda Otto så tänker jag främst inte på diskussionen om huruvida Otto tillför något till laget eller inte. Den är bra och nyttig. Precis sådana saker skall vi diskutera och kritiskt ifrågasätta. I just detta fall är svaret också så självklart - En vältränad och välmotiverad Ottosson till Allsvenskt pris är självklart ett lyft för vilket lag som helst. Ottosson håller utan tvekan hög Elitserieklass fortfarande. Därom är alla "experter" överens om. Hur fantastiskt är det inte att han dessutom alltid varit DIF trogen - trots andra erbjudanden - under 15 säsonger? Vår insamling har varit tillför att få Otto att köra en säsong till i världens vackraste tröja - hur kan man vara emot det? Om man mot förmodan kan så är det väl bara att låta bli att skänka pengar till kampanjen?

Det som jag istället syftar på är skitsnack, ryktesspridning och kritik av typen "Era tröjor är fula", "Det är stavfel på hemsidan" och "Hur kunde ni välja den bilden till mobilskalen - den är ju skitful" - särskilt när den kommit från folk som inte är beredda att göra något själva för att hjälpa DIF i sin svårsate situation i modern tid. Vissa har nog varit emot vår kampanj för att den varit fristående och hotat deras själpåtagna monopol på att tycka eller kanalisera suporter engagemang.

Dessutom är det självklart sårande att bli misstänkliggjord, ifrågasatt och höra ord som "bedrägeri" användas.

Vi har sedan dag ett varit tydliga med att:

1. Vi vet att Otto vill spela i DIF

2. Vi vet att DIF vill ha Otto

Hade vi inte haft direktkontakt med Otto och DIF för att bekräfta 1 och 2 hade vi aldrig dragit i gång insamlingen.

3. De insamlade medlen skall gå till att skapa förutsättningar för en överenskommelse mellan DIF och Otto

4. Blir det ingen Otto kommer pengarna att gå till förstärkningar under säsongen. Det samma gäller om det blir "pengar över"

Solkart, tydligt och omöjligt att missförstå.

Kritiken drunknar dock i den massiva flod av glada tillrop, hjälp och vilja att bidra vi som arbetat med Rädda Otto mötts av.

Nu gäller det bara att skrapa ihop de sista slantarna så att i verkligen når 500.000 och hoppas att Otto och DIF snart kommer överens. När så skett avvecklar vi Rädda Otto. Sedan får ni hålla ögonen öppna efter mitt, Martin och gängets nästa initiativ...

Hoppas också att få se er alla på den "Rädda Otto öl" jag avser dra ihop. Alternativt vid det signeringstillfälle vi kommer att ordna med Ottosson där han signerar tröjor och mobilskal åt alla som köpt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Andy skrev:hoppas att Otto och DIF snart kommer överens.
Känns kontigt hela grejen med Otto och DIF i den här Glamour-såpan, som det har utvecklas sig till tyvärr..

Djurgården framstås igen som en stor kall hand och Otto framstås som en girig en.

Varför ska det behövas gå så här långt, som det har gjort nu? Om man verkligen vill ha något så fixar man det! DIF vill ”ha” Otto i truppen och visar det med skambud, fast att de har tillgång till de insamlade cashsen! Väldigt sorgligt tycker jag. Djurgården visar med det här en otrolig oproffsighet som klubb.
Så man får hoppas att DIF reder ut den här såpan och signa Otto och med det räddar upp sitt egna rykte.

Go, Go "Rädda Otto" kampanjen! Ni är grymma! Ser fram emot ölen! :D
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:
Andy skrev:hoppas att Otto och DIF snart kommer överens.
Känns kontigt hela grejen med Otto och DIF i den här Glamour-såpan, som det har utvecklas sig till tyvärr..

Djurgården framstås igen som en stor kall hand och Otto framstås som en girig en.

Varför ska det behövas gå så här långt, som det har gjort nu? Om man verkligen vill ha något så fixar man det! DIF vill ”ha” Otto i truppen och visar det med skambud, fast att de har tillgång till de insamlade cashsen! Väldigt sorgligt tycker jag. Djurgården visar med det här en otrolig oproffsighet som klubb.
Så man får hoppas att DIF reder ut den här såpan och signa Otto och med det räddar upp sitt egna rykte.

Go, Go "Rädda Otto" kampanjen! Ni är grymma! Ser fram emot ölen! :D
Intressant att du precis verkar veta vad som gäller.
DIF!
Boharta

Inlägg av Boharta »

Angående de klagomål som riktats mot insamlingen. Det är ju enklare att sitta i baksätet och klaga på chauffören än att själv ta ratten och styra.

Själv tycker jag att alla positiva initiativ är värda beröm.

Det har ibland efterlysts mer transparens både från DIF's och initiativtagarnas håll. Utan att veta i detalj hur allt har gått till så tycker jag man måste visa tålamod och förståelse för att ett sådant här spontaninitiativ inte kan täcka in alla aspekter av hur man kommunicerar med omgivningen.

Kommunikation är svårt. Det är bara att ta en titt på det här forumet, där folk missförstår varandra i hög grad. För övrigt tycker jag inte att man som anhängare till ett lag med automatik har rätt att ta del av alla beslut som fattas i föreningen.

Jag tycker som sagt att informationen har varit tämligen lätt att förstå. Om man sen inte vill se en insamling som går till att Otto spelar kvar, eller i andra hand, går till att stärka DIF's kassa så får man väl starta en egen insamling. Den skulle ju kunna ha som mål att Otto inte spelar kvar eller att klubbens ekonomi inte stärks, om man ny tycker att det är bättre.
Inteno

Inlägg av Inteno »

Otto klar för en säsong till!!! :)
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

#winning
It's easier to be an asshole to words than to people
Kronos

Inlägg av Kronos »

Inteno skrev:Otto klar för en säsong till!!! :)
Underbart att detta gick igenom!
Grymt jobbat av alla här!

Och välkommen till en 17:e säsong Otto! :)
Stolt Djurgårdare i Kiruna!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad glad jag blev när jag läste rubriken, fick en chock!

Härligt Otto!
Avskaffa tre mot tre.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Underbart. Ottosson är kvar i DIF, och allt är tack vare oss fans.

Jag är ingen som skriver allt för mycket här på forumet, men jag har besökt sidan varje dag sen insamlingen startade(efter tillgång), och jag vill bara tacka alla som tagit del av denna insamling. Utan detta starka engagemang från alla hängivna supportrar här på forumet, hade detta spektakel aldrig fungerat.

Detta är vad som gör mig till en stolt Djurgårdare.

Alltid oavsett, DIF!
Sahliano

Inlägg av Sahliano »

YEEESSSS!!!! fyfan va skönt! :D
Berra

Inlägg av Berra »

Nu tycker jag att alla som bidragit till kampanjen bör ge sig själva en ordentlig klapp på axeln. Härliga nyheter!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Fantastikt! Äntligen!

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av minalman »

Härligt Otto! Du ÄR Djurgården personifierad!

Nu visar vi omvärlden att vi alla är en gemensam Djurgårdsfamilj. Det vore underbart om forumet diskuterade framtiden nu, vilka kedjor vi ska ha, hur vi får ihop det på målvaktssidan och annat viktigt. Inte massa oväsentligt kvasidebatt om insamlingen. Alla som fixat insamlingen och alla som deltagit: Ni är sommarsäsongen 2012s hjältar!
Senast redigerad av minalman den 2012-07-30 13:08:33, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Härligt...Nu är det bara keepern som fattas. Visa muskler nu DIF och ge oss en stabil välväxt puckmotare.... :D
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Viktigt! Så jävla viktigt. Är väldigt glad att få se Otto en säsong till. :mrgreen:
Skriv svar