Känns underbartSjöwall skrev:Då är vi faktiskt nere i kvalserien nu! Härliga säsong!!
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Allsvenskan, nu kommer vi!!!
Ingen har väl missat vårt vi ligger i tabellen och var vi är på väg..
Frågan är vad kan vi göra för att hjälpa grabbarna? Ska vi se till att fylla hovet som bara vi kan och leva om så jävligt att man kan tro att det är final...
Eller ska vi fortsätta sura pga derbyincidenten och acceptera en plats i allsvenskan?
Det är inte långt kvar till stupet nu.
Frågan är vad kan vi göra för att hjälpa grabbarna? Ska vi se till att fylla hovet som bara vi kan och leva om så jävligt att man kan tro att det är final...
Eller ska vi fortsätta sura pga derbyincidenten och acceptera en plats i allsvenskan?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan, nu kommer vi!!!
Denna vecka kommer att avgöra våran framtid. Vinner vi tisdagens och torsdagens match är jag ganska säker på att vi slipper att kvala. Två vinster är verkligen ett måste och självklart tänker jag fortsätta att gå på matcherna, har inte missat någon innan och tänker inte göra det nu heller.
Avskaffa tre mot tre.
Re: Re: Allsvenskan, nu kommer vi!!!
FYLL HOVET FÖR HELVETESkuggan skrev:Ingen har väl missat vårt vi ligger i tabellen och var vi är på väg..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då står vi inför ett vägskäl nu, ödesveckan är här.
Två stycken nervbitande matcher mot Färjestad och ett löjligt ovisst derby. Vinst i två av dessa känns som mer eller mindre ett måste för att vi inte skall börja sladda i tabellen på allvar, den enda trösten är att framförallt FBK spelar med kniven mot strupen och även i viss mån Solna. Färjestad spelade dock stundtals riktigt bra i gårdagens match mot LHC, men slarvade betänkligt. Aik är precis så ojämna (men med lägre riktiga dippar) som vi är.
Känns tyvärr som matchen på tisdag på allvar blir en vattendelare; en förlust där och vi går in i ett derby med löjligt lågt självförtroende...
Förjävligt att vi satt oss själva i den här sitsen, har vi mod, styrka, vilja och kanske framförallt kunnande att kravla oss ur den? JOBBIGT.
Två stycken nervbitande matcher mot Färjestad och ett löjligt ovisst derby. Vinst i två av dessa känns som mer eller mindre ett måste för att vi inte skall börja sladda i tabellen på allvar, den enda trösten är att framförallt FBK spelar med kniven mot strupen och även i viss mån Solna. Färjestad spelade dock stundtals riktigt bra i gårdagens match mot LHC, men slarvade betänkligt. Aik är precis så ojämna (men med lägre riktiga dippar) som vi är.
Känns tyvärr som matchen på tisdag på allvar blir en vattendelare; en förlust där och vi går in i ett derby med löjligt lågt självförtroende...
Förjävligt att vi satt oss själva i den här sitsen, har vi mod, styrka, vilja och kanske framförallt kunnande att kravla oss ur den? JOBBIGT.
Jag hoppas bara dom går tillbaka till den "sönderlästa" taktiken som hade 09/10 och tillviss mån förra säsongen. Det är en bra taktik som skulle funka bättre (såklart) än den dom vägrar ge upp i år. Förra taktiken bytte dom kant i uppspelsfasen till en spelare MED fart. Nu ska ju backen försäka slå en lång pass i mitten som inte finns eftersom dom tar bort gubben på bortreblå och backen själv börjar transportera puck i ett jävla lågt tempo. Nu när vi dessutom inte har Ragnarsson som faktiskt kunde slå ett par magiska passar per match så tycker jag det är värt att gå tillbaka till den brunkar hockey som faktiskt även detta lag skulle klara.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Är det inte 09/10-taktiken vi misslyckas med nu?Stocky skrev:Jag hoppas bara dom går tillbaka till den "sönderlästa" taktiken som hade 09/10 och tillviss mån förra säsongen. Det är en bra taktik som skulle funka bättre (såklart) än den dom vägrar ge upp i år. Förra taktiken bytte dom kant i uppspelsfasen till en spelare MED fart. Nu ska ju backen försäka slå en lång pass i mitten som inte finns eftersom dom tar bort gubben på bortreblå och backen själv börjar transportera puck i ett jävla lågt tempo. Nu när vi dessutom inte har Ragnarsson som faktiskt kunde slå ett par magiska passar per match så tycker jag det är värt att gå tillbaka till den brunkar hockey som faktiskt även detta lag skulle klara.
DEFAITISM!
Skämt åsido, vi kommer inte hamna i AS!
Det ser mörkt ut nu, men vi kommer klara det!

Skämt åsido, vi kommer inte hamna i AS!
Det ser mörkt ut nu, men vi kommer klara det!
Alltid Oavsett.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Nej dom spelar en annan taktik och det är tydligt om du kollar i uppspelsfasen. Även vart med på en nätverksträff då dom uttryckligen sa, Spelaren man ska passa (vid bortre blå) ska ha ryggen i mot pucken och ansiktet mot motståndar målvakten. Jag menar det är inte Gaborik eller Crosby som står där uppe och tar i mot puckarna direkt. Man får ju inte heller glömma att det är Bom bom/co som lägger mackerna i ansiktshöjd...Magnutz skrev:Är det inte 09/10-taktiken vi misslyckas med nu?Stocky skrev:Jag hoppas bara dom går tillbaka till den "sönderlästa" taktiken som hade 09/10 och tillviss mån förra säsongen. Det är en bra taktik som skulle funka bättre (såklart) än den dom vägrar ge upp i år. Förra taktiken bytte dom kant i uppspelsfasen till en spelare MED fart. Nu ska ju backen försäka slå en lång pass i mitten som inte finns eftersom dom tar bort gubben på bortreblå och backen själv börjar transportera puck i ett jävla lågt tempo. Nu när vi dessutom inte har Ragnarsson som faktiskt kunde slå ett par magiska passar per match så tycker jag det är värt att gå tillbaka till den brunkar hockey som faktiskt även detta lag skulle klara.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så länge den tron finns hos spelarna det här vänder vi är bäst vi skulle ju vinna sm-guld så tror jag risken är överhängande att vi åker ur i år.
Handlar om att inse att vi är på väg mot stupet fortare än man kan tro. Handlar nu om att rädda det som räddas kan. Lägga oförätter åt sidan och fylla Hovet och ge järnet. Gnälla om oförätter tar vi när sista pucken har släppts.
DIF är med stormsteg på väg mot förnedringen att spela i allsvenskan 2012-2013 (;-((
Handlar om att inse att vi är på väg mot stupet fortare än man kan tro. Handlar nu om att rädda det som räddas kan. Lägga oförätter åt sidan och fylla Hovet och ge järnet. Gnälla om oförätter tar vi när sista pucken har släppts.
DIF är med stormsteg på väg mot förnedringen att spela i allsvenskan 2012-2013 (;-((
Det är som Fimpen sa till Hallman. Spelare i DIF Hockey gör inte jobbet fullt ut. Ingen förutom Fimpen täcker skott på ett fullständigt respektlöst sätt för den egna säkerheten. Bara Fimpen sätter DIF före sig själv. Såna som han växer inte på träd.Doyle skrev:Så länge den tron finns hos spelarna det här vänder vi är bäst vi skulle ju vinna sm-guld så tror jag risken är överhängande att vi åker ur i år.
De unga måste offra bländande tandrader och välkammat hår för stygn över pannan och gluggar framtill. Detta gäller i och för sig ta mig fan mest Carlsson/Tjärna Jr.
Usch. En femte nyans av brunt uppdagas i detta nu.
- Remy Lebeau
Dom som bor i Stockholm ska naturligtvis gå. Allt annat är en skandal, oavsett tidigare incidenter i mina ögon. Allt sandlådebråk kan tas EFTER säsongen, inte nu när det är den viktigaste stunden på en massa år.
Stöd DIF, ni som kan.
Stöd DIF, ni som kan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Grym ångest för slutet av januari.
FBK, AIK, FBK och Modo... ALLA ligger och fjantar runt oss och slåss om att slippa kvalet/nomansland. Spontant känns det som enda av detta vi kan ro hem är FBK hemma och de övriga 3 är torsk, men hoppas innerligt att jag har fel!
Helst av allt skulle jag nog bara vilja gömma mig, stänga av TVn, klippa sönder SL-kortet, blockera Ticnet och sen gå i ide tills 1:e februari... Men det vet ju alla att så funkar det inte, man kommer sitta och plågas i vanlig ordning och innerst inne hoppas att vi "klarar nog fan detta, väl?".. för att sen få 0-poängare efter 0-poängare i pannan och rage:a ur på forumet!
Så väl mött närmaste 1.5veckan, härliga 24p som står på spel! Jag MÅR ILLA!
FBK, AIK, FBK och Modo... ALLA ligger och fjantar runt oss och slåss om att slippa kvalet/nomansland. Spontant känns det som enda av detta vi kan ro hem är FBK hemma och de övriga 3 är torsk, men hoppas innerligt att jag har fel!
Helst av allt skulle jag nog bara vilja gömma mig, stänga av TVn, klippa sönder SL-kortet, blockera Ticnet och sen gå i ide tills 1:e februari... Men det vet ju alla att så funkar det inte, man kommer sitta och plågas i vanlig ordning och innerst inne hoppas att vi "klarar nog fan detta, väl?".. för att sen få 0-poängare efter 0-poängare i pannan och rage:a ur på forumet!
Så väl mött närmaste 1.5veckan, härliga 24p som står på spel! Jag MÅR ILLA!

Varför skriver du inte i klacktråden? Det du vill att vi ska diskutera är bojkotten/oviljan att bidra från personer som känner sig motarbetade.Skuggan skrev:Ingen har väl missat vårt vi ligger i tabellen och var vi är på väg..
Det är ingen som hindrar dig/er att ge järnet på matcherna, forstätt gör din grej!
På hockeyligans hemsida kan man beräkna tabellen utifrån hur man tror resten av resultaten blir! Jag har nu gjort flera olika scenarion och alla visar att vi blir elva! Så nu börjar jag bli säker på att det blir kvalserien!!!
Jag som är en sån jävla optimist i vanliga fall!
Krävs förmodligen 80 poäng för slutspel! Ska vi greja det behöver vi 24 poäng på 16 matcher! Alltså 1,5 pinnar per match eller seger i varannan. Känns inte helt enkelt!
Jag som är en sån jävla optimist i vanliga fall!
Krävs förmodligen 80 poäng för slutspel! Ska vi greja det behöver vi 24 poäng på 16 matcher! Alltså 1,5 pinnar per match eller seger i varannan. Känns inte helt enkelt!