Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Metal Machine skrev:Highwind: Tänk på en grej bara. Boumedienne må ha gjort det bra de sista matcherna, men att han har en hög högstanivå har väl inte en människa någonsin tvivlat på. Det är liksom under de där övriga 40-45 matcherna per säsong som man vill strypa honom. När han är som bäst är han riktigt bra, men det händer inte ofta. Jag vill inte att vi behåller honom.

Jag skriver dock under på backuppsättningen du listat ovan, om vi byter ut just Boumedienne. Behöver väl knappast sägas, men min förhoppning är att Gunderson tar hans plats istället. På forwardsidan hoppas jag att vi får in lite mer speed och spelskicklighet. That's it.
Är inne på din linje när det gäller Boumedienne. Alldeles för ojämn i serien. hans idiotiska utvisningar i slutet på ett flertal matcher skulle man inte sakna.

De flesta spelare gör ju riktigt bra matcher nu och då. Tyvärr gör Boumedienne det alldeles för sällan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

odburt skrev:Blev rent ut sagt jävligt lack när jag läste om Ogges flytt till Kärpät - vad fan har hänt om en stockholmare drar till norra Finland med motiveringen "jag vill utvecklas"?!
Finns rätt många spelare som utvecklats riktigt bra i Finland. Fartfylld hockey plus att få en större roll i laget kan verkligen få spelare att blomma ut. För att ge ett exempel kan vi ta "aktuella" Daniel Tjärnkvist.

Att sedan få ett miljöombyte är i många fall nyttigt och i Oskars fall fanns nog inte mycket att välja på. Platsar varken i NHL/AHL eller KHL. Knappast högvilt i övriga Europa heller.

Jag ser inget märkligt i denna transfer. Bara önska honom lycka till och att han återkommer som en bättre spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Anderberg »

Bom Bom "hänger inte på Stureplan" innan någon jävla match.
M.Göte

Inlägg av M.Göte »

Har en känsla att Djurgården är på väg att signa, eller redan har signat Daniel Fernholm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

M.Göte skrev:Har en känsla att Djurgården är på väg att signa, eller redan har signat Daniel Fernholm.
Där snackar vi rundningsmärke. Kan nämna 10 backar på rak arm jag hellre signar.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Anderberg skrev:Bom Bom "hänger inte på Stureplan" innan någon jävla match.
ändå spelar han med huvudet under armed ganska ofta. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det positiva med BomBom var att han presterade när han behövde.

Nu har han ett år kvar på kontraktet. Det betyder att han måste prestera för att maximera lönen hos kommande arbetsgivare. Därmed tror jag att vi kommer att få se en jämnare Bombom om han stannar i föreningen.

Tycker mig se samma beteende hos dom flesta ishockeyspelare utanför NHL. Tror också att det är högst omedvetet.

Det är därför vi måste ha unga hungriga spelare. Många av dom med NHL-rutin har vant sig därifrån att man i många grundseriematcher bara kan glida runt och spara sig till slutspelet. Att det är full fart och smäller i alla NHL-fighter är ju bara bullshit.

Min förhoppning är att vi får ett lag som kan komma topp-4 utan att gå på 100%, som gillar att spela inför högljudda fans, som har kvaliteer som bäddar för ett bra PP och ett bra BP, som kan passa pucken och göra snygga mål, som kan styra och kriga in pucken, som består av matchvinnare både framåt och bakåt, som inte är särskilt skadedrabbat och som är ett riktigt bra hemmalag och ett stabilt bortalag.

Okej?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Vårt nyförvärv Victor Bartley gjorde avgörande målet igår för sitt Rögle mot Modo!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

sunne skrev:Vårt nyförvärv Victor Bartley gjorde avgörande målet igår för sitt Rögle mot Modo!
Du hänger inte här på forumet ofta va?
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

DIFDIF skrev:
sunne skrev:Vårt nyförvärv Victor Bartley gjorde avgörande målet igår för sitt Rögle mot Modo!
Du hänger inte här på forumet ofta va?
Periodvis, det kanske märks. Ska bli bättre på att gå tillbaka och titta innna jag skriver.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

M.Göte skrev:Har en känsla att Djurgården är på väg att signa, eller redan har signat Daniel Fernholm.
Såg precis att Daniel Brodin Blivit vän med Daniel Fernholm på Facebook, kanske landslaget men, men! :?
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

haak skrev:
Såg precis att Daniel Brodin Blivit vän med Daniel Fernholm på Facebook, kanske landslaget men, men! :?
Usch och NEJ tack till Fernholm!
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Förmodligen kommer många bröla sig hesa om att han inte är född inom tullarna nu, men vad tycks annars om MoDos Robert Rosén i Marcus Krügers forna roll, spelfördelare i pp o.s.v.?

Har alltid gillat Rosén, han och MoDo går tydligen skilda vägar nu och jag har i.a.f. inte riktigt sett hans speciella kvaliteter i någon ur våra egna led. Han har riktigt fin speluppfattning, slår snabba kluriga passningar och har trots att han inte får stort förtroende i det där gubbgänget, producerat en relativt imponerande poängskörd.

Har en känsla av att han skulle kunna utvecklas positivt i en mer fruktbar miljö. Fortfarande rätt ung och formbar och tanken på honom, Bartley och Holmqvist i PP nästa säsong ger mig lite ryckningar i jättebaguetten.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Är det bara jag som tycker att Wallén är intressant. Han är egen produkt, free agent och en jättetalang. Att hans far (agenten) är en idiot borde inte sonen få sota för.
Förövrigt tycker jag att vi ska satsa mycket energi på att signa Patrik Lundh efter nästa säsong. Han passar perfekt in i vårt lagbygge och är fortfarande utvecklingsbar. Där har vi en potentiell framtida lagkugge. Vi får inte slarva med våra egna talanger!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Shit alltså... "Vi måste förbättra vår offensiv - låt oss värva ett annat lags oönskade tredjecenter!" Inte direkt någon höjdaridé om du frågar mig. Och snälla ni... bara för att man har 10 minuters speltid/match och producerar 20 poäng/säsong, betyder inte det att poängskörden kommer att öka till 40 poäng/säsong bara för att speltiden höjs till 20 minuter/match. Inse detta!

Med den logiken borde Daniel Brodin producera drygt 30 poäng/säsong, om han fick samma speltid som Ovechkin, d.v.s. drygt 20 min/match. Men... det funkar inte så!
Låst